Kaak vastzetten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Kaak vastzetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 15:11

Mijn paard is een schatje hoor, maar met rijden is hij het eerste half uur om te schieten. Extreme duivel
Met geen mogelijkheid nageeflijk te krijgen, kop in de lucht en heel erg tegen de hand.
Ik heb al van alles geprobeerd, met lichte druk, geen druk,met kracht(leg je natuurlijk altijd al af), naar voren rijden en hem terugrijden, niets helpt en nu weet ik het niet meer!!! Huilen
Na ongeveer een half uurtje "vechten" begint hij te komen en van het een op het andere moment is hij er en doet hij alles voor je en is hij ineens wel los door z'n lijf en goed aan m'n been en vooral met m'n pinken te rijden.Heel fijn natuurlijk dat het uiteindelijk altijd wel lukt, maar ik zou zo graag eens een keer niet het gevecht aan moeten gaan.
Zou dit iets lichamelijks kunnen zijn?Of is er iemand met de gouden tip?
Let me know!! Verward


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 15:14

Klinkt als een lichamelijk probleem. Maar zou kunnen worden veroorzaakt door rijtechnische foutjes. Misschien eens nalaten kijken door een fysio?

DianaL
Berichten: 195
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Bollenstreek

lekker los....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 17:12

Hoi,

misschien heeft je paard gewoon wat meer tijd nodig om een beetje los in het lijf te worden?
Heb je al eens geprobeerd om eerst te longeren (eventueel aan lossige bijzet iod), zodat hij lekker spierwarm is?
Dan hoef je ook het gevecht niet aan te gaan en kun je misschien vrij snel al lekker met iets opbouwends bezig zijn..

Je kunt ook nog proberen om aan totaal losse teugel (gespje vasthouden) eerst lekker in de rondte te rijden. Cool Alleen maar wenden en overgangetjes op je zit (ev. stem). Misschien een galopje erbij. Is voor het paard vaak erg relaxt Gaaaap en misschien geeft ie zich dan ook wat beter als ie echt aan het werk moet...

DianaL

Je paard is je spiegel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers