Onafhankelijke zit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Onafhankelijke zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 14:38

Hoe kan iemand een onafhankelijke zit krijgen. Ik dacht zelf aan zitlessen aan de longe. Heeft misschien iemand nog goede tips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 14:42

Op duiveltjes van paarden gaan rijden. Die onverwachts alle kanten uit vliegen. Extreme duivel

Verder zijn zitlessen idd heel goed.
En maak oo eens een sprongetje, dan leer je ook je evenwicht houden en je handen onafhankeijk van je lijf te gebruiken.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 14:51

je zegt het al, zitlessen aan de longe, of los door de bak, als je dat aan durft. bij onafhankelijke zit gaat het erom je lichaam onder controle te hebben. misschien kan je zelf daarvoor oefeningen verzinnen.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 15:08

Het is niet voor mij maar voor mijn moeder. Zij houdt haar handen niet stil en zit scheef, dat heeft allemaal te maken met een verkeerde zit. Maar ik zal haar maar niet op een duiveltje zet, ik ben veel te zuinig op mijn moeder.

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 15:27

probeer eens een stukje zonder beugels te gaan zitten (tenminste je moeder dan) hier krijg je een hele goede zit van. doe dit wel op een paard wat nageeft en doe anders even bijzetteugels om want als je paard tegen de hand loopt en je gaat zitten bonken is dit zowel slecht voor je eigen rug als die van het paard en niet in deze volgorde..

DianaL
Berichten: 195
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Bollenstreek

lekker zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 18:02

Hoi

Ooit heb ik eens gelezen, dat je altijd je onafhankelijke zit kunt checken;
lichtrijden = staan-zit-staan-zit...
ga eens proberen ; staan-staan-zit-zit-staan-staan-zit-zit en dit dan ZONDER je aan de teugels vast te houden! Verward Leg er een knoop in en laat je paard over de hoefslag draven.
Hieraan kun je vrij goed merken, of je nog veel evenwichtsstoornissen hebt.... Schijnheilig

Valt niet mee hoor! maar is wel een goede manier om jezelf te checken... Haha! Haha!

veel succes en niet teveel lachen... *LOL*

DianaL

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 20:27

Zonder zadel rijden wil ook nog weleens helpen.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 19:35

Yep idd, wilde ik ook net zeggen.. zonder zadel gaan rijden, en voor de zekerheid een halstertouw om de hals doen. (kwestie van vertrouwen) als dat dan goed gaat.. kun je een sprongetje gaan maken. Overigens kun je gewoon alle oefeningen gaan doen zonder zadel als met zadel! Toen het zadel van mijn bijrijdpony laatst naar de zadelmaker moest, waren sommige mensen heel verbaast dat wij gewoon zonder zadel doorgingen met trainen! (dressuurtraining, beesie loopt Z) Dus het is nog heel praktisch ook!