Een kijkje in de Training! van bram en mij!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Een kijkje in de Training! van bram en mij!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-02 23:50

Omdat ik heel veel reactie's heb gehad dat mensen het niet verstandig vonden om m'n 20 jarige arabiertje opnieuw te gaan trainen heb ik onze training laten vast leggen om te laten zien hoe wij trainen en gewoon omdat het leuke foto's zijn!
De foto's zitten niet helemaal op volgorde!


Afbeelding Eerst even aansingelen

Afbeelding Daarna handschoentjes aandoen!

Afbeelding Even rustig instappen aan een lang teugeltje.

Afbeelding
SCHRIK!!!

Afbeelding Oppakken en meteen een protest bokje

Afbeelding rustig een drafje om warm te worden

Afbeelding loswerken in stap, lekker neerwaarts

Afbeelding Lekker laag loswerken in draf

Afbeelding Lekker ontspannen laag werken in draf.

Afbeelding nog steeds laag loswerken in draf

Afbeelding poging tot uitgestrekte draf.

Afbeelding Nogmaals laag in draf

Afbeelding Ik ben moe, laat me nou slapen!!

Dat waren ze!!!

even voor de duidelijk, ik train dus niet hoog en rond maar laag en lang omdat hij zijn rugspieren meer moet gaan gebruiken, meer moet gaan rekken en zijn achterhand dan moet gebruiken!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 23:55

Leuke foto's!
Toch denk ik dat om zijn achterhand te gebruiken en zijn rug te laten rekken dat je hem nog wat ronder moet rijden. Net iets dieper nog dan op de 9e foto, wat meer op (of net achter) de loodlijn. maar ik weet natuurlijk niet in hoeverre je alweer bezig bent natuurlijk. Train je ook met pessoa? Dat is data helemaal goed geschikt voor!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 00:02

Nou, ik vindt dat je paardje er heel goed uitziet voor een 20jarige en zo te zien heeft ze ook nog genoeg pit Knipoog ! Ik ben ook van mening dat je paard er over het algemeen veel jonger van blijft als je lekker blijft doorwerken i.p.v. een dier na z'n 20ste stil te zetten. Zo vaak zie je paarden van die leeftijd al nix doen in een weitje.........groot gelijk dat jij met je arabier nog lekker gaat werken, zolang je weet dat zij er ook plezier in heeft zou ik er mooi samen van genieten Knipoog

Leuke foto's hoor Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 00:03

We zijn nu ongeveer 3 weken bezig. Even een dipje van een paar dagen gehad en zo loopt hij nu sinds een dag of 4/5. Hij pakt het allemaal heel snel op. Toch raar om ineens van hoog ingestelt en rond naar laag en lang te rijden,even wennen voor beide maar het rijdt een stuk fijner.
Ik vroeg me inderdaad af of hij nog iets dieper moest. Sommige foto's zie je hem echt zakken in z'n rug en soms komt hij met z'n oren boven z'n hals uit. Hals/nek moet het hoogste punt zijn toch ?

Moet hij dan lager met zijn neus of met zijn neus meer naar zijn borst ? Want naar mijn idee loopt hij met zijn neus qua vorm goed?

Met passoa dinges heb ik nog niet geprobeert. Dat soort dingen gebruik ik nu alleen met longeren. Mijn ervaring met rijden,op de passoa na want dat ken ik niet ( kan je daar eigenlijk mee rijden?) is dat hij snel tegen de hulpteugel gaat werken inplaats van dat hij mee werkt!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 00:10

#Ymke# schreef:
Moet hij dan lager met zijn neus of met zijn neus meer naar zijn borst ? Want naar mijn idee loopt hij met zijn neus qua vorm goed?


Wat ik met mijn paardje veel heb gedaan (nu ff niet maar we gaan het wel weer doen) is om hem zo laag mogelijk met z'n neus over de grond te laten gaan. Dit kan je vooral voor elkaar krijgen door bijv. een pessoateugel te gebruiken met longeren. Werkt perfecto als je de lage instelling gebruikt en je paard wordt er onwijs lening en ontspannen van Haha!

Toevallig zei Bacannie het vandaag nog tegen mij, zij rijdt Nappie nu even omdat ik met m'n knie zit, dat Nappie zo heerlijk met z'n neus omlaag kan lopen.....

Dus wat ik altijd deed: lang en laag met longeren en ook met rijden de eerste paar weken iets lager naar de grond, i.p.v. meer naar de borst toe.
Veel succes ermee

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 00:12

Je bedoelt dus eigenlijk het strekken van de hals (maar alleen is dat op kniehoogte) en dan nog lager ? Laat je hem dan strekken met een lange teugel of hou je wel contact ?

