Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:54

Ik heb zojuist een deel van mijn eerste hoofdstuk opgestuurd naar mijn twee begeleiders. Ben erg benieuwd wat ik terugkrijg! -:)

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 14:19

Spannend!
Ik kan me vreselijk slecht concentreren terwijl ik allemaal artikels moet lezen. Niet handig..

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:35

Spannend, YF! Ik ben ook de laatste hand aan het leggen aan mijn eerste hoofdstuk, zodat ik die vanavond kan doorsturen. Moet hier en daar nog wat stukjes aanvullen, voorbeelden verzinnen voor de theoretische concepten en natuurlijk nalezen :j

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:21

Op 1 mei moet ik de eerste versie van mijn bachelorscriptie van mijn studie Archeologie inleveren. Over twee weken dus. Ik moet nog: de 3e paragraaf van alle drie de hoofdstukken schrijven, hoofdstuk drie eigenlijk sowieso nog schrijven, de conclusie, het hoofdstuk wat over mijn site gaat, de afbeeldingen zoeken en toevoegen, en de opmaak. Maar dat lukt wel...toch? :P

Edit: wij hebben een minimum van 10.000 woorden.
Laatst bijgewerkt door juniper op 14-04-12 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:24

Saar88 schreef:
Mag ik me ook melden :)?
Ben nu bezig met mijn scriptie voor BA Geschiedenis en ik ben me toch een potje onzeker :+ Ik kom om in de literatuur en zie af en toe door de bomen het bos niet meer. Ben dus maar gewoon ergens begonnen met het idee dat ik het altijd nog aan kan passen.
Word gewoon al zenuwachtig als ik dit alles lees! Maar, vandaag begonnen met schrijven met als resultaat wel een hele pagina. Vanavond nog een stukje.

Nog meer mensen die er zo tegenop zien?


Je hoeft niet onzeker te zijn, dat had ik in het begin ook omdat ik dacht dat mijn scriptie niks voorstelde. Maar een BA scriptie is een literatuurstudie, een samenvatting van literatuur. Ik hou mezelf voor dat ik het wiel niet uit hoef te vinden, maar gewoon moet samenvatten welke belangrijke dingen er over mijn onderwerp gezegd zijn. Het echte onderzoek komt in de master wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:28

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 17:36

Juniper, dat is bij ons niet zo hoor. Er wordt zeker wel verwacht dat je zelf iets toevoegt, analyseert, en niet alleen bestaande literatuur samenvat. :)
Jusi, wat leuk dat je ook echt onderzoek doet waar vraag naar is!

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:48

Goed nieuws vanaf mijn kant. Ik ben goed opweg! Heb de belangrijke delen herschreven. Ik moet alleen nog de discussie schrijven en dan kan ik hem voorlopig weer opsturen naar mijn begeleider. Morgen moet ik dan nog eens alle referenties nalopen (endnote deed het niet :') dus ook nog een heel veel extra werk..) en beslissen of ik nog twee onderzoekjes wil opnemen in de literatuur. Ik ben ook nog steeds opzoek naar praktijk voorbeelden, maar daarvoor zal ik waarschijnelijk de hulp van mijn begeleider nodig hebben, omdat er echt niks te vinden is.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:01

Mijn eerste hoofdstuk is ook doorgestuurd! Was een leuke middag schrijven. Ik ga dus een Vlaamse tv-serie analyseren en moest in dit hoofdstuk de theorieën over televisieseries van 2 theoretici samenvatten. Ik mocht van mijn begeleidster nog niets schrijven over de serie die ik ga analyseren, dus heb een hele middag voorbeeldjes zitten verzinnen uit andere series die ik veel kijk :D

Jusi schreef:
Ik meld me hier ook :) ik ben bezig met een scriptie voor mijn studie Taalwetenschap. Ik doe onderzoek (in mijn BA) naar fonemisch bewustzijn bij kinderen in groep 2. Een bedrijf dat een nieuwe onderwijsmethode op de markt brengt heeft dit onderzoek aangevraagd. Heb mijn inleiding nu opgestuurd en hoop dat ik volgende week kan gaan testen.. Wel even passen en meten omdat ik 20 uur p.w. stageloop, maar tot nu toe is het leuk en goed te doen!

Wat een leuk onderzoek! Erg nuttig ook. Ik studeer zelf taal- en letterkunde (Engels/Frans) dus zit zelf ook wat in de taal. Heel tof ook dat je onderzoek echt van belang is voor een nieuwe methode :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:28

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 18:35

Klinkt goed allemaal! Yasmine, waarom mocht je nog niks over deze serie noemen?

