ben vz paard kwijt...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

ben vz paard kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-02 20:17

gisteren kwamen we na een week op vakantie geweest weer terug bij fredje.. en alle spullen waren ineens weg.. zadel hoofdstellen, alles... D8 dat misschien de andere verzorgers ze weer mee hadden.. deden ze al een keer.. we kunnen niet zo met elkaar overweg.. eigelijk totaal niet.. maanden lang komen z eniet en ineens weer op komen dagen en denken dat alles weer is zoals het was.. Dan weer een week niet komen en zo gaat het maar door.. Altijd al gezeik geweest tussen ons..
Maar iig hadden we naar hun gebeld waar het tuig was en zow.. Zij zeiden : ja dat ligt bij freek (de boer) en vraag maar aan hem waarom.. Wij vragen.. Nou en dat was dus omdat fred nu een week stil had gestaan ( was niet zo we hadden vervanging geregeld) en al dat gezeur steeds tussen ons en de andere verzorgers was ie zat. kan ik me voorstellen maar dat kwam van beide kanten... NE daar hadden we zo onze redenen voor want een paard hoor je goed te verzorgen ook al is ie niet van jezelf!!
Misschien moet ik erbij zeggen dat hij voor de rest niet om kijkt naar de paarden, maar ze alleen heeft voor de verzorgers...
De reden scheen dus te zijn geweest dat we te weinig zeggen.. Nou toevallig alleen niet dat we op vakantie waren (was overigens maar 4 dagen dat we er niet waren) en normaal zegt hij er nix van als de andere verzorgers maandenlang niet komen... En twee weken gelden hadden we een vrij lange rit gemaakt, was ie ook niet blij mee. Kan ik me voortsellen maar we zijn wel vaker lang weg geweest en zei der nooit wat van.. En begrijp me niet verkeerd, het heeft hem nooit kunnen schelen wat er net die paarden gebeurd... Afgelopen winter is fred heel ziek geweest, doordat de eigenaar te laks was.. FRed kreeg geen biks meer.. Paard kon wel leven van een half brood per dag.. Kon paard dus niet.. paard werd ziek en mager...

Misschien dat het zo klinnkt alsof de boer gelijk had, maar geloof me.. wij zijn niet degene die fred slecht behandelen... Wij zijn zeer goed bezig geweest zoals we hem verzorgden...

en ik ben egt zo gek van hem... heb gister ook egt onwijs gejankt... moest me instructrise bellen om te zeggen dat ik niet meer kom lessen... Maar tijdens het gesprek moest me vriendin de telefoon overnemen omdat ik hetr niet droog kon houden niet kon praten...

snap het egt niet.. die andere laten zich maanden niet zien en alles is goed, wij zijn er 4 dagen niet en we moeten weg.. Misschien zijn die mieden meer zijn niveau.. Arrogant, niet al te slim en een grote bek..

Onderschriftloos :Y)


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 20:24

Oh echt erg! Ik kan me voorstellen dat je het zo erg vind. Misschien kun je alles wat je hier hebt getypt tegen de boer vertellen, of laat je ouders vragen waarom 'ie zo stom doet, zo kun je niet met mensen en dieren omgaan, das gewoon banketstaaf!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-02 20:29

moets er mssn ook bij zeggen dat met de boer niet te prateb valt.. we hebben al zo vaak gezegd dat die meiden zo lang niet komen, maar dan probeer ie er onderuit te komen..
Hoorde van me moeder dat ie vroeger ook al jongen meiden greep.. het is dus een vies mannetje dat dol is op jonge meide...
me moeder gaat morrege wel mee, vragen wat het nou is..


Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 20:52

Oh gut, wat erg voor je!! Ik kan me die verhalen nog wel herinneren van Fred en die verzorgers. Jammer dat je niet met die boer kunt praten maar misschien moet je je ouders maar eens meenemen, die goed kunnen discusseren! Ik hoop dat je nog wel terug mag komen.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 19:40

thx evy! En ja, dat was het idee van mijn pa ook om met me moedre heen te gaan..

