vraagje aan hofdstel-deskundigen (Sjuimpje???)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

vraagje aan hofdstel-deskundigen (Sjuimpje???)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 10:38

ik heb een frontriem-vraagje.
Ik heb voor al onze paarden frontriemen met koperen blokjes, prachtig vind ik die.
Maar wat ik minstens net zo mooi vind, is een frontriem die van voren zo naar beneden "hangt", wat ik vooral bij de toppers (in de bladen dus) veel zie.
Maar wat ik ook doe: mijn frontriemen weigeren te hangen.

Ben nu dus bijna zover dat ik zo'n frontriempje met zon bitje, of met zo'n ketting wil gaan kopen, enkel en alleen omdat die zo mooi hangen. Maar ik vind die koperen blokjes-dingen veel mooier!

Heeft iemand een idee hoe ik mijn frontriemen kan laten hangen???


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 10:46

Heb je misschien een voorbeeld foto ofzo die kan laten zien wat je precies bedoeld, want ik snap het niet echt Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 11:02

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Bedoel je zo iets?

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 11:10


Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 11:11

Zorgen dat je de grootste frondriem neemt die er is, hij gaat hangen omdat hij ruimte over heeft.
Of het kopstuk maar tot halverwege de oren doen, lopen ze geheid met de oortjes naar voren en gaat je frontriem mooi van hangen Cool Sorry volledig onzinnig antwoord, meestal kraam ik minder onzin uit, maar ik moest je even pesten. Bloos Bloos

Navragen is beter dan afvragen.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 11:16

en bedankt Jasmijn!
zulke mensen heb ik echt wat aan!

debielo!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 11:24

Haha!

Volgens mij kunnen die met koperen blokjes niet hangen, die blokjes zitten vrij strak tegen elkaar aan.

Volgens mij heb je id een grote maat nodig van heel soepel leer, je kan ook kiezen voor zo'n frontriem van rondgenaaid leder, die gaan ook vaak hangen.
Verder zou je ook nog aan een frontriem kunnen denken die alleen bestaat uit een ketting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 11:26

Volgens mij kietelt dat enorm *LOL* Verward, zo'n kettinkje?? Paard loopt al met vastgebonden oren enzo...

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 11:27

Debielo Verward Boos! Boos! Haha!
Weet je wel tegen wie je het hebt Knipoog
Sorry nog meer off-topic.
Volgens mij heeft Sjuimpje gelijk. Ik zal me er maar niet meer mee bemoeien en me weer als een verantwoorde bokt gebruiker gaan gedragen, ik beloof het.

Navragen is beter dan afvragen.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 11:28

Jawel, ik heb er eentje met koperen blokjes die hangt. Het kost even tijd maar dan heb je ook wat. Je neemt een (te) groot frontdeel en die doe je eerst ongeloofelijk veel vetten of oliƫn. Ik heb die van mij gewoon een nacht in de olie gegoooid. Daarna moet je hem heel veel heen en weer bewegen op die manier rekt het leer iets op en komt er speling tussen de blokjes. Heeft bij mij prima gewerkt. Houd er wel rekening mee dat het niet bij elk paard even mooi staat.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 11:34

thanks allemaal!
Katja:
dat bewegen doe ik inderdaad ook altijd al, tijdens het poetsen, maar ik zal hem eens in de olie gooien.

En elke keer dat ik in de ruitersportzaak ben, zal ik kijken of ze wellicht nog een groter monster hebben!!!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 11:58

Ben ik nou de enige die dat niet mooi vind?

Nulla tenaci invia est via

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 12:01

Margreet schreef:
Ben ik nou de enige die dat niet mooi vind?


Nee hoor Lachen Ik vind frontriempjes sowiezo niet zo mooi...ik rijd liever met one-ears Knipoog Vind ik veeeel mooier.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 12:01

Margreet schreef:
Ben ik nou de enige die dat niet mooi vind?


Voor mij hoeft het ook niet Haha!
One ears zijn ook cool hahahah...