Ik hoop dat ik snel een afspraak met mijn begeleider kan maken en dat ze me dan ook even kan helpen met wat problemen. Ze was steeds hartstikke enthousiast, en dat is leuk, maar ik voel me iets teveel in het diepe gegooid nu. Heb even wat advies en een duwtje in de goede richting nodig. :j

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:01

Mijn onderwerp is: analyseer een serie volgens de theorieën van Colonna en Thompson. Dus hoofdstuk 1 is een samenvatting van die 2 personen hun theorieën, hoofdstuk 2 is een toepassing van die theorieën op de volledige serie (gelukkig is het een serie die uit slechts één seizoen van 9 afleveringen van een uur bestaat) en hoofdstuk 3 is een gedetailleerde analyse van één aflevering. Het zou dan te verwarrend zijn als ik bij de uiteenzetting van de theorie ook al over de betreffende serie zou beginnen. Dus ik heb nu één hoofdstuk pure theorie en voorbeeldjes uit andere series om concepten te verduidelijken :)

Goed idee, DaniBanani :j Misschien kan je een soort inhoudstafel opstellen samen met je begeleidster? Dat moest ik iig doen voor ik begon en dat is wel een ontzettend goede houvast als je aan het schrijven bent. Dan weet je ook een beetje wat er van je verwacht wordt.

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:06

Wat zijn jullie allemaal lekker bezig! Ik had wat probleempjes met mij laptop (grrr), maar die is nu weer zo goed als nieuw :D. Vanavond nog even tikken en dan morgen rond de middag een deel opsturen..spannend!

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:18

DaniBanani schreef:
Juniper, dat is bij ons niet zo hoor. Er wordt zeker wel verwacht dat je zelf iets toevoegt, analyseert, en niet alleen bestaande literatuur samenvat. :)
Jusi, wat leuk dat je ook echt onderzoek doet waar vraag naar is!


Nee dat bedoel ik ook niet, er komt natuurlijk ook eigen inbreng bij kijken. Maar het is niet zo dat je iets compleet nieuws hoeft uit te vinden voor een bachelor scriptie, tenminste bij ons niet.

_lautje_

Berichten: 9258
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 08:15

Hoeft bij de master ook niet hoor juni. We
Mochten van Bintliff geen onderwerp wat al heel veel was gedaan, maar compleat nieuw hoeft ook niet. Ik die iets wat redelijk weinig of niet is gedaan en dat is verrekt lastig.

Ik moet eigenlijk ook 1mei inleveren, maar krijg waarschijnlijk uitstel. Mijn vader is afgelopen donderdag overleden dus 1mei is nu niet reeel. Of het kon wisten ze alleen nog niet in Leiden, gelukkig is mijn vriend vrij zakelijk en hard en het aan get regelen.

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:12

Oh wat erg! Gecondoleerd. Mag ik vragen of het plotseling is gebeurt of na lang ziektebed? Niet dat het wat uitmaak voor het verdriet :n

Ik zit ook in Leiden en ik denk dat ze daar wel goed mee omgaan hoor.

_lautje_

Berichten: 9258
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:19

Compleet onverwachts aan een hartstilstand.

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:27

Jeetje, wat erg, ik wens jou en je familie heel veel sterkte!

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:03

_lautje_ schreef:
Hoeft bij de master ook niet hoor juni. We
Mochten van Bintliff geen onderwerp wat al heel veel was gedaan, maar compleat nieuw hoeft ook niet. Ik die iets wat redelijk weinig of niet is gedaan en dat is verrekt lastig.

Ik moet eigenlijk ook 1mei inleveren, maar krijg waarschijnlijk uitstel. Mijn vader is afgelopen donderdag overleden dus 1mei is nu niet reeel. Of het kon wisten ze alleen nog niet in Leiden, gelukkig is mijn vriend vrij zakelijk en hard en het aan get regelen.


Oh wat erg, gecondoleerd! Maar dat lijkt me een geldige reden voor uitstel. Er zijn belangrijkere zaken op de wereld dan de scriptie, maar universiteiten vergeten dat wel eens. Veel sterkte!

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 12:15

MG, nog lezers nodig?

Jusi, wat een boeiend onderwerp :D Ik werk zelf als dyslexiebehandelaar dus vind dat soort dingen erg interessant :D

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik komende zaterdag aan mijn scriptie ga werken. Rest van de week heb ik het erg druk en het werkt het beste wanneer ik mezelf een deadline geef en die dag er de hele dag aan ga zitten. Hopelijk is ie dan zo goed als af en kan ie weer naar mijn begeleidster.. Pfff, die laatste loodjes... :P

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 12:35

Wat erg lautje, sterkte!

