Help!!! MOK!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Help!!! MOK!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-02 18:04

Mijn paardje heeft mok. Ik heb de DA laten komen en die zei: 2 dagen wassen met betadine-shampoo, korstjes krabben en dan mokzalf smeren. Allemaal gedaan, ging prima, maar Cheyenne weet nu dat mokzalf prikt en trapt al als ze de pot zalf ruikt of ziet. Het zalven lukt dus haast niet meer, het is iedere keer een gevecht om het erop te krijgen (alleen achterbenen). Maar ja, die mok moet wel behandeld worden!!!! Weet iemand een beter alternatief ipv mokzalf????? Iets van binnenuit??? Een spuitbusje misschien???


angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 23:23

hoi,
1 van mijn vorige paarden had ook extreme mok,
om ervoor te zorgen dat ik niet getrapt werd gebruikte ik bij het aan
brengen van de zalf/ed een zgn rugborstel.(borstel/lange steel)
dan heb je a.h.w een verlengstuk van je eigen hand.
dus loop je zelf minder risico *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 23:41

Wat ben ik dan blij dat die van ons braaf voetjes blijft geven, ook al moet hij nu iedere avond een 'lijdensweg' ondergaan op de spuitplaats: wassen met betadine, drogen, insmeren met hydrocortiderm. Bah, rotte boel die mok. Boos!

Ik zou idd een wat langere borstel gebruiken, puur voor je eigen veiligheid. Een andere oplossing is er denk ik niet.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-02 10:51

Ja, dat is een idee. Zijn die rugborstels gewoon in paardenzaakjes te koop?

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 11:03

ze zeggen dat uierzalf ook helpt en als het goed is NIET prikt

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-02 13:09

He hartstikke bedankt!!! Ik ga die pillen proberen, zodat ik geen trapjes meer krijg Knipoog

Ik denk dat mijn paardje mok heeft door de blubber, ze staat nu echt in een modderpoel met al die regen.

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 14:23

Franca schreef:
Ja, dat is een idee. Zijn die rugborstels gewoon in paardenzaakjes te koop?


Je kunt de gewone rugborstels voor mensen gebruiken *LOL* *LOL*
scheelt zowieso een beetje geld(kruitvat,DA,hema enz)

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 16:04

tea tree lotion van de kruitvat. werkt als een bus.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:26

franca je kan die pilletje bij k s paardesport kopen op fde rijkstraatweg in haarlem . ik zelf geef wel minder pilletjes dan dat voor staat geschreven.
die van mij krijgt sóchtend en sávonds 2pilletjes begon met 1 per keer
en werkt echt goed Lovers

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 16:58

Ik smeer altijd sperti op de mok (idd, die aambeienzalf). Werkt super! Binnen 2 dagen gegarandeerd over!...maar eh, ik heb altijd begrepen dat je juist GEEN korstjes mag krabben om verdere uitbreiding van de mok te voorkomen...?????

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 17:35

BBL schreef:
maar eh, ik heb altijd begrepen dat je juist GEEN korstjes mag krabben om verdere uitbreiding van de mok te voorkomen...?????


Dat dacht ik dus ook altijd!
Wie kan ons dit nader uitleggen?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 17:41

Oei, ja de dierenarts zei tegen mij: eerste dag wassen met betadineshamppo en daarna korstjes krabben....Ik weet ook niet of het kwaad kan....Maar ja, ze laat mij nu toch geen korstjes meer krabbe, doet haar natuurlijk ook pijn. Dus jullie smeren gewoon over de korstjes heen?


BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 17:47

Idd, gewoon over de korstjes heen...het is niet erg als door het ZACHTJES inwrijven van de zalf wat korstjes los gaan, maar NIET peuteren!...tenminste, dat is mij verteld en daar hou ik me aan!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 21:12

Als je korstje peutert terwijl de huid eronder nog niet geheeld is, krijg je nieuwe wondjes en dus weer nieuwe korsten. Dan blijf je bezig. Kans op ontstekingen, infecties en slechtere genezing...

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 23:26

Dus over de korsten heen smeren! De korsten worden door de zalf dan vanzelf wel week en vallen op den duur eraf. Scheve mond

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 15:31

mijn dierearts zei als er kortsjes blijven gaat het nooit weg, iedere dag met een zachte doek zoveer mogelijk wegwrijven. ik laat het eerst even weken met uierzalf, do ede rest van mn dingen, en dan maak ik het schoon en smeer er panalog op, dat werkt als een speer. daar waar de korstjes eraf gingen is het ook helemaal genezen!
weet je wat bij mij super hielp om het been te behandelen?(ik had geen prikzalf, dat zal wel schelen)Clickertraining!
ze laat nu dr voer gewoon staan, en voorheen trok ze hem al weg als ik er naar wees

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 17:49

mijn paardje had ook hele erge mok en kon er helemaal niet aankomen dus moest ik wel wat anders ik heb er toen druppels voor gehad en pilletjes die je gewoon door het voer kon doen binnen een paar weken was het weg en dit was nog wel een hele ernstige vorm.
deze heb ik gewoon bij de paardenwinkel gekocht.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 23:41

Wat korstjes er wel of niet af krabben betreft, zijn de meningen gewoon verschillend. Onze DA zei idd ook dat we de korstjes er af moesten weken/krabben. Maar anderen zeggen datdat absoluut niet mag.
Maar wat ben ik blij dat Tiko zo makkelijk is met dat soort dingen, die trapt echt niet, hoeveel last hij er ook van heeft. Hij lijkt soms zelfs dankbaar dat je er wat aan doet!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

esssie
Berichten: 152
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: almere

rec op curemok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 08:14

hoi ook ik wi ff reageren. cure mok is prima ik gebruik het ook voor mijn paard(en) het beste kan je het standaardt gebruiken van septerber tot april en dan ff stoppen. teminsten dat is mijn ervaring een van mijne paarden zat onder ben het gaan gebruiken en ze heeft sinds die tijdt geen last meer (2jaar). maar tja wat voor de een geldt geldt niet voor de ander sukses er mee

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 11:05

Toen Margot mok had, heb ik het 1 keer gewassen met betadineaschampoo, en daarna elke dag ingesmeert met zinkzafl (te koop bij de apotheek), na 2 weken was het helemaal weg!

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers