Hoe zit het nou ook al weer???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Hoe zit het nou ook al weer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 12:21

Het starten van een hengst. Hoe zit dat nou ook al weer in mekaar.
Moet je dan een paard eerst in de L hebben gereden of moet je L+1wp zijn? Ik wil binnenkort L gaan starten met mijn ruin en mijn hengst is ook klaar om te starten. Ik weet nu niet meer of ik hem meteen kan meenemen zodra ik die andere L1 ga starten of moet ik dan eerst een wp hebben in de L1?????

Kan iemand het mij nog even uitleggen want ik hoor zoveel tegenstrijdige verhalen en ik weet het echt niet meer. MIjn hengst is klaar en ik wil hem dolgraag meenemen.


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 12:33

Uit het algemene wedstrijdreglement:

Artikel 24 lid 3:
Met hengsten mag uitsluitend aan wedstrijden worden deelgenomen, indien:
a. de ruiter een leeftijd van 12 jaar (bij de pony's) of 14 jaar (bij de paarden) heeft bereikt

EN

b. de ruiter geklasseerd is of is geweest in de klasse L-dressuur of L-springen.

Je bent pas geklasseerd in een klasse als je daarin een winstpunt hebt gehaald.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 13:22

Maar dan nog een vraag: Ik ben met een pony L1 + 1 geweest, mag ik dan bij de paarden met een hengst starten? Niet dat ik dat van plan ben hoor, maar gewoon interesse. *LOL*

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 13:42

Oh dan moet ik toch echt eerst een winstpuntje scoren in de L1. Balen, ik dacht eventjes dat ik hem wel mee mocht nemen zodra ik L ging starten. Hopelijk rijd ik dan snel een winstpuntje.
Nog effe goed oefenen Knipoog

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 15:44

wat een absurde regel goed dat ik het weet voor als ik over 4 jaar met mijn hengst ga starten >:P echt vaag

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 19:39

Euh, als je nou nog niet eerder wedstrijden gereden hebt en je voor het eerst met een hengst wil starten, hoe moet het dan? Hoe kan je nou L1 met winstpunt worden als je niet mag starten???

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 19:42

Meavey schreef:
Euh, als je nou nog niet eerder wedstrijden gereden hebt en je voor het eerst met een hengst wil starten, hoe moet het dan? Hoe kan je nou L1 met winstpunt worden als je niet mag starten???


je moet dan met een ander paard L1 + winstpunt zijn geweest.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 22:39

Ja Joleen dat mag wel!
Meavy je mag niet met een hengst starten als je niet eerst heb bewezen met een ander paard dat je in ieder geval een klein beetje kan sturen! Vandaar dat ze die eis hebben gesteld. Is trouwens beter dan vroeger! Toen moest je M1 + 1 wp zijn om met een hengst te mogen starten.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 23:52

Meavey, vaak lenen mensen een paard van iemand anders om er L+1 mee te worden en gaan daarna op hun eigen paard verder.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 09:45

irish_lady schreef:
wat een absurde regel goed dat ik het weet voor als ik over 4 jaar met mijn hengst ga starten >:P echt vaag

Absoluut niet absurd.
Een hengst is in veel gevallen toch net wat anders als een ruin of merrie.
En niet voor jezelf maar ook voor de veiligheid voor anderen is het wel fijn dat niet elke willekeurige ruiter die denkt dat ie kan rijden, zomaar met een hengst op concours verschijnt.

Van mij hadden ze het ook op M mogen laten staan, want wat stelt L nu voor?!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-02 11:38

Voor de goede orde; ik start mijn hengst op dit moment wel in Belgie want daar hebben ze die regel niet. Hij is hartstikke braaf en ik hoop hem snel mee te nemen naar Nederland. Gelukkig heb ik nog een paard waarmee ik nu L kan gaan starten maar dan moet ik nog wel even een winstpuntje rijden. Ik hoop dat dat een beetje wil meevallen want dan kan ik mijn hengstje snel meenemen. Ik start in Belgie al L met mijn hengst, dus een beetje rondsturen in de B zal wel lukken denk ik.
Ik vind het wel vervelend dat ze die regel hebben maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Alleen is het een rotstreek dat wanneer je geen paard hebt om L+1 mee te worden. Dan wordt het toch iets lastiger.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 19:54

Dan moet ik dus eerst op een ander paard starten? Verward Maar ik wil gewoon met mijn eigen friesje rijden! Huilen Ja aan de ene kant begrijp ik het wel, maar wie stapt er nou op een hengst als je er niet mee om kan gaan? Maar inderdaad goed dat ik het weet, mocht ie inderdaad lief blijven, want dan mag ie hengst blijven van mij! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 8 bezoekers