Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:08

Kijk, daar heken ik me in InekeH87, ik heb dit laatste blok nog 40 studiepunten te gaan :o maar vastberaden het ook te doen :j heb ondertussen geen leven meer over :')

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 17:19

Wat leuk dat er steeds meer mensen bijkomen! :j

Heftige programma's allemaal, jeetje! Ik zou dat echt niet volhouden. Maar goed, ik ben er ook 2 jaar uit geweest vanwege ziekte en ben nog steeds niet 100% gezond, dus is ook niet vreemd dat ik dat niet zou redden, haha.

Heb inmiddels wel een briljant artikel gevonden, eindelijk. Gaat helemaal over dualisme met betrekking tot goed en kwaad. Heb me echt suf gezocht naar zoiets, artikels over dualisme gaan vooral over mind versus body en niet over goed/kwaad. En dat heb ik nodig om te laten zien dat er een lange traditie is zowel binnen als buiten de literatuur om goed en kwaad als twee extremen te zien, terwijl in 'mijn' trilogie juist naar voren komt dat het níet zo eenvoudig is. Althans, dat vind ik, de meeste critici gaan vrolijk mee in die traditionele goed/kwaad manier van denken. Maakt mijn scriptie wel leuker, want ik kan ingaan tegen de overheersende mening. :D

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:30

Jemug wat veel nieuwe mensen, leuk! Ik ga morgen even wat uitgebreider lezen maar wil nu alvast Lautje veel sterkte wensen. Ik verloor 4.5 jaar geleden mijn vader ook geheel onverwachts, ik weet hoe je wereld dan compleet in kan storten. Laat je vriend maar lekker uitstel eisen, kun jij je op familie en t afscheid richten. Heel heel veel sterkte! :(:)

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:22

Allereerst, Lautje heel veel sterkte. Moet onvoorstelbaar zijn. Je hebt nu wel even iets anders aan je hoofd dan scriptie.

Ik ben nu het commentaar van mijn docent op hoofdstuk 1 aan het uitprinten. Het zijn er nogal wat (maar dat ben ik wel van hem gewend), in het algemeen is hij wel redelijk positief.
Hopelijk krijg ik dit in 1 dag verwerkt, want heb een strakke planning!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:25

Lautje, ontzettend veel sterkte gewenst. Wat vreselijk dat het zo plots is gebeurd, moet verschrikkelijk zijn.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:32

Ik heb nog steeds geen reactie terug van mijn begeleidster :=

Een vriendin heeft het gister al door gelezen, en behalve spelfouten/grammatica en niet consequent zijn met sommige woorden, vond ze het prima te begrijpen. Krijg nu toch enorme zenuwen. Nog 5 dagen en dan is het klaar!

zuske

Berichten: 822
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Groenekan

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:50

Volgens de reglementen zou ik deze week de uitslag van mijn scriptie krijgen. (maar gezien mijn scriptiebegeleider kan dat nog wel wat langer duren).

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:47

Spannend Zuske en _MG! Ik duim voor jullie!

Ik had vandaag weer bijeenkomst en de conclusie: Heel goed op weg! Dus ik ben goed bezig. Van het weekend lekker naar Parijs en dan bikkelen op stage :j

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:42

En toch is het moeilijk om stukken tekst waar je je best op hebt gedaan en waar je zelf blij van wordt te schrappen....moeten jullie dat ook?
Ik had een hele mooie algemene theorie maar die is 'niet toepasbaar genoeg'. Dat was ook niet mijn plan, maar vond het wel een mooi denkkader. Helaas, vliegt er uit...

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:08

Dat heb ik (gelukkig) nog niet gehad, Rhys. Jammer, lijkt me wel ontzettend balen als je een goed stuk moet schrappen.

