Vriendin boos zonder enige reden!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Vriendin boos zonder enige reden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 05:22

Een jaartje terug leerde mijn dochter een nieuw vriendinnetje kennen. Al gauw kwam haar moeder over naar mijn huis en we zaten soms uren te kwebbelen over allelei dingen. Zij woonde in een flat gebouw naast de onze, maar de hare was doodsaai en ze haatte het daar te wonen. Dus, ik zei haar meerder malen dat ze in mijn huis kon blijven en dan zou ik ook koken voor hun. Later ging ze terug naar haar man en bleef daar voor een tijdje. Ik had haar toen ook niet meer gesproken maar ik wist dat ze in ons flatgebouw wilde wonen. Na een jaartje zag ik haar terug en vertelde ze me dat ze eindelijk in ons gebouw zou komen wonen. Ik was hartstikke blij voor haar. Voor ze in de flat kon woonde ze een weekje in een motel naast onze deur. Ik ging dus vaak naar haar toe zodat ze zich niet alleen zou voelen. Nu woont ze inmiddels zo ongeveer een weekje in haar flatje en sindsdien negeert ze me en wilt ze niet met me praten. Ik heb haar al gevraagt wat er aan de hand is maar dan begint ze alleen schreeuwen. Ik begrijp het gewoon niet! Huilen Vind het allemaal maar heel erg want ik dacht dat ze mijn vriendin was. Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan en weet ook niet hoe ik dit moet aanpakken. Zou ik gewoon nog een keertje met haar praten of het gewoon laten gaan?

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 08:47

Wat vervelend Diamond. Ik weet niet hoe close je met je vriendin bent maar als je echt aan haar gehecht bent zou ik toch nog een poging wagen om de vriendschap te herstellen. Dat wordt alleen wel heel lastig als zij niet met jou wil praten. Misschien kun je het proberen met een kaartje ofzo. Daarin kun je dan zetten dat je veel waarde hecht aan de vriendschap maar absoluut geen idee hebt wat er mis is en graag van haar wil horen wat er aan de hand is en het uit wil praten. Zo leg je het initiatief aan haar kant. En als ze dan niet meer met je wil praten is het heel jammer maar dan is het ook nooit een echte vriendin geweest. Een echte vriendin weet hoe iemand in elkaar zit en oordeelt niet zonder jouw kant van het verhaal gehoord te hebben.

Hopelijk heb je hier iets aan.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 10:05

Hoi Diamond, ik weet precies hoe jij je voelt omdat ik op het moment hetzelfde meemaak als jij. Mijn (wat ik dacht) beste vriendin wil van de ene op de andere dag niet meer met mij praten nadat we vorige week zaterdag op een feestje waren geweest en zij hartistikke dronken was. Ik begrijp echt niet waarom ze me niet meer wil zien/spreken. Het is heel erg frustrerend omdat ik gewoon echt helemaal niets gedaan heb waarom ze boos op mij zou moeten zijn. Ze is wel vaker zonder enige reden boos geweest (duurde een paar maanden) omdat ze nogal lange tenen heeft en errug snel beledigd is. Ik hoorde van haar zus (waar ik ook goed mee omga) dat ze boos op me zou zijn en dat ik dat zelf maar met haar moet uitzoeken want zij heeft daar geen zin in (lekker dan). Ik heb vervolgens haar voicemail ingesproken en een berichtje achtergelaten om met haar te praten omdat ik dit gewoon niet begrijp Huilen Ik heb nu sinds bijna 2 weken niets meer gehoord en heb nu voor mezelf besloten dat dit dus geen vriendschap is. Ik doe volgens haar alles fout en zij is perfect.... het voelt hartstikke rot Boos! maar ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn omdat ze me gewoon "niet te woord wil staan" lekker laf vind ik zelf want ze heeft me gewoon veroordeeld zonder met mij te praten....... Ze was echt een goede vriendin maar nu loopt ze gewoon langs me heen zonder gedag te zeggen. Toen mijn vader vorig jaar erg ziek werd is ze elke dag bij mij in het ziekenhuis geweest en ook nadat hij voor kerst is overleden... ik snap er helemaal niets van en ik mis haar ook erg maar kan er niets aan doen. Je kunt iemand helaas niet dwingen om met hem/haar te praten helaas. Mijn advies is laat het een beetje rusten en probeer haar over een tijd een kaartje te sturen (heeft bij mij geen zin) en kijken of ze daar op reageerd... als je geen reactie krijgt kun je haar vriendschap beter laten voor wat het is....
Groetjes en sterkte,
Annemieke

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 12:07

Gewoon nooit meer spreken, dat soort labiele mensen zijn wellicht niet voor rede vatbaar. Laat haar maar naar je toekomen. Speel niet de underdog.