Indianenkamp

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Indianenkamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-02 20:33

Over anderhalve maand ga ik weer met de nieuwe groep3-kinderen (6 jaar oud zijn ze) op kamp.
Deze keer is het thema Indianen. Ik heb al een paar ideetjes en al wat kleurplaten, maar misschien hebben jullie ook nog ideeën voor spelletjes, of weten jullie leuke verhalen of videobanden.
Kortom alle ideeën mbt tot dit thema zijn welkom. Brand maar los zou ik zeggen.



Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 20:41

Mickey, ik zou eens kijken op spelletjes-pagina's van scouting. Vaak worden kampen in thema's gedraaid en opkomsten ook. Heel veel spellen zijn ook om te bouwen naar een bepaald thema. Ik PB je wel een aantal links door. Wordt anders een beetje een zooitje hier Haha!

In ieder geval kun je bijvoorbeeld amuletten maken van brooddeeg en de kids daar mee rond laten lopen. Natuurlijk is een hoofdtooi ook leuk om te maken en op een groepsfoto heb je dan echte indiaantjes staan. Missschien een aantal opdrachten uit laten voeren zodat ze de grondstoffen voor de amuletten/hoofdtooien kunnen verdienen. Die zijn ook in thema te gieten.

Voor spelletjes moet ik even gaan spitten in mijn geheugen. Als ik iets weet laat ik het weten.

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 22:28

misschien kleine nepwig wammem maken en dan stoelen dans maar dan met wigwammen

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 22:33

Um nou ik dacht gelijk de videoband Pocahontas maar die hebben vast allemaal gezien... en iedereen moet z'n eigen *hoe noem je dat ookal weer* um naja laat ik maar zeggen 'hoed' maken alleen dan met allemaal papierveren..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 6marly6, 996981, Amazonbot, atilla, Blacky94, chocky84, Colien, DoretteK, Esbjerg, friendly, Gaabje, germie, IASCrawler, Ineke2, Lestria, Lian, Lola25, ManonGrr, MarJon, Stephaniiee_, tienus63, Ubermetrics, winnetou4502, Xayah, xEva, xJolijn, Zebrastreep en 254 bezoekers