Gebruikerslijst op alfabet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Gebruikerslijst op alfabet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-02 20:25

Kan er bij de gebruikerslijst niet op alfabet gesorteerd worden? Dit is echt wel lastig,als je iemand zoekt uit Merksem ofzo,moet je heel de tijd volgende doen,tot je in het midden bent,en dat duurt echt lang!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 20:50

Dat kan wel hoor.
Je kunt als je Gebruikerslijst aanklikt sorteren.
Er is een vakje dat je moet aanklikken 'sorteer op'. Daar kun je aangeven waar je op wilt zoeken. En ook als je op gebruikersnaam gaat zoeken of je dan bij wijze van spreken bij de A of bij de Z begint door 'oplopend' of 'aflopend' te kiezen.
Overigens krijg je bij sorteren op Gebruikersnaam eerst een heleboel namen die met tekens beginnen, pas na een aantal pagina's kom je de eerste naam met de A tegen.

Bart, andere vraag:
Het blijft lastig als je bijvoorbeeld, ik noem maar wat, Maaike van de Vis zoekt. Je weet dat die ergens in het midden staat maar moet vanaf pagina 3 gaan bladeren tot je bij pagina 47 of wat dan ook bent. Is daar niks aan te doen?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 20:53

Inderdaad. Daar zit ik ook mee. Kun je in de onderste lichtblauwe balk (daar staat bij de gebruikerslijsten nl. niets) niet een alfabet zetten? Dat als je de letter aanklikt naar het begin van die letter gaat?

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 16:33

Cody schreef:

Bart, andere vraag:
Het blijft lastig als je bijvoorbeeld, ik noem maar wat, Maaike van de Vis zoekt. Je weet dat die ergens in het midden staat maar moet vanaf pagina 3 gaan bladeren tot je bij pagina 47 of wat dan ook bent. Is daar niks aan te doen?


Dat bedoel ik dus,daarom dat ik als voorbeeld Merksem gaf Knipoog .

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 17:24

Waarom zou je trouwens maaike van de vis op willen zoeken? het is toch een stuk handiger om die 'zoek gebruiker' dingen te gebruiken in de search functie en bij de PB''s?
Pagineer verhaal is op zich bekend.. Heb wel een oplossing maar daar wordt alles ook weer een stuk trager door. Zal er nog eens wat harder over nadenken Haha!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-02 10:50

Maaike van de vis niet,wel iemand uit Mechelen,en daar weet ik geen andere oplossing voor...

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 10:54

Cody schreef:
maar moet vanaf pagina 3 gaan bladeren tot je bij pagina 47 of wat dan ook bent. Is daar niks aan te doen?

Er zijn 25 posts per pagina, als je ongeveer weet op welke pagina het stond dan doe je 25*vermoedelijkpaginanummer en als je dan in dat topic bent dan verander je het allerlaatste getal inde adresbalk (URL) en het cijfer wat je berekend hebt. Dat is het getal wat vlak achter "start=" staat, maar dan moet je al wel op een vervolgpagina staan.

Zoiets doe ik wel eens Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 11:38

Ja dat van een naam opzoeken was een stom voorbeeld want dat doe ik altijd via de gewone zoekfunctie inderdaad en dan profiel.

Maarja gister moest ik dus een potentiele vriendin voor Dhr. BartVB zoeken uit Eindhoven Tong uitsteken dus zat ik weer met hetzelfde probleem maar heb zoals Romkabouter zegt gewoon de laatste 4 cijfers veranderd om door de gebruikerslijst te bladeren. Dat werkt prima.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 11:41

Dat doe ik ook altijd (die laatste cijfers veranderen).
Dat is het makkelijkst maar nog niet echt handig.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-02 22:20

Bedankt.
Wist ik dus niet (hoezo blonT Schijnheilig ).