Maar misschien weet je dan ook nog dat wij de biks kochten voor fred, zonder dat de eigenaar dat wist.. Ik weet het.. dat was heel slecht, maar egt als jij in mijn schoenen stond!! Het ging egt niet goed met hem.. had niet geweten hoe het zou aflopen als hij dat voer nooit gekregen had..

Maar ben nu wel bang dat mijn moeder het daar op zal brengen want eerlijk gezegd had ik het die ook niet verteld. Ze wisten wel dat ik biks kocht, betaalden er zelfs aan mee, maar niet dat de boer er nix van wist...

Dus als iemand een oplossing heeft voor dit probleem?

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 19:56

Wel vertellen tegen je moeder dat je die bix gekocht had,anders gaat zij morgen voor een verrassing staan,dat is echt niet in je voordeel!
Beter vanavond even kwaad dan morgen ineens bíj die man.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 20:15

tsja ben bang dat je gelijk hebt, maar wees es eerlijk.. Was het egt zo verkeerd van me? Ik weet dat julie mijn situatie natuurlijk niet kennen, maar probeer je eens voor te stellen wat je zou hebben gedaan. als je moest kiezen tussen koeienbiks, wat niet op de goede manier gevoerd zou worden.. Voor zover het goe dis natuurlijk.. Maar iig weet ik dat er pulp in zit wat uitzet in de maag en koliek kan bveroorzaken..
Om die reden en omdat fred er steeds meet onder ging lijden hebben we besloten het zelf te kopen. Overigens hebben we het wel eerst gevraagd en hierop antwoorden hij wel dat hij niet wilde dat wij het zouden kopen...

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 20:36

Ik vind dat je goed heb gehandeld. Fred moest toch goed te eten krijgen? En koeienbiks is voor koeien en niet voor paarden, ze hebben niks voor niks paardenbiks op de markt. Die boer mag jullie dankbaar zijn dat jullie de biks hebben betaald en daardoor mogelijk het leven hebben gered van Fred.
Ik zou het wel aan je moeder vertellen, maar dan wel uitleggen waarom je het gedaan heb. En tsja, sommige boeren kan je echt niet overhalen en dan moet je soms zelf een keuze maken.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 11:50

thx, begon al erg aan mezelf te twijfelen terwijl ik er tog cker van wa sdat ik idd goed had gehandeld..
Alleen heb ik het misschieb alleen maar uitgesteld, aangeizen ik er misschin deze winte niet bij kan zijn en niet kan toezien op zijn gezondheid..
Ik weet dondersgoed hoe laks die meiden zijn met de verzorging van fred en ook hoe snel fred achteruit zal gaan bij de verkeerde verzorging en het verkeerde tot geen voer...

Wou dat ik er het geld voor had.. zou ik hem zo gekocht hebben...

Weet iemand of er makkelijk aan een bvijrijder te komen is? Niet omdat ik er de tijd niet voor zou hebben, maar wel omdat die persoon dan bij zou kunnen dragen aan de kosten en het voor mij dus misschien wel mogelijk wordt!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 16:06

tjee wat erg zeg. ik sta aan jou kant hoor. heelveel sterkte ik hoop dat je snel weer een knollie vind.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 21:11

thx phoenix, alleen was ik dus niet egt op zoek naar een ander paardje.. Ik wil er egt alles aan doen om te zorgen dat ik fred iig weer gewoon kan zien en het liefst natuurlijk dat zijn papieren starx bij mij in de kast liggen, maar ja of dat ooit gaat gebeuren??
En anders.. tsja.. waarschijnlijk moet ik dan tog op zoek naar een ander paardje simpelweg omdat ik niet kan leven zonder die knollies!! Lachen Maar natuurlijk wil ik dolgraag fredje terug...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Tinkermuts, Vagabondo en 108 bezoekers