Smaak is idd betrekkelijk.
En Beauty is in the eye of the beholder...
Laatst bijgewerkt door orri op 16-08-02 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 12:02

geen idee joh!
maakt toch ook niet uit!
smaak is maar heel persoonlijk en heel erg betrekkelijk hoor!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 12:03

Tender, het was geen aanval, echt niet.

Het lijkt me trouwens hoogst irritant voor je paard. Zo'n te groot, slap klapperend geval op z'n voorhoofd. Maar de een zal daar heftiger op reageren dan de ander.

Nulla tenaci invia est via

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 12:11

Margreet schreef:
Tender, het was geen aanval, echt niet.


none taken Lovers

Citaat:
Het lijkt me trouwens hoogst irritant voor je paard. Zo'n te groot, slap klapperend geval op z'n voorhoofd. Maar de een zal daar heftiger op reageren dan de ander.

nou, zo slap dat het gaat klapperen hoeft natuurlijk ook niet Haha! , grinnik, en bovendien: hij moet z'n hoofd ook gewoon stil houden, grijnz!

nee hoor, Margreet, ik probeer het gewoon en als het niet lukt: soit, dan niet!

Zo'n frontriem-kettinkje vind ik persoonlijk niet mooi en zo'n bitje is weer niet genoeg koper naar mijn smaak, dus dan blijft het gewoon bij een strakke frontriem. Het hoofd is toch al prachtig van zichzelf Lovers Kwijl

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 12:39

Jullie kletsen nog slapper, dan een slappe klapperende frontriem.
Maar goed, het gaat om het UITERLIJK van de combinatie. Volgens mij moet dat er gewoon netjes uitzien. Het INNERLIJK is belangrijker en vraagt om een uitmuntende verzorging met als doel echte schoonheid van binnenuit te kunnen tonen. Succes met je frontriem..........

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 12:45

Tuurlijk komt alle schoonheid van binnen Gaaaap
Maar daarom mag je toch nog wel ervoor zorgen dat je hoofdstel mooi op je paard ligt??

Beetje vage reactie vind ik dat, sorry.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 12:58

Wordt het innerlijk er slechter van als mensen zich met het uiterlijk bezig houden? Ik denk van niet. Gewoon iedereen lekker z'n gang laten gaan.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 14:57

pfffff ik vind het niet speciaal lelijk of mooi. Eigenlijk had ik nog nooit bedacht dat je zo'n frontriem op verschillende manieren kan gebruiken. dan heeft de frontriem dus eigenlijk helemaal geen nut (is vast wel een topic over geweest)

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 15:28

frontriemen die zo goed als altijd gaan hangen zijn frontriemen van BR. Dat is echt superzacht leer (neem er nooit een hoofdstel van, want het groeit minstens drie maten... Haha! ) en gaat daarom heel snel hangen. Zal ff kijken of ik nog ergens een foto heb staan waar prakkie of lethal er een om heeft, zodat je een voorbeel dhebt. En natuurlijk veel vetten/olien (dat doe ik overigens niet vaak, dus voor luie mensen is de BR-frontriem een uitkomst)...

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 15:31

prakkie schreef:
frontriemen die zo goed als altijd gaan hangen zijn frontriemen van BR. Dat is echt superzacht leer (neem er nooit een hoofdstel van, want het groeit minstens drie maten... Haha! ) en gaat daarom heel snel hangen. Zal ff kijken of ik nog ergens een foto heb staan waar prakkie of lethal er een om heeft, zodat je een voorbeel dhebt. En natuurlijk veel vetten/olien (dat doe ik overigens niet vaak, dus voor luie mensen is de BR-frontriem een uitkomst)...


Deze waarschuwing komt enkel een jaar te laat Knipoog

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 15:33

?????
Is dit topic dan al zo oud??? Mijn data staan allemaal op 12-06-2002 dus ik zou het niet weten...in dat geval: mijn oprechte excuses... Haha!
En anders: ???

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 16:04

Ik denk dat PJ inmiddels al een BR hoofdstel heeft dat dus 3 maten te groot geworden is...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bribro, ComscoreBot, DinaxUllie, Lizz, mooney, NRJ en 122 bezoekers