telecomerce, te gek voor woorden..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

telecomerce, te gek voor woorden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 14:09

Het word met de dag gekker. Ik heb al altijd een hekel aan dat soort telefoontjes.
Maar nu net was toch echt het toppunt!!
Als je zegt geen interesse te hebben word je uitgemaakt als stronteigenwijs (letterlijk gezegd) omdat je het hele zeververhaal van hun niet aan wilt horen.
ik heb meteen gevraagd hoe hun aan mijn tel. nr. komen en dat was via Dmsa, waar ik nu een boze mail naartoe heb gestuurd en me uit hun bestand heb laten verwijderen.

Grr, zijn ze helmaal gek, de klant stronteigenwijs noemen, dat trekt klanten Boos! Boos!

[edit: typo]
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-08-02 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 14:13

Gister met Tele2, die vroegen naar mevrouw Prins (die is op vakantie haha (is mijn ma). Ik zo, die is op vakantie. Toen meneer Prins: die is ook op vakantie. Dus toen, misschien kan jij helpen: Ik nee, ik ben aan het koken (bonen kookten over). Zei oh. Doef hoorn erop.... ZIjn we ook weer vanaf. Je wordt er iig niet blij van.
Ik ga denk die dmsa ook maar eens een mail sturen.

:evaw:

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 14:20

Gelukkig komt het bij ons niet zo veel meer!! Maar we hebben een tijd gehad dat elke avond wel 2x van dat soort bedrijven aan de lijn waren...

Nu wou ik dat ik ze kreeg maar de telefoon is afgesloten en mijn vader komt pas vrijdag terug van vakantie Frusty Men zegt dat hij de rekening niet betaald heeft en naar zijn zeggen heeft hij dat net voor zijn vakantie gedaan...IK BAAL IK KAN NIEMAND BELLEN OF GEBELD WORDEN Boos!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 14:26

Da's echt niet normaal meer
'k Heb trouwens het idee dat het aantal "ongewenste" telefoontjes minder aan het worden is, maar dat de dames en heren verkopers wel steeds volhoudender (lees: brutaler !) worden.

Chita

Berichten: 664
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 14:30

ik heb bij zo'n bedrijf gewerkt. Moest een beetje mensen opbellen over hypotheken en spaarloonregelingen en bla bla bla. Terwijl ik er niets van af wist!Nou ja het standaardgesprekje, maar als iemand een vraag ging stellen wist ik(en niemand die daar werkte) geen antwoord. (betaalde wel goed) Ik denk dat je dus gewoon een bijdehante vraag moet stellen! Hangen ze gelijk op!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 14:33

Het is ook aan het minderen. Ik heb een tijdje bij Spaarselect gewerkt, daar bel je ook willekeurig mensen op uit het KPN-bestand.
Maar bedrijven mogen niet zomaar meer 'koud' gaan bellen (willekeurig mensen benaderen)

Het leven is een gebakje!

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 14:58

Ik vind het altijd wel grappig. Meestal zeg ik gewoon van ja vertel maar en lig ik de telefoon dan gewoon ergens neer en ga gewoon verder met wat ik aan het doen was. Van de een of andere reden hebben ze als ik terug kom altijd opgehangen. Verward }>
Ik vind dat als zij ongevraagd mijn tijd gebruiken mag ik ook wel een beetje van hun tijd verprutsen. Tong uitsteken

Paardentekoop.net, dé website voor het verkopen en kopen van paarden.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 15:03

Ik heb zoiets eén dag geprobeerd, en ik vond het ronduit vreselijk! Misselijk
Moest gewoon maar ff de Gouden Gids doorbladeren, en willekeurig gaan bellen, en het maar ff lekker uitzoeken.
Pff werd er echt niet goed van.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 15:10

Ik heb anderhalf jaar telemarketing gedaan (kunststof kozijnen - wie weet heb ik jou wel eens aan de telefoon gehad Knipoog ) maar het stond me vooral op het laatst zo verschrikkelijk tegen dat je mensen stoort tijdens het eten ofzo, of gewoon uberhaupt mensen belt die er niet om gevraagd hebben. Ik ben nooit brutaal geweest omdat ik geirriteerde mensen eigenlijk wel goed begreep. Ik mocht uiteindelijk vaak de 'terugbellers' doen, mensen die interesse getoond hadden en hier nog een keer over teruggebeld wilden worden. Dat was veel leuker.
Ik was er na 1,5 jaar zo zat van dat ik nog voor de pauze mijn spulletjes heb gepakt en gezegd heb dat ik niet meer terug zou komen de volgende week. BLERGH had het heeeeelemaal gehad. Ik kon er geen minuut langer meer zitten met 'Goedenavond mevrouw Jansen, U spreekt met Marije van bladiebladiebla' Misselijk Ja mevrouw Jansen, goh mevrouw Jansen, meent u dat mevrouw Jansen, prettige avond verder mevrouw Jansen' Frusty [/list]


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 15:14

Wat het altijd goed doet als ze iets proberen aan te bieden: Vragen of ze het zelf ook hebben/gebruiken. Als het antwoord dan 'nee' is gewoon vragen waarom niet? Mankeert er wat aan ofzo? }>
En als het antwoord 'ja' is vragen of ze dat echt menen of dat ze dat moeten zeggen van de baas Haha!

Nulla tenaci invia est via

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 15:14

In canada werden we gewoon doodleuk door de computer van de autogarage gebeld:

"Volgens onze bestanden is uw auto klaar voor een onderhoudsbeurt.
Kies 1) Als u een beurt wilt boeken
Kies 2) Als u het nog een maandje wilt uitstellen
Kies 3) Als u niet meer gebeld wil worden"

Ik lachte me dus helemaal het apelazarus.. In ieder geval kunnen die me niet stronteigenwijs noemen. Verder werkte het wel, ik boekte gewoon de datum via de telefoon Haha!

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 15:16

Ze worden ook steeds brutaler! Boos! Zo werf je klanten, om ze stronteigenwijs te noemen! Frusty Die hebben het dus niet begrepen.
Ik vind dat ze sowieso steeds lastiger worden, 'vroeger' poeierde ik ze snel af, maar nu gooi ik soms gewoon de hoorn erop (geheel tegen mijn principes in) omdat ze gewoon doorratelen. En ze bellen ook altijd op de meest ongelegen momenten. Ik vraag mij af wat soort types daar nou werken.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 15:19

Gek genoeg heb ik nog nooit met dat soort mensen aan de foon gehangen Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 15:19

Wat ook goed werkt, is zeggen dat je 2 dagen daarvoor al een collega van hen aan de telefoon hebt gehad... Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 16:01


Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 16:03

Bij ons wordt gezegd : geen intresse en zonder pardon gaat de hoorn erop!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 16:52

Cowgirl schreef:
Bij ons wordt gezegd : geen intresse en zonder pardon gaat de hoorn erop!


Spreek je dat ook in als boodschap op je antwoordapparaat? Haha!

Ik vind het ook reuze-irri, dit soort acties. Blerg... zit je net op een belangrijk telefoontje te wachten belt er zo;n jan doedel.
Ik keil ook altijd meteen de hoorn neer, ook omdat ik een geheim nummer heb. Maar zelfs daar hebben ze *piep* aan Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie