moeite met hoevenkrabben

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

moeite met hoevenkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-02 20:46

hoi allemaal!!
Ik heb 2 verzorgpony's en ze heten Chaplin en ramp(nouja,eigenlijk Charlie maar bij hebben hem eigenlijk een soort nieuwe naam gegeven dat erg bij hem past)Ramp is nu 12 jaar en Chaplin nog maar 4.Beide gaan ze onder het hoeven krabben trappen,in mijn kont bijten,en heel erg op mij gaan leunen.Dat kan ik natuurlijk niet tegenhouden.Soms valt hij daardoor zelfs om.Geef asjeblieft een oplossing als je die weet.


p.s.dat Chaplin het doet is nog niet zo heeeel erg,want die is nog maar jong maar Ramp... Verward Verward Verward Party!! Party!! Frusty Frusty Frusty Kusje


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 21:20

Tik geven en de hoef weer opnieuw optillen. Gewoon hel streng en consquent zijn dus.
En als hij zich echt laat vallen (heetf Tiko ook gedaan), een tijdje zijn hoeven in stal of in de bak ofzo uitkrabben en hem zich dan maar gewoon laten vallen, was het bij Tiko heel snel over opeens

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-02 21:47

ik ben er ook heel erg streng voor en het gaat al erg goed,hoor.Bedank

~Bokkende Fjordenrijder #40~

Ik kan niet zonder dat gele
Monstertje !!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 21:48

Heee dat is knap, in een uurtje is het al verbeterd *LOL*

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 22:33

De mijne is ook zo erg. Ze is erg jong en probeert het gewoon. Met de voorbeentjes gaat het redelijk, alhoewel ze zich inderdaad ook soms gewoon laat vallen.....zit ze ineens op haar knietje. Maar de achterbenen zijn een ramp!!!! Ze slaat en ook al hou je vast, ze mept zo hard dat je het niet eens vast kunt houden. Ik kan dus nu haar achterhoeven zowat niet krabben. Lastig hoor, want vast blijven houden is makkelijker gezegd dan gedaan!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 00:32

Ik had juist dat de pony (toen hij 1 jaar was) zich bij z'n achterbenen nooit in evenwicht kon houden, dit heeft wel zo'n jaar geduurt... Bij z'n voorhoeven draait ie altijd z'n hoofdje om en gaat ie meekijken in z'n hoef Haha!, moet wel opletten dat ie niet 'per ongeluk' af en toe aan m'n hand hangt Knipoog, maar meestal issie harstikke lief.
Hoe doe jij 't precies?

It never eats, it never sleeps, it never stops...

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 07:39

Bij de achterhoeven kan je de staart om het achterbeen slaan en het uiteinde vasthouden. Terwijl je de hoef optilt de staart er goed omheen houden en vasthouden met de hand waarmee je krabt. Zorg dat je er tijdens het krabben niet aan trekt.
Mocht het paard zijn been terugtrekken, geeft hij zichzelf een ruk aan zijn staart. Doen ze het niet zo snel meer Haha!
Uiteraard goed belonen als ze het netjes doen..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 08:18

Die van mij heeft het geleerd d.m.v. snoep en beloning, Was erg panisch met zijn benen en hoeven. Binnen 2 weken kon ik ze allemaal uitkrabben. ik liet los als hij spastisch deed achter en zei dudielijk nee. Daarna vroeg ik weer het voetje en bleef doorgaan tot het goed ging. Terwijl hij als het goed ging braaf hoorde en ook wat lekkers kreeg. Op die manier had hij vlug door dat braaf lekkers was en nee alleen maar herhaling werd.

Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 12:49

BEDANKT VOOR JULLIE REACTIE'S

~Bokkende Fjordenrijder #40~

Ik kan niet zonder dat gele
Monstertje !!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 13:51

Cody schreef:
Heee dat is knap, in een uurtje is het al verbeterd *LOL*


Ja,inderdaad

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 20:31

Een vlotte leerling dus........

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 19:55

He lindy niet stiekum je zusje uitlachen he?! (misschien moet je haar es helpen Knipoog)

Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 12:16

ja,lindy je moet me even helpen.Ik bedoel daarmee dat het een tijdje geleden niet zo goed als nu gaat!!!!!!!!!!!!!

~Bokkende Fjordenrijder #40~

Ik kan niet zonder dat gele
Monstertje !!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, Frieke84, GoogleAdsense, lovelance, Symke, Wieke en 113 bezoekers