Hoe zal het aflopen met Reus???toch second opinion

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Hoe zal het aflopen met Reus???toch second opinion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 21:51

Reus (Ruysdael) loopt nog steeds kreupel, ben al meerdere keren in Utrecht geweest, er zijn meerdere dierenartsen thuis geweest en dan loopt hij weer even goed en is weer kreupel zonder dat erop gereden wordt. Ik heb hem nu bijna een jaar maar heb misschien hooguit 2 maanden kunnen rijden, hij is nog maar 4 maar heeft atrose in linkervoorbeen en linksachter spat, waarschijnlijk omdat hij te snel gegroeid is, hij is ook vrij groot en breed. Ik geef hem ook al een tijdje primeval en helpt ook niet. Hij heeft heel lang boxrust gehad, dat hielp niet, we hebben een tijje een paar keer per dag aan de hand gestapt maar niets hielp, hij staat nu in de wei, en hij loopt nog beroerder, anders had hij daar gewoon een jaar kunnen staan ofzo maar dit is ook zielig!!!
Dus ik heb Utrecht gebeld en die zeiden dat ze eigenlijk niks meer konden doen, hij heeft speciaal beslag gehad, hij is ingespoten geweest enz. dus heeft hij de verzekering gebeld en waarschijnlijk is het einde verhaal. Ik vind dit heel erg, hij is nog zo jong en het is zo'n schatje maar het is waarschijnlijk het beste voor hem!!!?
Ik ben blij dat ik mijn zoontje heb, met paarden heb ik tot nu toe helaas niet veel geluk gehad, maar ooit gaat het lukken in de paarden!!!
En...nou afwachten of de verzekering wil dat we nog meer proberen of...???Wie weet gebeurt er nog een wonder??? Duim, duim!!!
Laatst bijgewerkt door moniquelucky op 15-08-02 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt


Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 21:58

Misschien moet je nu ook de vraag aan jezelf gaan stellen : " wat wil ik nu eigenlijk" en " heeft mijn paard nog wel een waardevol leven nu hij zo ziek is"

Het is dat ie zo beroerd loopt anders zou je hem gewoon een jaar op het land kunne laten lopen en dan eens kijken.
Maar als je paard echt pijn heeft dan is de paardenhemel misschien we beter voor hem.
Ik weet het is heel moeilijk, ik zit ook met een chronisch kreupel dier en die liep van de week ook bijna op 3 benen.
Toen stelde ik mezelf dus ook die vragen.
Ik heb misschien nog een kans bij antoine de bodt dus ik heb nog een beetje hoop.

Sterkte met je beslissing.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 22:18

Ik ga met het bovenstaande mee heel veel sterkte....

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 22:25

Bedankt, en idd. ik moet doen wat voor hem het beste is!!!
Wel heel moeilijk en ik denk idd. dat mijn beslissing al vaststaat en als ik het zeker weet, wat ik snel moet beslissen natuurlijk laat ik het jullie weten!!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 22:25

En...cowgirl...jij ook sterkte!!!


Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 22:33

Monique... Ik vroeg nog aan Chantal of ze al wat van je had gehoord... En Reusje is idd heel lief. Ik denk niet dat je nog veel voor hem kan proberen.. Je hebt al zo veel voor hem gedaan en je hebt echt alles geprobeert maar het gaat gewon maar niet beter...

Ik wens je heeeeel veel sterkte toe...

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 22:49

Jeetje, dit is echt heel erg. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Neem iig een beslissing die goed is voor je paard. Heel veel sterkte..

Liefs Joleen

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 00:44

Het zal wel toeval zijn, maar ik heb mijn 4-jarige Burggraaf ook naar de slager moeten brengen wegens arthrose.

Het beste ermee< Monique, ik wens je heel veel sterkte in de komende periode.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 07:57

Sterkte de komende tijd.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 09:42

Jeetje... nou, heel veel sterkte maar en denk aan zijn welzijn. Wat een pech heb jij zeg....

