Ze hebben mijn [naam verwijderd] afgekraakt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Ze hebben mijn Neve afgekraakt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 21:58

Vandaag had ik les bij de vereniging, meestal heb ik [naam verwijderd] dan mee, daar rijd ik het leukst op in zo'n les. [naam verwijderd] haar hoefijzers zitten schandalig los, vandaar, ik had [naam verwijderd] maar eens meegenomen.
ging prima, we hebben zelfs een sprongetje genomen, en zowaar, de Balzflug kwam nog omhoog ook...helemaal goed dus, leuke les.

Sta ik na afloop nog eventjes te kletsen, komt er ineens volledig "out of the blue" de opmerking "Ik zie deze toch een stuk liever als die andere", en diverse mensen aldaar haakten snel in om dat te beamen "Ja, ik ook!"....Nou, toen voelde de aanstichtster van het gesprek zich kennelijk gesterkt, watn het ging verder "Deze kan tenminste marcheren, die ander..." en toen viel er een stilte, warabij ze dus erg zuur en zorgwekkend keek en met haar hand zo draaide zo van 'twijfelachtig'....

Dus ik opkomen voor mijn andere paard, [naam verwijderd] dus, zo van "nou, die andere heb ik erg lief, als er eentje verkocht wordt, dan is het deze ([naam verwijderd])"... Schampend werd er gereageerd "Meen je dat? Nou, onvoorstelbaar"...

NOU JA ZEG!!!! Boos!
Had ik erom gevraagd wat ze van mijn paarden vinden? En als je er eentje leuk vind, dan kan je dat toch ook gewoon zeggen zonder de andere meteen te moeten afkraken?!
Ik weet zelf ook wel dat [naam verwijderd] een fijn sportpaard is en waarschijnlijk inderdaad beter dan [naam verwijderd]...maar om [naam verwijderd] dan maar meteen af te doen als brandhout (dat zeiden ze nog net niet, maar o wee!).....
Leuke vereniging, he? Boos!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 21:59

gatver wat een kakzooi daar zeg!
meer kan ik er eigenlijk niet van maken.
Ach wat hebben we toch een respect voor elkars hobby he?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 22:03

nou ja!!!!
echt belachelijk zeg!!
ik had ze zo hun nek om gedraaid!hoe durven ze
wat brutaal! ik heb hier geen woorden voor me bek is open gevallen (krijg hem niet meer dicht)
hoe durven ze!!stelletje sch**t wijven!
oei oei ik ben erg boos
Waar halen ze het recht vandaan om mooie Neve af te kraken!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 22:17

bleeeeh maar ik ken het hoor ik rijd nu een type dressuur paard en ik heb dus de opmerking gehad van hoe rijd dat een echt paard?
pardon mijn platpootje is de helft jonger en loopt 3 keer zo hoog als deze grom....
echt sommige mensen ik kan me heel goed voorstellen dat je je Boos! voelt

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 22:52

kan me voorstellen dat je je daar echt NIET lekker bij voelt idd. Ik ken het gevoel, weet dat veel mensen me bij ons afkraken met mijn tuiger tussen de kakkers op onze vereniging af en toe, maar ja, ik trek me er niet zzoveel meer van aan. Ze moeten haar op het moment eens zien lopen, dan praten ze wel anders. En Dees, trek je er niets van aan, ze weten niet beter...zielig gewoon.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 22:57

heerlijk he hoe jaloers mensen kunnen zijn....

Wel erg misselijk dat ze zo zaten te praten, maarja ze weten niet beter lijkt me. Jaloers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 00:32

Laat ze lekker de *piep*(verzin maar een leuke Amsterdamse uitdrukking) krijgen. Zal wel weer jaloezie zijn, dat is het meestal. Je hoeft niet te luisteren naar dit soort mensen, heus niet.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 07:44

Tssss alsof je over een stel schoenen praat, sommige mensen beseffen kennelijk niet dat jij helemaal gek van dat andere paard bent.
Het is gewoon heel simpel: Paula is super maar Neve is ook super dus jij hebt gewoon dubbel geluk en daar zullen ze wel een beetje jaloers op zijn Knipoog

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 08:01

Niets van aantrekken.. zul je vast wel vaker horen, en als je elke keer boos moet worden.. Knipoog
Maar kan me voorstellen dat je daar met open mond stond..