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:24

Lautje, heel veel sterkte!

Ik heb gister alles nog opgestuurd. Mijn referenties zijn nog niet compleet, maar (ik vind :Y) ) de inhoud wel redelijk compleet. Ben nu aan het wachten op een mail van mijn begeleidster. Vanavond komt mijn zus helpen met het structureren in Word en de layout maken en dan morgen en dinsdag nog flink werken en dan hoop ik dat het einde eindelijk nabij is! Heino, ik zoek inderdaad nog iemand die even wil proeflezen :)

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:45

_lautje_, jeetje wat verschrikkelijk naar zeg! :(:) heel veel sterkte.


Met een verschrikkelijk writersblock ga ik even lekker SOGgen en mij hier even voorstellen. Daar hoef ik tenminste niet achter elke uitspraak een referentie toe te voegen (Marloes, 2012) :') Ik ben inmiddels derdejaars psychologie studente aan de RuG, en ben in januari begonnen aan mijn these. Ik kwam bij toeval dit topic tegen terwijl ik op STW een topic wou plaatsen om voldoende mensen te proberen te werven voor een voldoende grote (en representatieve :x ) steekproef (lees meer dan 200, dus ik heb genoeg te doen :') ), en op zich lijkt met mij wel leuk om met andere "lotgenoten" te kwebbelen.

Aangezien ik de keuze heb gemaakt eerst een jaar HBO te doen heb ik mijn uitloopjaar al verbruikt, en komt het er nu dus op neer dat ik een heel druk semester heb om alles bij te benen en mijn these te schrijven. Procedureel loop ik lekker bij met mijn these, maar tja, mijn inleiding gaat eigenlijk nog nergens over: het springt van de hak op de tak en ik ben nu begonnen met herschrijven. Ik wil eind van de week de inleiding en methoden afgeschreven hebben, dus mij staat genoeg te doen :P

Nou dat was de introductie, vanaf nu lekker korte berichtjes van mij en een beetje meebabbelen :))

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:59

Ik kom vanaf hier even binnenvallen als dat goed is? O:)

Ik ben bezig met mijn bachelorscriptie voor Criminologie.
Ik had de afgelopen weken ook nog gigantisch veel andere deadlines en as woensdag nog een tentamen dus ik loop helaas behoorlijk achter.
Na mijn tentamen volgende week moet ik dus keihard gaan beunen om het allemaal weer bij te werken.

Ik vind het wel leuk om vanaf nu dit te volgen, leuk SOGproject. :Y)

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:05

Welkom Marloes!
Moeite hebben om alles bij te benen herken ik. Ik heb mezelf het idiote doel gesteld om met een vertraging van een half jaar toch in 3 jaar mijn bachelor te halen. Ik ben in het eerste jaar een aantal weken ernstig ziek geweest (hersenvliesontsteking) en heb toen een aantal vakken gemist/niet gehaald. Dus ja dan heb je studievertraging. Maar het afgelopen jaar heb ik allemaal extra vakken gedaan en zo strak gepland dat ik het toch in 3 jaar haal. Dit afgelopen blok had ik naast mijn bachelor thesis 3 vakken en dat was echt niet grappig. Ik was iedere dag meer dan 16 uur bezig om het af te krijgen. De twee blokken daarvoor heb ik ook meer dan het toegestane aantal vakken gevolgd (met toestemming van mijn studiebegeleider die het een krankzinnig doel vond, maar er wel aan mee wilde werken :P).
Heb nu net de punten binnen van het eerste vak van afgelopen blok, afgesloten met een 7 :D. Andere vak heb ik ook gehaald met een 7, dat wist ik vorige week al. Nu alleen nog wachten op de uitslag van het tentamen van vrijdag. En uiteraard moet mijn bachelor thesis nog goedgekeurd worden. Maar ik heb nog wel tijd om daar aan te sleutelen als deze versie nog niet helemaal goed is.
Zoals het er nu voor staat hoef ik volgend blok "maar" 2 vakken te doen en dan heb ik het gewoon gehaald :D.

En nu ga ik weer druk verder leren want ik heb woensdag toelatingsexamen voor de Zij instroom Geneeskunde.

Sorry voor het hele egoboost verhaal, maar kreeg net die ene 7 terug en was ontzettend blij :D.

Edit: welkom Bliksem!