Rijbewijsexamen,heeft iemand tips voor mij??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Rijbewijsexamen,heeft iemand tips voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 08:38

Binnenkort moet ik afrijden voor mijn rijbewijs..... Het rijden gaat best goed maar ik heb gehoord dat je voor de minste foutjes kan zaken.

Waar zijn jullie voor gezakt en hebben jullie nog wat tips voor mij?

De enige fouten die ik nu nog af en toe maak zijn, te snel door de bocht en vooruit kijken (mis af en toe een afslag Frusty ) Voor de rest gaat alles wel goed denk ik......

Ik ben nu al erg zenuwachtig......

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 09:12

ik heb vandaag afgereden en ben gezakt. Keek niet goed genoeg op de kruispunten vond ie. En ik moest ergens rechts de weg opdraaien, ik kijk of er links niets aankomt door een open plek in een heg, zie niets en wil dus doorrijden. BLijkt er toch een auto achter te zitten die ik dus niet gezien had.
Verder ging t onwijs goed, reed rustig waar t moest en reed door waar dat kon. Maar goed op zulke dingen zak je dus

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 10:44

Ik heb pasgeleden afgereden en ben in 1 keer geslaagd.
Waar je goed op moet letten, is dat je heel goed kijkt, lekker doorrijdt,
niet onzeker gaan rijden en goed oplet!!!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 10:47

hmm waqt een handig topic... ik moet over een paar dagen afrijden.... scary!

....

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 10:56

Let goed op hoe je uitstapt. Let erop dat je met je andere hand de deur vasthoudt. Is een aparte manier voor.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 11:58

Van tevoren aangeven of je het prettig of niet prettig vindt om te praten met de examinator. Ik wist van mezelf dat ik alle concentratie nodig had voor het rijden en heb dan ook gevraagd om niet echt een leuter gesprek aan te knopen. Je kunt ook op bepaalde punten zeggen dat je even je volle aandacht nodig hebt en dan daarna weer verder gaan met het gesprek als je bovenstaande niet wilt doen.
Verder niet bij je eventuele fouten blijven nadenken, maar gewoon rustig blijven en zo goed mogelijk verder rijden.
Goed kijken, altijd je hoofd een beetje draaien bij het kijken, dan zien ze beter dat je gekeken hebt.

Heel veel succes iedereen!

O ja, als je moeite hebt met links en rechts uit elkaar houden, dan ook gewoon even zeggen van tevoren. Komt echt vaak voor, dus niets ergs aan.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 12:31

Relaxt doen, niet te natuurlijk! Haha! Kijk goed voordat je iets doet, echt heel erg overdreven doen met kijken, ik ben de eerste keer gezakt met invoegen, ik was zo bang op de snelweg dat ik stilstond aan het einde van de invoegstrook!
Was niet erg slim. Zorg dus dat je in een v vormatie gaat rijden (je blijft dus tussen 2 auto's en voegt dan rustig in, en rij met het verkeer mee.
Rij gewoon de snelheid die er gereden mag worden, en ga niet langzamer rijden, en zeker niet sneller!
Voorderest kan ik alleen maar zeggen, ga niet anders rijden dan je heb geleerd, en wees relaxt!! Het ligt aan jezelf of je wil praten of niet, als je je met concentreren moet je gewoon even stoppen met praten en anders kan je gewoon lekker praten (als je daar van houdt), ik praate de eerste keer een beetje teveel, en ging dardoor ook niet helemaal goed! Haha!
Maargoed ik heb het nu, wel is waar na twee keer, maar dat is geen ramp!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 13:39

heb mijn rijbewijs in twee weken gehaald en ben ook in ene geslaagd!!!
Gewoon rijden zoals je altijd rijd bij je instructeur, als die vind dat jij er klaar voor bent moet het lukken!!

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie


Chita

Berichten: 668
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 15:58

Hoihoi, ik heb anderhalve week examen gedaan en ben geslaagd (ook 10 daagse cursus)
mijn tips:
praat met je examinator als je dat prettig vind en als je het niet prettig vind gewoon niet doen

Met kijken: nacontrole houden (erg belangrijk)

met invoegen heb je hopelijk (net als ik) nog geluk, bij mij was het redelijk rustig, dus dan kan je makkelijker invoegen. Ga in ieder geval even hard als de rest voordat je invoegt.

En niet te mutserig rijden, vooral bij kruisingen, zodra je op een kruising komt gas geven zodat je er snel weer vandaan bent

veel succes en het gaat vast lukken!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 16:22

Bedankt voor de tips. Ik heb er weinig vertrouwen in. Ik heb erg veel aan me hoofd en moet waarschijnlijk dit weekend ook mijn paardje verliezen. Maar ik doe maandag mijn best en ik zie het allemaal wel....

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Ann, Earth, GaitMonster, GrapeshotBot, IASCrawler, Lestria, Marleen_L, Mel80life, Paardennamen, RoronaZorro, s1993, Typhoon en 140 bezoekers