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-02 14:12

Bedankt voor jullie lieve reactie's!!!
Vandaag belt de verzekering en kijken wat we doen maar ik denk dat het duidelijk is, helaas!!!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 14:58

Wat naar voor je zeg.
Ik kan me voorstellen dat je vreselijk twijfelt wat je moet doen. Maar als ik het zo lees heb je al ontzettend veel geprobeerd en als er niks goed helpt je paard maar pijn blijft houden is er vaak toch maar 1 oplossing als in het land lopen ook niet gaat...

Ik wens je heel erg veel sterkte met Reus en met de beslissingen die je moet gaan nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 15:18

je hebt al zoveel geprobeerd, dus jezelf schuldig voelen als je hem in laat slapen is niet nodig.
Als jou paard steeds pijn heeft is het voor hem ook niet meer leuk.
Ik wens je super veel sterkte toe.

En fitz, ik ken 4 burgraven (eerst 5 maar die is helaas verongelukt) en die hebben gelukkig helemaal niks.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 22:00

Heel veel sterkte Monique, ik vind het echt ontzettend rot voor je. Zeker in deze tijd, je hebt net een kleine en nou dit!!!
Hou vol hoor!

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 22:52

Heel veel sterkte, ik weet wat je meemaakt. Mijn paard wil ook maar niet opknappen. Hij loopt nu ook lekker in de wei, maar ik weet dat ik over een paar maanden ook een beslissing zal moeten nemen. Ik hoop net als jij nog op een klein wonder.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 09:54

Bedankt!!!
Ik heb de verzekering gebeld en we gaan toch een second opinion doen, in kliniek someren in Brabant, ik heb een afspraak volgende week vrijdag, als daar uitkomt dat het beter is voor hem om hem niet meer te laten leven zal ik dat dan ook zeker doen maar misschien is een nog een klein sprankje hoop???Wie weet???
Ik laat het weten als ik meer weet!!!
Favo: jij ook veel sterkte!!!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 09:58

Heel veel sterkte!! En zoals al eerder gezegd, je hebt zoveel voor hem gedaan, voel je alsjeblieft niet schuldig als hij toch ingeslapen moet worden. Sterkte.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 10:00

Hoop doet leven maar jaag de hoop niet achterna. Dan komt de klap des te harder aan. Moet je echt elke kans, hoe minimaal ook, pakken. Stel voor jezelf een % vast van als het minder is dan dat dan doe ik het niet. dan bescherm je je zelf ook als er geen hoop meer is. Sterkte de komende week.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 10:02

Tja, ik weet het, elke keer zeg ik dit is echt het laatste wat ik probeer maar je wil toch steeds meer doen!!! Hij is zo jong en ik vind het zo erg voor hem!!! Maar nu moet dit gewoon het laatste zijn want ik wil niet dat hij nog veel langer pijn heeft!!!

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 10:27

Hou dat voor je. je paard heeft pijn. Zou je zelf van het ene onderzoek naar het andere willen gaan met pijn en telkens komt er niets uit. Wat zou je zelf doen als je een keuze had. De mens heeft geen keuze maar doe hem niet aan wat je zelf ook niet zou willen. Leeftijd zegt niets. jong, oud, het is om het even.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 12:04

Nou heel veel sterkte volgende week vrijdag, ik zal voor je duimen!

Heb je niet te veel hoop, want dan kan het weer zo tegen vallen...
maar ik hoop voor jullie allebei dat er toch hoop is!


Sterkte!

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 13:28

monique heel veel sterkte, wat je ook beslist...........

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 15:44

Ik ben dan op vakantie, maar wil je alvast veel sterkte wensen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 08:47

Ik probeer juist te doen wat goed voor Reus is, volgens de dierenarts valt de pijn als hij zo op het land staat met de medicijnen wel mee, de afspraak is over een week, als dat niet goed is, is het snel einde verhaal!!!
Ik hoop er idd. niet teveel op dat het goedkomt maar tja wie weet!!!?
Hij kan zn eigen gang gaan nu in de wei en hij is best vroklijk maar ik moet het idd. nu allemaal niet te lang laten duren!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, dazai, Hiraeth, RianneH, Tieme, Titsia en 115 bezoekers