Alice Naber niet naar Jerez

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Alice Naber niet naar Jerez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 16:37

Wat vind ik dít erg...!!!

Bron: KNHS


ERMELO – Alice Naber –Lozeman (Biddinghuizen) zal niet deelnemen aan de Wereldruiterspelen in het Spaanse Jerez de la Frontera. Naber zou Nederland vertegenwoordigen in de discipline Eventing. Helaas heeft haar 13-jarige bruine ruin Private X-Press Royal Kiwi het afgelopen weekend in het Duitse Cavertitz een dusdanige blessure opgelopen, dat hij minstens twee maanden op rust moet. Deelname aan de Wereldruiterspelen in september is daardoor niet meer mogelijk.

De 31-jarige Naber uit Biddinghuizen was de enige deelneemster die Nederland zou vertegenwoordigen in de discipline Eventing. Met Royal Kiwi behaalde de ze de afgelopen jaren goede resultaten met ondermeer een uitstekende rit in de viersterren military van Badminton (GBR) in mei dit jaar. De combinatie nam verder deel aan het EK in het Franse Pau (2001), de viersterren military van Burgley (2000) en het EK te Lühmühlen (1999).

Een teleurgestelde Naber laat weten dat Kiwi in de afgelopen zes jaar dat ze hem rijdt nog nooit iets heeft gehad en dat erg jammer is dat er juist een maand voor het WK iets moet gebeuren. Naber: “In Cavertitz struikelde Kiwi in de landing na hindernis drie. Opvallend is dat Kiwi de cross verder vol energie foutloos uitgaloppeerde, maar toen ik ging stappen na de finish merkte ik dat er iets mis was. Vandaag is na onderzoek in de dierenkliniek een griffelbeenbreuk geconstateerd. Achteraf blijkt dat Kiwi waarschijnlijk met zijn hoef in de martingaal is blijven hangen. Het is erg spijtig dat ik niet deel kan nemen. Samen met bondscoach Mark Rigouts hadden we een gedegen wedstrijdplanning gemaakt, waardoor ik me dit seizoen uitstekend heb kunnen voorbereiden op dit WK. We waren nog nooit zo goed in vorm als nu. Het was tijd om te vlammen”.

Ook bondscoach Rigouts is teleurgesteld: “Alice heeft alles gedaan wat ze moest doen. Nu zijn er dingen gebeurd die we niet hadden kunnen voorkomen. Alice heeft in Badminton laten zien dat ze het niveau aankon. Ook de onderdelen dressuur en springen waren sterk verbeterd We hadden een goede voorbereiding dit seizoen en waren nu door middel van wat kleinere wedstrijden aan het opbouwen voor Jerez. Alice heeft haar paard dan ook zeker niet overvraagd. We hebben met pure pech te maken. Hopelijk kan Alice het goedmaken tijdens het CCIO Boekelo half oktober.”

Nederland zal nu in zes van de zeven disciplines deelnemers uitzenden naar de Wereldruiterspelen. De spelen vangen aan op 10 september in het Zuidspaanse Jerez de la Frontera.

Culemborg here I come!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, koend en 76 bezoekers