Ik had Fleurtje meegenomen naar de manege waar ik les en liet haar aan een meisje zien die ik over haar had verteld, zegt ze 'Oh, ik dacht dat je een écht paard had'
Grmbl.. wat ze in hoogte mist (1.50m) maakt ze in karakter ruimschoots goed Tong uitsteken

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 09:08

Ik ken het. zij zien alleen maar iets als het zeer gewenst bloed heeft en gelijk al veel uitstraling heeft en goed kan marcheren. Ze vergeten dat je door de juiste training al veel kunt verbeteren in de manier van lopen. Dat doet er niet veel toe want het gaat om je gevoel met het dier en niet om wat een ander ziet. Ik snap dat gezeur niet. Op dit moment wordt mijn 3 jarige pony volledig afgekraakt. omdat hij heel bang is met het zadelmak maken en ik er dus niet binnen 1 week opzit. Daarnaast is hij door alles wat zuurder op stal en nu zou hij ook al vals zijn. Laat ze kletsen. Er zou een kop op zitten en ik zou nog veel problemen gaan krijgen. Die kop zit eropja, bij elk beest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 09:12

Eigenlijk had je er niet eens op moeten antwoorden maar het gesprek resoluut moeten afkappen. Het is toch belachelijkd at een ander ongevraagd kommentaar gaat geven op je paard.
Ik heb het een keer meegemaatk dat ieamnd dat bij mij heeft gedaan en die heeft gruwelijk de wind van voren gehad Boos!.
Dat ze kommentaar hebben op mij of mijn rijden OK maar niet over mijn paard!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 09:39

Hoe durven ze. Boos!

Zelf heb ik dat ook wel eens meegemaakt, dat mensen mij compleet voor randdebiel uitmaakten dat ik Kaminka (merrie die goed kan lopen en ook nog een leuk papier heeft + de voor de meeste mensen juiste kleur namelijk BRUIN) verkocht en Toon daarvoor in de plaats kocht. Een ex-manegepaard zonder ruime gangen en zonder papieren en nog een VOS ook..... Frusty Wat ik daar nou mee moest????

Nu we twee jaar verder zijn waardeert iedereen Toon om zijn stabiele, zeer betrouwbare karakter, zijn lieve snoet en zijn uitstraling onder het zadel. En willen ze eigenlijk best graag eens op hem rijden. No way!!! }>

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 10:05

Misselijk Misselijk Misselijk Je zou ze!!! Boos! Ze kunnen Paula best mooier of beter vinden, maar dat is geen reden om Neve af te kraken. Behoorlijk laag van de grond, eigenlijk nogal kinderachtig. En ook asociaal niet te vergeten, je kunt iets ook op een intelligente, tactvolle manier brengen, maar dit domme geklets moet je maar snel vergeten. Het zegt meer over hun dan over Neve hoor!
Ik kan mij overigens nog goed herinneren, het was vorig jaar, ik ging met mijn paard naar de vereniging toe voor les. Werd bij binnenkomst al uitgelachen, met de nek aangekeken en mijn paard werd recht in mijn gezicht uitgemaakt voor karreknol. Dan denk je, is dit echt, zijn er echt zulke mensen? Ja helaas..Wat die mensen niet beseffen, is dat ze een ander daarmee heel erg kunnen kwetsen. Ik was nieuw op die vereniging en had nieuwe vriendschappen verwacht, maar daar stel je niets voor als je niet het juiste (in hun ogen) paard hebt. Ben er ook gelijk weer vanaf gegaan. Uiteindelijk bleek op een wedstrijd dat ik en mijn karreknol het niet eens zo slecht deden, terwijl zij nog steeds in de L zaten waren wij M2.
Zo zie je maar, oordelen is zo makkelijk, maar ik vraag mij af of zij zulke perfecte paardjes hebben.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 10:08

Wat een ander vindt mag ie houden zeg ik altijd maar. Lachen
Het gaat erom wat jij van je paard vindt. Je rijdt toch voor je plezier, niet voor een anders plezier?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-02 10:17

Grote dank voor jullie medeleven, het is inderdaad wat jullie zeggen, ik moet me er niets van aan trekken, ik vind dat dier helemaal geweldig, en daar gaat het om!
Ik en [naam verwijderd] Lovers

Vertelde het vanmorgen ook aan mijn vader...zegt ie "je had meteen zeggen: Ah, ik hoor het al, hier spreekt duidelijk iemand die er GEEN verstand van heeft"..... }>

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 10:35

Romkabouter schreef:
Wat een ander vindt mag ie houden zeg ik altijd maar. Lachen


Ik zeg altijd: Wat je vindt moet je bij de politie brengen. Haha!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 11:23

Zulke praatjes negeer ik gewoon. Het gaat er om wat jij zelf vind.

