Autorijden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Autorijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 09:40

Mijn vriend en ik willen eens een dagje in Amsterdam gaan winkelen (ik woon in Apeldoorn). Sinds 3 maanden heb ik nu mijn rijbewijs en ik heb al heel wat gereden. Jammer genoeg alleen hier in de buurt. (ben 1 keer naar Divoza in Leek gereden, zonder dat mn moeder het wist en dat vond ze niet zo leuk Schijnheilig )

Ik voel me hardstikke zeker in de auto en in het verkeer. Ik ben helemaal niet bang en het rijden gaat me best wel goed af.

Maar ik mag absoluut niet met de auto naar Amsterdam rijden. "Want het is daar zo druk, bla bla bla"

Mijn moeder rijd niet zo graag auto en ze doet het ook niet veel. Aleen het stukkie naar haar werk dan.
Maar dat betekend niet dat ik geen lange stukken durf te rijden!

Ik vind het zonde, want nu moeten we met de trein en dat is dus 2 keer 30 euro (retour). En met de auto zouden de benzine kosten ongeveer 30 euro zijn (ik weet niet precies hoor), maar dan betaal je dus maar voor 1.

Hoe kan ik mijn moeder zo ver krijgen dat ik met de auto daar heen mag? De zus van mijn vriend woont in Amsterdam en daar kunnen we de auto neerzetten en verder met de tram naar het centrum.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 09:46

Op een tijd gaan waarop je moeder kan overtuigen dan het niet druk is?
En Apeldoorn Amsterdam vind ik niet zo ver Lachen

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 10:12

Ik zou eerder met de trein gaan hoor!
Want je bent dan wel geld voor de kaartjes kwijt maar geen benzinegeld en nog belangrijker geen parkeergeld!

Het is echt een crime om in amsterdam te parkeren en echt goedkoop is het ook niet.
Plus ik zou mijn auto daar niet graag hebben staan.
Met de trein stap je daar in ieder geval bijna in het centrum uit dus best wel makkelijk.
Als je perse met de auto wilt zou ik inderdaad tegen je moeder zeggen dat je buiten de spits om rijdt enz.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 11:26

kaj schreef:
Ik zou eerder met de trein gaan hoor!
Want je bent dan wel geld voor de kaartjes kwijt maar geen benzinegeld en nog belangrijker geen parkeergeld!

Het is echt een crime om in amsterdam te parkeren en echt goedkoop is het ook niet.
Plus ik zou mijn auto daar niet graag hebben staan.
Met de trein stap je daar in ieder geval bijna in het centrum uit dus best wel makkelijk.
Als je perse met de auto wilt zou ik inderdaad tegen je moeder zeggen dat je buiten de spits om rijdt enz.


Benzinegeld was de helft goedkoper zei ze,én ze kan bij vrienden de auto parkeren.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 12:29

autorijden is niet alleen benzinekosten
Ik heb mijn rijbewijs nu een halfjaar en ik ben ook hardstikke zeker, toch zijn er dingen die ik nog steeds fout doe, en dingen die grote gevolgen kunnen hebben. Zo had ik laatst met invoegen van snelweg naar snelweg een hele vrachtwagen niet gezien *oops*. Ik rijd best netjes, maar ik weet van mezelf ook waar m'n zwakke punten liggen.
Autorijden is écht niet makkelijk, ik rijd nu (na 3 mnd begonnen) veel meer op de snelweg, ook in mijn eentje. Ik vind het totaal niet eng, maar daar ligt ook de zwakte juist. Lekker muziekje op, kletsen met passagiers en karren maar. Je leert pas rijden als je je rijbewijs hebt zeggen ze wel, en ik moet 'ze' daar wel gelijk in geven. Ik ga écht niet naar de stad om het mezelf daar heel moeilijk te maken, ik vind het dorp hier al erg genoeg, ik zou dus helemaal niet naar A'dam gaan met de auto. Doe mij maar de trein.
BTW denk ik niet dat je 30 euro kwijt bent pp voor een retourtje. Van Utreg naar Groningen kostte vorig jaar nog 80 piek, maar da's geen Apeldoorn-Amsterdam toch?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 12:50

in € vol tarief reductie
Enkele reis 10,80 6,40
Retour 18,80 11,20

Dit is voor de 2e klas.
Dat valt dus alles mee. Persoonlijk (bijna 5 jaar rijbewijs) zou ik met de trein gaan, ik ben ook absoluut niet bang of onzeker in het verkeer, maar ook ivm reistijd en kosten zou ik met de trein gaan. Zeker als je met korting kan reizen (even iemand met OV of abonnement aanschieten) ben je met de trein goed koper uit ('t scheelt trouwens wel wat voor auto je rijdt). Verder is het idd vervelend dat je moeder denkt dat jij het zelfde bent als haar. Mijn ma is niet onzeker, maar rijdt ;s avonds niet graag (nachtblind). Die is blij als ik eens rij, en voor mijn werk rij ik ook redelijk veel (ver).

