voor het eerst zonder zadel!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

voor het eerst zonder zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 23:14

Vandaag jamaica uit de wei gehaald. Buiten de wei teugels van mijn halstertouw gemaakt, en erop geklommen, en zo naar de poetsplaats gestapt. Jamaica vond het wel vreemd, reageerde ook heel nors (oren plat) toen ik aandreef (doet ze anders nooit).
Ahh, zit wel lekker hoor!!! Gaan we echt vaker doen. Gaaf dat ik dit na een jaar (heb haar nu een jaar en een week Haha!) eindelijk durf. Het kriebelde al eerder, maar ik durfde het nog niet.

Daarna in de bak super gereden, op wat geruzie in de bak na. Af en toe oefenen we eens een beetje achterwaarts of een pasje wijken, en dat doet ze allemaal keurig. Opletten dat ik het niet teveel ga doen Haha! (maar, ze doet het zo braaf... *grin*)
In de bak ree ook iemand op Saidjah, een arabiertje van 24, die M geweest is. Zij wilde ook wijken, maar het lukte niet. Ik even op Said-jah gestapt, aaaaahh, verschrikkelijk!!!
Ik had gewoon helemaal niks tussen mijn benen! Zat echt niet!
Nee, geef mijn jamey maar Haha!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 23:30

haha nou leukh ook dat je nu zonder zadel durft! ik vind het ook altijd wel leuk om te doen, en ja het is best raar als je een breed paardje heb om dan op eens maller paardje te zitten, mijn jamy is ook wel breed en als ik dan weleens op de pony van mijn vriendin zit (¾ arabier)zit dat heel raar!:))

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 23:32

inderdaad leuk!
Als ik zonder zadel rijd voel ik me vaak veel vertrouwender aan het paard(wel een die ik goed ken) had jij dat ook? dat maakt het veel specialer dan met zo'n ding(zadel dus Lachen ) ertussenin.
toen ik voor de 1ste keer zonder zadel op Boefje ging ging hij meteen rennen *zucht* en hij is 9, en manegepony. 2de keer met eropspringen(wel voorzichtig hoor) vond hij het nog steeds eng!
terwijl toska(best jonge en onervaren) er heel goed op reageerde.
over een paar keer vind Jamey het misschien ook al niet meer vreemd.
en natuurlijk ik een stevige haflinger tussen je benen veel beter als een Arabiertje Haha!

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 03:04

leuk hhor we rijden wel vaker zonder zadel in de les.
en dan zijn ook niet alle paardjes vrolijk sommige pony's vinden dat nou een maaal niet lekker dat gehobbel als je draaft een galoppeert natuurlijk.

maar wel leuk dat het zo goed gaat met jamaica. Lachen Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 04:04

Leuk hoor Stef!

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 16:33

Haha, dat is dan idd. wennen als je altijd een haf gewend bent... Ik rijd nu 1x per maand buiten op of haflingers of fjorden, zolang ik nog niet op Donja kan en vorige week heb ik eens op Donja haar weidegenoot gereden, ponytje van 1.38 en behoorlijk smal, ik had het idee dat ik er zo vanaf zou kukelen!