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 00:15

#Ymke# schreef:
Ik vroeg me inderdaad af of hij nog iets dieper moest. Sommige foto's zie je hem echt zakken in z'n rug en soms komt hij met z'n oren boven z'n hals uit. Hals/nek moet het hoogste punt zijn toch ?

Moet hij dan lager met zijn neus of met zijn neus meer naar zijn borst ? Want naar mijn idee loopt hij met zijn neus qua vorm goed?


Ik mag toch hopen dat je alles onder deskundige begeleiding doet. Ik begrijp je vragen dan ook niet. Het lijkt me verstandiger dit te bespreken met de persoon die jou ook les geeft.
Het heeft geen enkele zin om nu te gaan vertellen dat hij misschien meer met de neus op de borst zou moeten lopen. Ik wil eerst wel eens weten of je paard voorwaarts en nageeflijk is. En te zien aan de poging tot uitgestrekte draf Verward is jou paard nog niet nageeflijk. Het gaat niet om het plaatje maar wel om de logische opbouw in je training en de methode die je daarin kiest.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 00:18

Ja, ik heb deskundige begeleiding, 2 uur per week. Zij legt het me ook allemaal uit, maar dan zie ik het zelf nooit. dus kan ik ook nooit zien hoe laag hij loopt . Vandaar dat ik me aan de hand van de foto afvroeg of hij dieper moest. Dan weet ik hoe het eruit ziet Haha! Als ik het zelf voel lijkt het namelijk of hij heel diep loopt, maar op de foto's valt het best tegen. Maargoed we zijn net 3 weken verder en als je de foto's van de eerste week ziet Verward

Die poging tot uitgestrekte draf was trouwens om hem even wakker te krijgen, en inderdaad komt hij iets tegen de hand. Maar dat is een punt waar we al heel hard aan het werken zijn.

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 00:22

hardstikke leuk paardje! maar dat had ik je al ge-pbt
En helemaal niet verkeerd dat ie nog getraint word. Je hebt ook mensen die het paard gewoon lekker stijf laten staan in de wei, en er niet naar omkijken.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 00:33

#Ymke# schreef:
Je bedoelt dus eigenlijk het strekken van de hals (maar alleen is dat op kniehoogte) en dan nog lager ? Laat je hem dan strekken met een lange teugel of hou je wel contact ?


Zowieso laat ik hem altijd nog in draf na het werk goed strekken als ie dat wil (meestal geen probleem want hij doet het graag) wel hou ik contact want mocht ie onverhoopt een keer struikelen dan kan ik hem nog oppakken. Tijdens de eerste weken van onze training heb ik hem steeds tijdens het rijden lang-laag-rond gereden, wat betekende bij mij dat ik hem nageefelijk reed maar met meer strekking in de hals (dus niet oprichten en de neus meer, zogezegd, naar de borst) Na een half jaar zijn we hem meer gaan oppakken en wat hoger in gaan stellen, maar we zijn er nog lang niet. Lekker langzaam aan want ik heb toch geen haast......

Oja, overleg het eens met degene die je instructie geeft, die persoon kan natuurlijk beter inschatten wat het beste voor je is. Laat je alleen nooit ontmoedigen door anderen, vooral als ze idd jouw paardje en de situatie niet kennen Knipoog

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 08:29

Ronder is niet persé nodig. Ruggebruik heb je ook als je hem laag instelt met meer lengte in de hals. Als je hem té rond maakt, á la de Anky manier, heb je kans dat je te veel krul krijgt en te weinig ruggebruik. Hangt ook erg van de vorm van de dag af, het kan best zijn dat ie de ene dag ronder moet en de andere dag wat meer lengte nodig heeft. Maar volgens mij ben je goed bezig.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 09:08

Ik ga met jippie mee.
Ik zie geen 1 foto waarvan ik denk ja hij is nagevelijk vwnr rijden is imo met zijn neus richting zijn knie-en waarbij je 'm wel nagevelijk rond kan blijven rijden.
Hier een foto van mij het is geen mooie foto en er zitten wel een stuk op en aanmerkingen aan maar zo rijd ik vwnw wel rond houden en dan laten zakken.
Soms rijd ik 'm iets dieper/ronder en soms ook wat lager nog dan dit
Afbeelding

grijs staat 'm leuk trouwens Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 09:16

haha wat leuk mijn broer heet BRAM Haha! Haha!
Leuk paard joh~!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 09:23

Op de vierde en zevende foto van onderen is ie wel degelijk nageeflijk. Maar goed, hij zou wat meer richting knie kunnen ja, zoals op de foto van Nimber.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 09:33

persoonlijk vind ik dat niet ondernagecvelijk vallen hij buigt iets in knikt wat in.
maar hij geeft niet na wordt niet mooi rond maarja dat vind ik Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 10:02

Ik ga dus ook me jippie mee.
Deze foto's hebben niks te maken met een paard dat door de rug komt.
Deze foto's hebben te maken met een paard dat op de voorhand hobbelt.
En op die manier ook heel logisch tegen de hand is.
Sorry maar door deze foto's heb je mij niet overtuigd dat het oudje er beter van word..in tegendeel.
Als ik Kawa over een paar jaar zo op de foto's zie stop ik onmiddelijk.
Sorry maar zo denk ik erover.


marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 15:52

napoleon schreef:
Nou, ik vindt dat je paardje er heel goed uitziet voor een 20jarige en zo te zien heeft ze ook nog genoeg pit Knipoog ! Ik ben ook van mening dat je paard er over het algemeen veel jonger van blijft als je lekker blijft doorwerken i.p.v. een dier na z'n 20ste stil te zetten. Zo vaak zie je paarden van die leeftijd al nix doen in een weitje.........groot gelijk dat jij met je arabier nog lekker gaat werken, zolang je weet dat zij er ook plezier in heeft zou ik er mooi samen van genieten Knipoog

Leuke foto's hoor Haha!


het is zo!! jij hebt helemaal gelijk wij hebben de veearts bij onze 20 jarige welsh K gehaald..
meteen werd er gezegt lekker alles gaan doen zolang het nog goed gaat het paard gaat veel langer mee omdat ie dan meer conditie heeft.. ook als haar nu wat over komt stel dat ze geen goede conditie heeft zal ze toch sneller achteruit gaan dan dat ze het wel heeft dan zal ze vechten!!!
je paard gaat echt achter uit als je haar maar de oude dag geeft op het weiland en verder niets..
Valentina heeft er nog super veel plezier in vandaag ree ik in de les en die mensen onden maar niet geloven dat ze al 20 jaar was.. ze ziet er met mij er op heel jong uit omdat we gewoon sirieus bezig zijn..
dalijk wil ik ook wat wedstrijdjes gaan doen en misschien wel landelijk gaan starten maar ik zeg ook zolang ze het kan!
ze is super actief ze wil echt voor je werken waarom zou je haar dan niet meer in training zetten..?

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 16:14

Jippie"]
Het heeft geen enkele zin om nu te gaan vertellen dat hij misschien meer met de neus op de borst zou moeten lopen. Ik wil eerst wel eens weten of je paard voorwaarts en nageeflijk is. En te zien aan de poging tot uitgestrekte draf is jou paard nog niet nageeflijk. Het gaat niet om het plaatje maar wel om de logische opbouw in je training en de methode die je daarin kiest..
[/quote]

Kijk dit snap ik best dat iemand dit kan zeggen


[quote="runningkawa schreef:
Ik ga dus ook me jippie mee.
Deze foto's hebben niks te maken met een paard dat door de rug komt.
Deze foto's hebben te maken met een paard dat op de voorhand hobbelt.
En op die manier ook heel logisch tegen de hand is.
Sorry maar door deze foto's heb je mij niet overtuigd dat het oudje er beter van word..in tegendeel.
Als ik Kawa over een paar jaar zo op de foto's zie stop ik onmiddelijk.
Sorry maar zo denk ik erover.


Maar ik vindt dat je nu toch iets te hard bent met je opmerkingen Kawa......
Hoe kan je nou idd een echt goed beeld van een paard krijgen van een paar donkere foto's Verward Jij hebt echt al helemaal je oordeel klaar en veroordeeld haar rijden nu al terwijl ze net weer met haar paardje aan de slag is gegaan. Ze hoeft toch niet gelijk te stoppen Verward Het enige wat ze wil zeggen is dat ze het rustig aan doet met het dier en dat wilde ze kracht bijzetten door foto's neer te zetten hier op bokt, het paard hoeft toch niet gelijk op een bepaald niveau te lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 17:28

Ga de berichten van de laaste tijd van Ymke maar eens opzoeken, dus het oordeel komt niet alleen van deze foto's.
Het gaat om een paard dat steeds ziek is, aangeeft niet gereden te willen worden door verzet, en als je deze foto's ziet is het rijtechnisch niet zo geweldig of ben ik nu zo scheel. Er word namelijk niet over de rug gereden wat ze zelf wel denkt.

ik kom met mijn harde oordeel op voor een paard wat dat zelf niet kan, zou je ook dierenliefde kunnen noemen.