Succes ermee.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 12:55

Nou geef mij maar de auto, ik rij nu zo'n 6 jaar en ik vind het gewoon leuk om te doen.
Toen ik in mei dat ongeluk heb gehad was het wel even minder, maar ik rij nu in een grote auto Clown dus iedereen moet maar voor me aan de kant gaan.
In Amsterdam kom ik vaak genoeg dus ik ken de weg aardig en weet waar de parkeerplekken zijn.
Maar we gaan dus ook wel eens met de trein, je hebt niks aan je hoofd en kan lekker uit het raam staren.

Tja en je moeder overhalen.................pff zal moeilijk worden denk ik.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 13:04

oooh dat valt dus wel mee met de trein. Mijn vriend had het over 30 euro per persoon.
Dan kan ik denk ik beter met de trein gaan denk ik.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 13:17

Ik heb mijn rijbewijs nu ruim 4 maanden en ben echt al overal heen gereden. Maakt niet uit waarheen. Maar jij bent wel anders in het verkeer dan ik Haha! . Wat dat betreft zou ik gewoon naar Adam gaan want snelweg is snelweg. De ring is wel heel erg druk idd, maar je kan best zorgen dat je er op rustige tijden bent. In Adam zelf is het druk ja, maar je moet het toch een keer doen en je rijdt toch prima of niet?
Als het om het geld gaat zou ik met de trein gaan. Je bent tenminste in hartje centrum en hoeft nergens parkeergeld te betalen. Zelfs bij die kennis van Floris is het ws betaald parkeren want dat is nl echt bijna overal. En de tram kost ook geld.
Om je moeder over te halen kun je misschien zeggen dat ik met haar auto meteen toen ik mijn rijbewijs had gehaald naar Amersfoort mocht rijden.. weet niet of het werkt, maar goed toen had ik hem net een uur ofzo.
Veel plezier in Adam iig!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 17:58

Het is onzin om niet met de auto te gaan omdat je je rijbewijs nog niet zo lang hebt. Je leert er juist heel veel van als je wél met de auto gaat! Het klopt dat je pas echt leert autorijden als je je rijbewijs hebt gehaald, dus dan moet je dit soort dingen juist ook doen!

Ik heb nu bijna vijf jaar mijn rijbewijs, en ik voel me heel zeker in het verkeer. Vanaf dag 1 dat ik mijn rijbewijs had, ben ik overal met mijn autootje heen gekart. Na een paar maanden zelf naar centrum Rotterdam gereden voor 't eerst, ik weet nog dat ik meerdere malen het hart in mijn keel had zitten. Maar... ik ben heel blij dat ik het toen gedaan heb, is een goede les hoor!

Nu zit ik iedere dag op de weg, moet ik naar diverse plekken in Nederland voor mijn werk, en ik vind het leuk om auto te rijden. Tenminste.... als er geen files staan......

Succes!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 19:29

Marieke22 schreef:
Het is onzin om niet met de auto te gaan omdat je je rijbewijs nog niet zo lang hebt. Je leert er juist heel veel van als je wél met de auto gaat! Het klopt dat je pas echt leert autorijden als je je rijbewijs hebt gehaald, dus dan moet je dit soort dingen juist ook doen!


Daar ben ik het helemaal mee eens !
Zelfs al zou het goedkoper zijn om met de trein te gaan, het is juist goed voor je als je eens met de auto gaat.
Daar leer je weer van, en voor alles moet toch een eerste keer zijn.
Hoe langer je wacht, hoe lastiger het gaat worden.
"De grote stad" is welliswaar best druk, maar dat geldt voor iedereen, dus je bent niet de enige Haha!
Je hebt zelf geen angst, laat je die vooral ook niet aanpraten !
Ga desnoods een keer zonder je moeder, want door haar angst / voorzichtigheid word je vast niet zekerder van je zaak.
Succes !