Foto's van Jur op vakantie in Limburg

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-01 13:32

Dat was augustus 99, mochten we op een huis passen (staat op de achtergrond van de eerste foto) en op de dieren die die mensen hadden. Was echt een gave vakantie! Paarden lekker aan huis!

[img]../upload/63/jurmaasbree1kl.jpg[/img]

Zoals je ziet ben ik hier gewapend met een vliegenmepper en vliegendeken vanwege de gigantische hoeveelheid dazen of horzels (wat is het eigenlijk, of is het hetzelfde?)
Ook nog vliegenspray en pas eind avond / 's nachts gaan rijden, maar het mocht allemaal niet veel baten.

[img]../upload/63/jurmaasbree2kl.jpg[/img]

Lekker in galop door het bos crossen!

[img]../upload/63/jurmaasbree3kl.jpg[/img]

Dit vind ik een gave foto! Jur stortte trouwens bijna omlaag omdat ze niet stil wilde staan! Ze heeft er ook altijd een handje van om achteruit een sloot in te lopen, erg vermoeiend!


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 13:54

coole foto's hoor!! echt gaaf om 's avonds door t bos te crossen! heb ik twee jaar terug ook gedaan, om kwart over 9 's avonds nog even een klein rondje rijden.... heerlijk!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-01 13:58

Ja het was enorm spannend!

We waren een keer verdwaald en toen reden we om 1 uur 's nachts nog door het bos. Dan zie je dus niets meer en hoor je overal geluiden. We hadden wel altijd een zaklamp bij ons. Uiteindelijk heeft de pony van mijn vriendin ons eruit weten te halen. Die wist zeker waar we heen moesten, terwijl wij zoiets hadden van: nee we moeten daar helemaal niet heen! Maar zij wist zeker dat ze die kant op moesten dus deden we dat maar. Jur wilde soms een andere kant op zodat wij ook weer gingen twijfelen. Zo zie je maar dat pony's toch slimmer zijn dan paarden Lachen

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 15:23

Leuk paard hoor!!!!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 00:54

gaaf! julius wist ook altijd feiloos de weg naar huis te vinden. ik vertrouwde helemaal op hem.

Een keer gaf ik hem lange teugel. Mijn vriendin was op de fiets en julius ging draven. We waren erg melig en ik proestte het uit. "Kijk hij wil naar huis" ik liet hem een beetje toedoen. Toen ging ie nog een tandje hoger en voordat ik de teugels bij elkaar had gingen we in vliegende galop door het bos. Mijn vriendin helemaal in een deuk en ik ook. daarom duurde het helemaal erg lang voordat ik hem terug had. Drie paden verder tegen een boom geparkeerd. Hij was dus ook en paar keer 90 graden afgedraaid. Maar ik hoorde Esther al van een kilometer afstand. Ze lag in een stuip en ik kwam ook bijna niet mee bij. het was allemaal zo lachwekkend. Sjeesbeest dat ie was. En die huppelbokjes erbij. Allemaal takken in mijn gezicht. nou ja Julius was Cool!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-01 11:44

Hahaha ik kan me voorstellen dat je dan de slappe lach krijgt!

Maar wij waren natuurlijk op vakantie en dan weten paarden meestal niet meteen de weg terug naar huis (toch?).

Ik ben weleens op huifkartocht geweest met een vriendin en onze moeders in Drenthe. We deden dat een week lang en gingen iedere dag naar een andere plek om te overnachten. Op een camping, boerderij etc. Was heel gaaf. We waren met een hele lieve Fjord, Saskia heette ze. We hadden ook een hoofdstel mee voor haar, maar geen zadel. Dat gaf niet, want ze zat zo lekker dat je gewoon zonder zadel kon rijden, ook met z'n tweeen. Een keer ging ik met haar het bos in en na een heel stuk gegaloppeerd te hebben was ik verdwaald. Saskia wist ook niet meer hoe we terug moesten, aangezien zij niet in de buurt van haar huis was. We hebben het hele bos gezien en ben nog bij de grens geweest. Toen ik eindelijk na uren terug kwam. was er al een hele zoekactie in touw op die camping! Lachen
Die zelfde week ging ik een nachtwandeling maken met die vriendin in het bos. Toen waren we dus ook verdwaald. Midden in een pikdonker bos! En dan ook nog zonder paard. Toen hebben we uiteindelijk mensen uit hun bed moeten bellen om de weg te vragen, echt genant!

Maar goed, ik ben dus verschrikkelijk goed in verdwalen! Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, Jessica_1998, lletam, MairiMacBran, Mark0919, Sintara, sterregoud en 39 bezoekers