Stop zetten van het paard hoeft ook niet perse, Lekker in het bos wat stappen, maar bij een paard wat steeds ziek is zou ik idd nooit een les gaan volgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 18:01

runningkawa schreef:

Stop zetten van het paard hoeft ook niet perse, Lekker in het bos wat stappen, maar bij een paard wat steeds ziek is zou ik idd nooit een les gaan volgen!


Ach zoals tie op de foto's loopt werkt ie in het bos meer als in de bak dus doe maar gerust voor imke Knipoog

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 18:39

WAT WIL BOKT??
Ik ben nu 3 weken bezig. Moet ik het hele verhaal opnieuw vertellen

ik 3 jaar geleden fout begonnen met rijden, dat geef ik toe. Maar dat was ik steeds meer aan het verbeteren. Ik was 15 en wist niks over nageeflijk en achterhand. Aan de teugel dat was toch alles ?
Nu ben ik inmiddels 18 en kwam erachter dat er een hoop niet goed was gegaan in mijn rijden. Met deskundige begeleiding ben ik de laatste 2 maanden hem in princiepe opnieuw aan het inrijden. Basis opnieuw, en hij moet ook alles opnieuw oppakken. Eerst reed ik hem hoog en rond, nu laag en lang. Stapje voor stapje. Ik ben begonnen met lange teugel, eerst voorwaarts, geen contact. Dat was 3 weken geleden. Langzaam aan begint hij steeds beter te lopen, wordt losser door zijn lijf en zovoort!
Helaas zijn er mensen die dat nog steeds niet geloven!
Je kan niet verwachten dat een paard van 20 binnen een week alles oppakt en loopt zoals het paard van Anky loopt! Het duurt allemaal wat langer, elke dag een half uur trainen. Meer kan hij nog niet aan. Maar alles word stapje voor stapje beter maar die veranderingen kan je niet zien vanaf een foto, daarvoor moet je naast het paard staan. Dan zie je hoe hij is.

En even voor Kawa. Blijkbaar vind jij het leuk om oude koeien uit de sloot te halen. Bram is heel erg ziek geweest en gelukkig helemaal opgeknapt. Langzaam aan gaat het steeds beter, ook al oogt het misschien niet zo op de foto. Hij word er steeds beter door en veel en veel vrolijker

Over PJ heb ik niks te zeggen die moet eerst maar eens van de borstvoeding af voor hij zo'n reactie gaat zetten!

Voor nappie. en nimber en diegene die wel normaal reageerde en tips gaven bedankt voor de reactie's daar heb ik veel aan.

Voor de rest die zich aangesproken voelt Frusty Misselijk

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 18:45

napoleon schreef:

Maar ik vindt dat je nu toch iets te hard bent met je opmerkingen Kawa......
Hoe kan je nou idd een echt goed beeld van een paard krijgen van een paar donkere foto's Verward Jij hebt echt al helemaal je oordeel klaar en veroordeeld haar rijden nu al terwijl ze net weer met haar paardje aan de slag is gegaan. Ze hoeft toch niet gelijk te stoppen Verward Het enige wat ze wil zeggen is dat ze het rustig aan doet met het dier en dat wilde ze kracht bijzetten door foto's neer te zetten hier op bokt, het paard hoeft toch niet gelijk op een bepaald niveau te lopen?


Dankje Napoleon, dat probeerde ik juist duidelijk te maken! Het komt waarschijnlijk omdat een bepaalde groep op bokt al oordelen over mij heeft voordat ze hebben gelezen wat ik heb geschreven. ( en diegene weten zelf wel wie ik bedoel) Sommige snappen niet dat ik nu op een hele andere weg ben gaan lopen. En inderdaad moet bram meteen op M niveau strak over zijn rug, nageeflijk,achterhand. ?????? Hij begint nu steeds meer over zijnrug te lopen, hij vind het gewoon nog moeilijk! Oefening Baart kunst!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 19:34

Oude koeien of realiteit.
Meisje meisje stap van je roze wolke en gun bram wat hij verdient.
Dat is wat ik probeer te zeggen, niet meer en niet minder.
Het is goed bedoeld, dat was bij de andere bokkers ook, maar jij wilt dat helaas niet horen.
Jammer voor bram, maar weet je wat, je zoekt het maar uit, maar als er nog zielige verhalen van bram staan heb ik niet meer met jou te doen.
Met je paard heb ik nu al te doen Verdrietig

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 19:53

Dames, houd het een beetje vriendelijk aub. En als je toch op deze manier wil reageren doe dat dan aub per PB, doen hoeft niet iedereen mee te genieten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 56 bezoekers