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 12:23

Ach Dees maak je niet te druk om dit soort type's.
Je moest eens weten hoeveel mensen comentaar hebben op het feit dat ik(oud wijf)op een haflinger rij,hoe ik het in m'n kop heb gekregen om een kinderpony te kopen Verward
Nou ja dan gaan bij mij de nekharen gelijk al overeind staan.
Ik denk maar zo,of ze zijn jaloers of ze weten gewoon niet beter Haha! Haha!
Ik heb er zolangzamerhand wel schijt aan gekregen.
Het gaat er tenslotte niet om wat zij van je paard vinden,het gaat er om wat je zelf van je paard vindt,en ik ben superblij met mijn kinderpony Haha! Haha! Haha!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 13:41

ach joh laat ze kletsen. Gewoon van die kakkertjes zijn het!
Als jij van je paardje houdt, dan is hij voor jou het leukste wat er bestaat.
Wat ze ook zeggen, ze hebben niet gelijk! En leuk dat ze paula goed enz vonden, maar dan gelijk het andere paard afkraken?...

Noujah laat ze toch lekker praten. Jij zelf weet wel beter!!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 13:58

grr ik kan me hier zo aan ergeren!
laatst kreeg ik van een vriendin (vriendin nog wel!!!) te horen
dat ik een lelijk paard had en dat ze nix kon en dat al mijn spullen dit of dat waren
en haar karakter was niet goed
nou sorry hoor.
daar kan ik erg boos over worden
en zal het haar niet snel vergeven en zal het ook niet snel vergeten.
want zulke mensen wil je op zo'n moment wel even hun nek omdraaien!!
grrrrrr!
maar gelukkig ben ik heel trots op magned Lovers
en jij heel trots op neve
dus laat ze maar banketstaaf!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 14:54

die trutjes zijn btw hardstikke verwend, en toch jaloers haha

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 16:20

Het gaat er om wat je er zelf van vind, maar soms verbaas ik me over sommige mensen, dat ze hun complete geit leuker vinden dan een veelb eter paard waar ze veel meer mee kunnen. Ik zal het niet zo gauw tegen iemand zeggen als ik hun paard nix vind, ik wil dan eerst zeker weten dat die andere tegen commentaar kan en ik moet diegene goed kennen. Maar soms.........

Is het erg leuk om te pesten! Extreme duivel

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 16:43

Citaat:
Het gaat er om wat je er zelf van vind, maar soms verbaas ik me over sommige mensen, dat ze hun complete geit leuker vinden dan een veelb eter paard waar ze veel meer mee kunnen.


Zo'n persoon ben ik dus ook..Ik heb geen geweldig dressuurpaard, heeft het tot de Z1 gered, maar meer zit er niet echt in. Springen kan die overigens wel goed. En als ik dan op de stal kom van mijn opa, daar staan toppaarden, met zoveel meer mogelijkheden, met een heel goed papier. En toch hoef ik die paarden niet. Ik wil mijn bokkie, omdat die mij gewoon helemaal ligt, ik wil geen ander paard. En dit is voor buitenstaanders vaak heel moeilijk te begrijpen, vooral omdat ik in een handomdraai beschikking zou kunnen hebben over een heel goed paard. Maar dus echt niet. En ik kan best handelen in de paarden, ben verder geen softie. Maar mijn paard ligt gevoelig, daar komt geen ander paard tussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 16:56

Typisch peerdevolk ( oei ik schop tegen diverse benen waarschijnlijk) Communicatief en sociaal niet echt geleerd! Niets van aantrekken, het is jou hobby, en jou paard, jij moet er lol mee hebben niet een ander!

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 21:16

zo is het maar net pipo.
Mensen mogen graag voor anderen invullen wat zij denken dat goed is.
laat ze lekker .
Iedereen moet het toch doen met zijn eigen.Dus niets van aantrekken en lekker met neve verdergaan.

ze hebben altijd wel wat te zeiken.