Volgens de veearts heb je ook Eskadronithus!?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Volgens de veearts heb je ook Eskadronithus!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 23:58

Volgens de veearts waar ik per 1 september aan de slag ga Haha! heb je ook Eskadronithus! Dit schijnt een zeer bekende aandoening te zijn waar ze wekelijks mee in aanraking komen (80% van zijn patienten zijn namelijk paard) en elke keer hetzelfde recept voor uitschrijven........

Ik laat het nog even open wat Eskadronithus is (je zou het ook wel BRnithus kunnen noemen.....) iemand een idee waar deze veearts minimaal 1 keer per week mee wordt geconfronteerd als we over deze aandoening spreken Verward


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 00:30

hihihi heeft vast wel iets met beenbeschermers te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 00:44

Of iets met overbodige dekentjes?

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 01:06

Aanstelleritis van overbezorgde baasjes??

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 01:09

Ik ga toch voor de aandoeningen veroorzaakt door gebruik van beenbeschermers. Schuurplekken, knelling en irritatie (oftewel 'luieruitslag')?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 02:20

van die mensen met een tik die alles van eskadron moeten hebben
(voel me helemaal niet aangesproken Haha! )

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 02:50

een recept uitschrijven mmm letterlijk of figuurlijk Verward

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 08:01

Napoleon, bij welke DA ga je dan werken?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 08:17

nOu, wellicht is het dat menig paard zo kreupel is als het maar kan (die daar komen dan) terwijl ze wel "dressed to the tee" in allerlei merkartikelen verschijnen?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 08:21

peesblessures e.d. door
- vergeten de peesbeschermers af te doen
- verkeerd omdoen van peesbeschermers

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 08:32

Ik ga met Lielle mee, peesblessures en schuurplekken door het verkeerd gebruik van peesbeschermers.

Toos paardloos

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 09:29

Als ik met Kojack meega ken ik wel een paar mensen waarvan ik het vermoeden heb dat ze Eskadronithus hebben Haha!

Denk zelf dat het te maken heeft hoe je je paard optuigd met peesbeschermers, springschoenen e.d. en in hoeverre het daadwerkelijk nodig is..

Hummm maar hoe komt een DA er dan mee in aanraking? - wellicht door overmatig en verkeerd gebruik schuurplekken, afgeknelde benen en peesblessures
Laatst bijgewerkt door Nikita op 14-08-02 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 10:19

Het zal dan waarschijnlijk Eskadronitis zijn. Het achtervoegsel -ithus bestaat voor zover ik weet niet in medische termen Haha! En het betekent een ontsteking aan je Eskadron *LOL*
(vg. tenditis=peesontsteking)

Nulla tenaci invia est via

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-02 10:47

Ja ja *LOL* we hebben wel veel slimme bokkers hier Knipoog

Margreet, je hebt het idd heel letterlijk vertaald (zat erg te twijfelen over die "h"..... Clown ) deze dierenarts komt dus wekelijks afgeknelde peesjes en pijnlijke benen met drukplekken tegen door het gebruik van peesbeschermers en noemt dit dus ook Eskadronitis als hij in de computer moet invoeren waarvoor hij het paard heeft behandeld. Hij noemde dit een van de meest voorkomende kwalen in paardenland en was totaal niet te spreken over het gebruik van die dingen!

Oja Belker, ik ga in Weesp werken bij Dierenkliniek Gooiland Haha! Eindelijk komt mijn grote wens uit en kan ik met dieren gaan werken. Ik ga gelijk de opleiding voor dierenartsassistente volgen (schriftelijk) en kan daarnaast 3 x per jaar een extra cursus volgen die wordt vergoed door de praktijk, waardoor ik certificaten kan halen Cool Ik ben er helemaal klaar voor! 1 September ga ik beginnen en voor die tijd ga ik een paar keer een dagje meelopen om klanten te leren kennen ( 80% van de patienten zijn paarden en deze kliniek komt bij veel privestallen en maneges!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 12:01

Kent hij dan ook bandageitus?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-02 12:16

runningkawa schreef:
Kent hij dan ook bandageitus?


Weet ik eigenlijk niet! Knipoog Maar ik neem aan dat beide aandoeningen gewoon te maken hebben met onvakkundig gebruik! (Over het algemeen genomen dan)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 15:08

Gaan we nu door voor de Magnetron?

Toos paardloos

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 15:26

Wat een leuke stage plaats! Veel succes.
Je zult dan vast ook weleens bij ons op stal komen (Pampushout in Almere) want hier komen ook regelmatig mensen van dierenkliniek Gooiland.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-02 18:07

Suzan schreef:
Wat een leuke stage plaats! Veel succes.
Je zult dan vast ook weleens bij ons op stal komen (Pampushout in Almere) want hier komen ook regelmatig mensen van dierenkliniek Gooiland.


Het is niet eens een stageplaats Haha! het wordt gewoon mijn vaste baan Knipoog en idd, eerdaags ga ik een paar keer mee naar verschillende maneges waaronder Pampushout om de patienten en hun baasjes te leren kennen!

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 08:24

He, dat is ook mijn DA. Wanneer komen jullie bij ons op stal langs? Hij moet nog steeds Grappa enten. Ze zouden het doen als ze i nde buurt waren. Trouwens had Paul of Martijn dat gezegd? Ik had al zo een vermeoden en ik vermoed dat het een uitspraak van Paul is. Wie gaat er weg van de assistentes?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 09:14

Belker schreef:
He, dat is ook mijn DA. Wanneer komen jullie bij ons op stal langs? Hij moet nog steeds Grappa enten. Ze zouden het doen als ze i nde buurt waren. Trouwens had Paul of Martijn dat gezegd? Ik had al zo een vermeoden en ik vermoed dat het een uitspraak van Paul is. Wie gaat er weg van de assistentes?


Ik weet niet wanneer ze langs komen, ik ga er pas 1 September beginnen Knipoog Jeanet gaat weg, ze gaat weer naar school terug, ze zoeken nog steeds een 2e partimer!

Je vermoeden is overigens juist, het is idd Paul die een hekel heeft aan peesbeschermers.

Trouwens ik ga als het goed is de 30ste verhuizen naar jouw stal Haha! en een vriendin van mij staat ook op de wachtlijst, die was er helemaal weg van, Paul vond het ook een goede keuze van me Cool

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 09:57

Zo is hij wel op de hoogte van alles bij ons op stal? zal wel niet. ze zijn wel verbeterd met een aantal jaar geleden. Ik heb de laatste tijd steeds Vanessa gehad. Grappig nog iemand die er weg van is. Ach ik sta er prima. behalve dan de afgelopen week maar dat moet je maar op verslag van de dag lezen.


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 10:57

Ja, ik heb Frans van Gooiland weleens bij mijn paard gehad, toen ik nog op Pampushout stond. Maar die schijnt er niet meer te werken, had ik gehoord.

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 11:11

Klopt die is ziek geworden en al een tijdje weg. In die tussentijd steeeds wisselende dA-en. Nu dan Paul, Martijn en Vanessa.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, herous, karelien, Loe_Loe, Meert, Paardennamen, Ruai, sterregoud, Vagabondo, vilo en 103 bezoekers