Ik heb mijn eerste feedback gehad op hoofdstuk 1, helemaal positief :) Inhoud is goed, schrijfstijl ook, moet alleen hier en daar nog wat meer voorbeeldjes geven. Nu wilt ze wel dat ik de structuur aanpas, terwijl ik helemaal de structuur heb gevolgd die zij me had opgegeven :+ Ik moet hier en daar de onderzoeksvraag ook wat meer uitleggen en termen wat meer situeren. Maar goed, de inhoud heb ik al (met nog wat extra voorbeelden verzinnen, wel) en dat is het belangrijkste :j

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:21

Als ik het zo lees ben ik inmiddels al wel een stuk verder in het proces dan de meeste van jullie.
Ik heb de inleiding, methodesectie + analyseplan al moeten schrijven en alle data al verzameld en verwerkt in SPSS. Nu moet ik voor volgende week mijn resultaten + discussie al inleveren.

Redden jullie dat dan wel voor het einde van het jaar?

amber2588

Berichten: 571
Geregistreerd: 30-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:33

Ik zie dit topic nu pas, leuk :)
Ik heb nog niet alles doorgelezen, maar het grootste deel van de talenstudenten hier doet iets letterkundigs, of niet?

Ik ben met m'n BA scriptie voor Engels (RUG) bezig, maar omdat ik ook honours college doe, schrijf ik geen standaard scriptie, maar samen met iemand anders een publiceerbaar artikel van ongeveer 10.000 woorden over ons eigen onderzoek naar late acquisitie van een tweede taal (Engels) binnen een academische setting (non-immersion).

We hebben nu alle proefpersonen gevonden en getest en (vrijwel) alle data is verwerkt, dus we kunnen nu beginnen met schrijven. :j

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:49

Ik ben ook een alpha en studeer Criminologie! :D Maar ik geloof dat er veel zijn die iets letterkundigs doen inderdaad.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:23

Bliksem schreef:
Als ik het zo lees ben ik inmiddels al wel een stuk verder in het proces dan de meeste van jullie.
Ik heb de inleiding, methodesectie + analyseplan al moeten schrijven en alle data al verzameld en verwerkt in SPSS. Nu moet ik voor volgende week mijn resultaten + discussie al inleveren.

Redden jullie dat dan wel voor het einde van het jaar?

Bij ons is iedereen nu pas begonnen. Mijne moet 11 juni binnen en als je bedenkt dat het 35blz moet zijn en ik op 4 dagen tijd 11blz heb geschreven, moet het wel in orde komen. Ik moet ook geen onderzoek doen, gewoon een dvd-serie analyseren dus dat scheelt.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:57

Ik zit ondertussen tegen een zenuwinzinking aan... mijn begeleidster heeft nog steeds niet terug gemaild en vrijdag moet de hele boel opgestuurd worden & ingebonden ingeleverd worden. Zucht ;(

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:18

Telefoonnummer (eventueel van de afdeling waar ze zit) opzoeken en opbellen? Of eventueel langs de uni gaan? Kan ze gewoon niet maken, je hebt recht op feedback en zo te lezen was het ook de afspraak dat ze het vlak voor de inleverdatum nog een keer zou nakijken?
Hoop voor je dat je snel reactie krijgt.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:24

Jaa, omdat ik 3/4 van de tekst moest herschrijven, zou ik het afgelopen weekend ospturen. Zij zou zaterdag thuis komen en het na kijken en dan zsm weer opsturen. Ondertussen in het dinsdag namiddag en nog niks terug := Ben morgen de hele dag op school, dus ga dan maar langs wippen. Ben nu bezig met (mijn) laatste aanpassingen en de opmerkingen die ik gekregen heb van de mensen die het nagelezen heb, en dit stuur ik vanavond dan maar weer op.. Telefoon nummer opzoeken is helaas onbegonnen zaak, we hebben ongeveer heel veel telefoon nummers op de uni :+

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:26

Ik weet niet waar je studeert, maar op de site van de universiteit in Leiden kan je alle nummers terugvinden. Is het niet van de docent zelf, dan wel van de afdeling/kamer waar ze zitten.
Maar als je kan langsgaan is dat nog makkelijker. Succes ermee!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:58

Yellowfish, spannend!
MG Fijn dat je goed opweg bent!! Wel balen dat je nu niks hoort van je begeleider.
Yasmine, fijn positief commentaar!
Jusi wat een interessant onderzoek!
Lautje gecondoleerd :(:) Heel veel sterkte in deze tijd
Bliksem waar gaat je scriptie over?
Ineke super!!


Ik heb een klein lichtpuntje *\o/* Coördinator van een andere vakgroep zover gekregen om mij te laten afstuderen en hij heeft mijn onderwerp niet afgewezen, dus eindelijk kunnen we vooruit kijken. Dus ik heb me ingeschreven en hoop dat ik vandaag een begeleider toegewezen krijg, eindelijk dan toch!
Of ik het ga redden voor september af te studeren? Tsja, ik ga er alles aan doen! Veel tegenslagen gehad op de weg naar een goed onderwerp, maar het is in mijn ogen ook een kwestie van prioriteiten stellen en ik ga er alles aan doen!

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:01

Vandaag gelukkig een mail gekregen dat ik het ook later mag inleveren. Wordt wel gewoon aftegekend, maar ze heeft liever dat ik een goede these inlever dan dat het op tijd is :)

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:05

Hmm, dat klinkt mij wel een beetje raar. Cijfers moeten toch gewoon ingeleverd worden voor een deadline. Geen cijfer = niet afstuderen. Geen complete thesis = geen cijfer. Zeker weten dat het goed gaat? Met dit soort uitspraken zou ik heel voorzicht zijn hoor. Better safe than sorry :j

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:09

Gecondoleerd Lautje... heel veel sterkte. Ik weet niet wat ik moet zeggen, het lijkt me zo raar...

En ga ervoor, Splash! *\o/*

Ik ben vandaag lekker bezig geweest met mijn scriptie (ik had de inleiding al ingeleverd maar kon nu eindelijk beginnen aan hoofdstuk 1). Ik was in de UBA gaan zitten, voor de beschikbare boeken, maar ik werd knettergek van alle verkouden en gapende mensen daar :=> Ik kan daar echt niet tegen :=> Dus ik heb mijn oren dichtgedaan en heb heel hard doorgewerkt, na 1,5 uur stond ik weer buiten. Ik hoef het nu alleen nog maar op volgorde te plakken. Maandag moet het ingeleverd zijn, dus dat lukt makkelijk. Eerder is natuurlijk niet erg :)

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:19

zap schreef:
Hmm, dat klinkt mij wel een beetje raar. Cijfers moeten toch gewoon ingeleverd worden voor een deadline. Geen cijfer = niet afstuderen. Geen complete thesis = geen cijfer. Zeker weten dat het goed gaat? Met dit soort uitspraken zou ik heel voorzicht zijn hoor. Better safe than sorry :j



De 'echte' deadline, dat alles officieel ingeleverd moet worden bij de examencommissie etc. is 18 mei, dan moet het ook naar de fraudecontrole en in hardcopy afgegeven worden. De deadline vrijdag is eigenlijk de einddatum om het naar je begeleider te sturen, zodat zij 1 maand tijden hebben om alles na te kijken en te commenteren en dit ook weer door te sturen (als ik het goed begrepen heb). Dus als ik vrijdag afgetekend wordt, maar het pas zondag of maandag inleveren, maakt het niet veel uit voor mijn begeleidster :) ze heeft dan toch gewoon bijna een maand om alles na te kijken. Ik ben sowieso niet de enige die de these bij haar 'schijft', dus ze zal 't dan wel druk krijgen.

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:32

Oh ok, ja dan maakt het niet zoveel uit idd. Dan komt het wel goed. Ik dacht dat de harde/echte deadline uitgesteld werd.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:47

_MG schreef:
Vandaag gelukkig een mail gekregen dat ik het ook later mag inleveren. Wordt wel gewoon aftegekend, maar ze heeft liever dat ik een goede these inlever dan dat het op tijd is :)

Dat is heel fijn!


Sheran dankjewel, dat ga ik doen :D
En jij ook lekker bezig geweest!