Waar een spiegel vandan te halen en wat kost het?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Waar een spiegel vandan te halen en wat kost het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 15:49

Hallo,
wij zitten er over te denken om een spiegel te plaatsen in de buitenbak, hoe is jullie ervaring daarmee? Gaat het snel kapot, voornamelijk in de winter?? Dat moeten we namelijk niet hebben! Hoe blijft de spiegel als het erg slecht weer is??
En waar kunnen we dan zoiets aanschaffen en wat kost het dan??
Alvast bedankt!!

Groetjes marielle

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 16:38

Deze advertentie staat altijd in de paardenkrant:

Dressuurruiters opgelet! Corrigeer uzelf met de weerbestendige veiligheidsspiegel 1150 x 2330 mm. € 425,-; 1350 x 3290 mm. € 480,-; 1680 x 2630 mm. € 480,-, prijzen af Nieuwveen incl. BTW. ALUCOM NIEUWVEEN BV, Oude Nieuwveenseweg 22, 2441 CV Nieuwveen, tel. 0172-539587, e-mail: info@alucom.nl, internet: www.alucom.nl

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 16:39

thanks ga gelijk even op de site kijken!!
Ze zijn trouwens niet echt goedkoop??

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 16:45

Nee dat kun je wel zeggen!!
Ik zou gewoon een spiegel kopen en die ophangen...

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 16:56

Pinky_girl schreef:
Nee dat kun je wel zeggen!!
Ik zou gewoon een spiegel kopen en die ophangen...

Inderdaad en dan zie je wel hoe het gaat. Je bent in ieder geval dan altijd goedkoper uit als die 400 euro, dat vind ik ook wel een beetje heel veel voor een spiegel.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 16:58

ja nogal ja, maargoed waar haal je een spiegel vandaan die tegen alle weeromstandigheden kan, en een behoorlijke grote heeft! De plaatselijke super heeft het niet??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 17:06

In een gewone spiegel zie je binnen de kortste keren helemaal niks meer.
En een gewone spiegel op flink formaat is ook niet goedkoop, dus naar mijn idee weg gegooid geld Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 17:06

Bij bouwmarkten of meubelzaken verkopen ze nog wel eens spiegels die je tegen bijvoorbeeld een kastdeur aan kunt plakken. Die zijn wel niet zo heel groot, maar als je er een aantal naast elkaar doet ben je een heel eind denk ik. Zitten er wel naden tussen, maar dat hoeft niet zoveel uit te maken, het is tenslotte niet om je wenkbrauwen te epileren Haha! En dan op een plaat kunststof of waterbestendig hout plakken (is ook niet goedkoop trouwens) en dan afwachten hoe lang hij het uithoudt... Met iets van een hoes van plastic ofzo er overheen (moet wel te maken zijn van een stuk landbouwplastic ofzo) als het slecht weer is zul je toch een eind moeten komen denk ik. Zal misschien ook niet zo'n goedkope constructie zijn, maar onder de 400 euro zul je toch wel blijven!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 17:11

Er worden ook wel gewone spiegels gebruikt. Maar dan moet je ook rekening houden dat ze tegen vocht kunnen en eventueel tegen vorst.
Let er ook op dat als de spiegel kapot zou gaan, dat het er dan niet een is die helemaal versplinterd. Want dan ben je nog niet jarig.
Wij zijn een tijdje geleden ook opzoek geweest naar spiegels, maar voor een echte dressuurspiegel ben je inderdaad al gauw zo'n €450 kwijt.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132042
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 19:06

In de tuin hebben wij een "spiegel" van een soort glimmend plaatmateriaal.
Je ziet geen verschil met een gewone spiegel, maar het voordeel is dat het zomer en winter buiten kan blijven zonder te beschadigen.
Ik weet niet of dit plaatmateriaal ook los te koop is, maar je zou eens kunnen vragen bij het tuincentrum of de bouwmarkt.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 12:54

Laat je vooral goed informeren wat er met het glas gebeurd als er een paard doorheen trapt. Volgens mij moet je hetzelfde glas als een autoruit (gelaagd of gestraald ofzo) nemen, dat niet in duizenden stukjes versplinterd.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 12:57

Oscar wil je eens navragen wat voor plaatmateriaal dat dan precies is?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132042
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 13:37

fabienne schreef:
Oscar wil je eens navragen wat voor plaatmateriaal dat dan precies is?


Ken je die grote houten tuinspiegels ?
In de duurdere versies zit een glimmend plaatmateriaal, ik weet zo niet hoe het officieel heet.
Deze spiegel heb ik gekocht bij Intratuin, misschien kun je daar eens vragen.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 14:33

Grote houten tuinspiegels???? Nooit gezien, ik weet niet goed wat ik me daarbij moet voorstellen????? Waarom wil iemand spiegels in de tuin? Om het zonlicht te versterken? Om de tuin groter te laten lijken???? Of om over de schutting bij de buren te gluren?????? Lachen
In ieder geval bedankt, ik zal zeker even informeren bij Intratuin!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 15:18

Aan wat voor prijs moet je dan denken als je zo'n Tuinspiegel wil gebruiken en wat voor afmetingen zijn dat dan?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132042
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 15:20

fabienne schreef:
Grote houten tuinspiegels???? Nooit gezien, ik weet niet goed wat ik me daarbij moet voorstellen????? Waarom wil iemand spiegels in de tuin? Om het zonlicht te versterken? Om de tuin groter te laten lijken???? Of om over de schutting bij de buren te gluren?????? Lachen
In ieder geval bedankt, ik zal zeker even informeren bij Intratuin!


Tsja, waarom wil iemand een tuinspiegel ?
Wij hadden graag spiegels om de blinde muren te bedekken, en om een ruimtelijk effect te krijgen.
Als je onze buren zou kennen, dan zou je weten dat het niet interessant is om daar over de schutting te gluren Knipoog

De tuinspiegels staat over het algemeen bij het tuinhout (schuttingen, terrastegels etc.), daar kun je vast wel iets vinden !

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 15:49

Ik heb net al gebeld met Intratuin hier in de buurt. De spiegel van 100 x 60 cm komt komende week in de aanbieding Lachen
Kost dan iets van € 24,95
Maar ze hebben ook grotere maten.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 16:27

Hoi Hoi, ik heb ook mijn spiegel voor de buitenbak bij Alucom vandaan. Het is inderdaad een enorme investering, maar hij is echt weerbestendig en het is tegelijkertijd een veiligheidspiegel, dat als hij breekt, het niet gevaarlijk is voor je paard. Daar komt bij dat het een groot formaat is en dat met die tuinspiegels heb ik ook allang geprobeerd maar dat is echt allemaal prut. Ten eerste zijn die dingen veel te klein, dus je mag blij zijn als je er net je grote teen in kan zien Haha! . Meerdere naast elkaar hangen, werkt ook erg storend vanwege die naden.
Als je die van Alucom ziet, ze lijken supergroot, maar ze moeten gewoon echt niet kleiner, want anders heb je er echt niets meer aan. Het is natuurlijk niet te vergelijken met een badkamerspiegel of iets dergelijks. Je moet namelijk wel je hele paard erin kunnen zien, wil het een beetje effect hebben om je houding te kunnen corrigeren en de zijgangen te bekijken. Zelf heb ik hem nog niet zo lang, maar bij Alucom hangen ze al meer dan 10 jaar buiten (je kan ze daar in de buitenbak bekijken) en die van hun zagen er nog steeds heel goed uit.