Leren laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-02 22:28

Hallo,

Ik zit eraan te denken om leren laarzen aan te schaffen.
Ik heb vandaag even bij de ruitersportzaak hier in de buurt gevraagd wat ze hadden en dan kwamen ze oa met petrie laarzen, welke mij (ook kwa prijs) wel aanspraken.
Nu heb ik even wat oude topics zitten lezen en viel mij op dat er tch vrij veel mensen met slechte ervaringen zijn alshet gaat om petrie laarzen.

Nu vroeg ik me dus even af, met welke merken jullie goede ervaringen hebben en in welke prijsklasse dat dan komt.
Ook wil ik graag wel even slechte ervaringen met bepaalde laarzen horen.
Dit gewoon om allemaal even mee te nemen in mijn keuze, zal ook nog even bij andere ruitersportzaken in de omgeving vragen.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 22:42

mja tja derby kan ik je af raden daar doe je maar een jaar mee.
de nieuwste cavallo's zijn wel heel erg fijn. en de petrie standaard valt me toch best mee, blijft lang mooi en recht.
verder vind ik met feter en rits best fijn voor thuis ik weet niet percies welk merk het is is nog al een moeilijke naam maar kan het wel voor je nakijken deze blijven ook netjes recht en zitten erg lekker.
nou als je nog meer wil weten laat het maar even weten dan....

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 23:04

netjes en recht hou je ze door er laarzenspanners in te doen als je dat niet doet zakt iedere laars op een gegeven moment erg ver door
ik ben zelf helemaal weg van cavallo's ik ben heel hard aanhet sparen

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 23:18

ik heb net vanochtend leren laarzen gekocht, cavallo's.. die petrie vond ik helemaal niet lekker zitten bij de voet, cavallo paste beter.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 23:46

Ik heb zelf de Petrie Excellent en de Standaard. Beide geen klachten over. Het is dacht ik vooral de Perfect (het goedkoopste model) waar veel klachten over zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 01:06

Ik heb Petrie´s die ik nu al 5 jaar vrij intensief gebruik en heb er absoluut geen klachten over.
Ik weet alleen niet welk type het is.
Ze waren toen iets in de FL500,- maar ook dat weet ik niet meer precies.
Ze blijven er iig goed uitzien.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 08:55

Ik heb sinds een jaar Cavallo's. Vorig jaar kostten ze mij (helemaal op maat gemaakt) rond de 900 gulden. Het duurde ongeveer 5 weken voordat ik ze had.
Ze zitten erg lekker en ik ben er erg tevreden over. Ze blijven mooi (ik doe ze elke week inpoetsen met Cavallo-wax en 1x per week met schoensmeer)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 20:19

Bedankt voor alle reacties!
Zal nog even hier in de buurt informeren en er dan nog even goed over nadenken.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 08:26

Ik heb vorig jaar Cavallo's gekocht ze waren f 700,-. Ze zitten goed en heb geen problemen gehad met inlopen.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 14:35

draumpje schreef:
netjes en recht hou je ze door er laarzenspanners in te doen als je dat niet doet zakt iedere laars op een gegeven moment erg ver door
ik ben zelf helemaal weg van cavallo's ik ben heel hard aanhet sparen


En de goedkoopste laarzenspanners koop je bij de C1000 of de Konmar of de Super....
....juist een cola/sinas/cassisfles!!
= véééél goedkoper dan zo'n echte laarzenspanner Knipoog

Ik ben nu bij een laarzenmaker bezig, gaat goedkomen voor een goede prijs (geen coating) het merk Lipika, bij iemand bekend???

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 14:40

carlijn83"]
[quote="draumpje schreef:
netjes en recht hou je ze door er laarzenspanners in te doen als je dat niet doet zakt iedere laars op een gegeven moment erg ver door
ik ben zelf helemaal weg van cavallo's ik ben heel hard aanhet sparen


En de goedkoopste laarzenspanners koop je bij de C1000 of de Konmar of de Super....
....juist een cola/sinas/cassisfles!!
= véééél goedkoper dan zo'n echte laarzenspanner Knipoog

Ik ben nu bij een laarzenmaker bezig, gaat goedkomen voor een goede prijs (geen coating) het merk Lipika, bij iemand bekend???
[/quote]

Dan moet je natuurlijk wel kuiten hebben die minimaal zo dik zijn als een colafles. Bij mij passen ze er mooi niet in. Mijn oplossing is ook simpel, bij mij hangen ze aan de deurkruk. Laarzentrekkers in de lussen, dan laarzentrekkers aan een touwtje en touwtje aan de deurkruk: TADAA, nog veel goedkoper als een colafles!