Mijn kat had een vogel te pakken....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Mijn kat had een vogel te pakken....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 20:52

De kat van me zus had gisteravond een vogel te pakken. We hoorden de vogel schreeuwen en toen hadden we de kat weggejaagd. Het was een jong lijstertje en ze leek al dood. Ik had haar toch maar opgepakt en mee naar huis genomen. Daar lag ze op mijn schoot te slapen, maar tegen half 12 werd ze een beetje actief.
Ik helemaal blij; Yes, ze blijft leven! Ik had haar in een kooitje gedaan en toen gingen we slapen. Om half 8 `s ochtends begon ze te piepen en toen moest ik op zoek naar wormen.
Gatverdamme, dat is echt een vies werkje. En als de wormen te lang waren moest ik ze doormidden hakken. Toen ik bij het vogeltje kwam deed ze haar bek al open en ik deed de wormen in haar bek. Ik voelde me net moedervogel. Lachen
Ik heb een uur naar wormen gezocht, maar later wou ze niet meer eten.
Toen ben ik met haar rond het huis gelopen, op zoek naar haar moeder. Ze was al aan het piepen enzo. Dat leverde niets op.

Ik had haar weer in het kooitje gedaan en geprobeerd om wormen te voeren, maar ze wou niets meer. Later kwam me moeder en toen hebben met veel moeite een paar wormpjes in haar bekje gedaan. Daarna ging ik naar het strand dus zou me moeder zich over het vogeltje ontvermen.

Dus ik kom thuis, blijkt het vogeltje dood te zijn. Echt balen!!! Vanochtend nog springlevend en hongerig en daarna levenloos. Klinkt stom, maar ik heb wel tranen in m`n ogen, ik vind het zooo zielig!!

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 21:48

Gister had onze 'stoere' kater een heel klein jong vogeltje uit de boom gegooit. Ik hoorde het vogeltje voor me neerkomen op het gras, maakte echt een *PLOF* geluid. Maar het vogeltje heeft het, in tegenstellig tot bij jou, overleeft. Ik heb hem terug gezit in het nestje en het tjilpt weer vrolijk. Haha!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 22:35

Wat heb ik dan een lieve kat !! Het is net Lassie, hij komt me waarschuwen als er een vogeltje uit het nest is gevallen Haha! . Eigenlijk is het gewoon een sul die niet weet wat 'ie met vogeltjes of muizen moet doen.

Wel zielig voor het vogeltje van jou, Evy Huilen .

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 09:15

Ahh wat erg eef!! sterkte

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 21:56

Bij ons lag er ook een vogeltje in de bossies. Ook uit de boom gevallen. Zielig he!!! Die weet ik niet of ie nog leeft. k' ben 'm kwijt. Ik kon hem niet pakken. Maar volgens mij kon ie al een beetje vliegen.

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 20:05

Dat is wel zielig ja... Huilen
Onze kat komt ook regelmatig aandragen met een vogel of een muis, die heeft ze dan eerst wel doodgemaakt. Ik vind dat van haar wel errug knap aangezien ze 1 voorpoot mist, dan heb ik 2-ledig (ofzoiets) gevoel, trots dat ze nog zo snel enzo is, maar aan de andere kant zielig voor het diertje Huilen , maar ja het zijn en blijven katten.