Diner voor 8 personen, van te voren klaar te maken

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
daffodil

Berichten: 10431
Geregistreerd: 12-11-03

Diner voor 8 personen, van te voren klaar te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-12 12:15

Oh ik heb weer een uitdaging hoor, met de pasen gaan we met zijn achten een weekend weg. In de boerderij waar we zitten hebben we de beschikking over vier gaspitten en een simpel oventje (met de nadruk op TJE).

We vertrekken vrijdagochtend en hebben dus vier avonden waarbij we met zijn achten eten, waarvan twee kinderen (die gelukkig niet zo heel moeilijk zijn).
Ik ben op zoek naar tips voor het avondeten, liefst wel wat leuker dan een stamppot of macaroni (wel lekker makkelijk :D ) zonder dat ik daarvoor een hele dag in de keuken hoef te staan!

Jullie nog leuke suggesties??


RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Diner voor 8 personen, van te voren klaar te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:19

Lasagna? Of Lasagnette? Borrito's, Wraps (die kan je ook koud eten ;) ) of lekkere soep met stokbrood en hapjes.

Hmm.. krijg er trek van!

"Een draver, is gaver" :D

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:20

Jammer dat je een simpel oventje hebt anders had je nog gewoon wat dingen in de oven kunnen doen :-)

Wat je kunt doen is bijvoorbeeld:
- kippenbouten of drumsticks oid in de oven (en die laat je gewoon een uur met rust)
- Schijfjes of partjes aardappel bakken (neem je twee zakken aviko aardappelpartjes)
- broccoli koken
- salade erbij (doe je een simpele griekse salade, komkommer, olijven, feta (al kant en klaar in blokjes), paprika)
- appelmoes (uit pot) erbij.

Dan heb je een soort 'kindermenu +' waar voor iedereen wat in zit :-) (en ook niet al te moeilijk).

Stormchaser

Berichten: 553
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Alkmaar

Re: Diner voor 8 personen, van te voren klaar te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:24

Nigella Lawson heeft een kookboek voor 8 pers. daar staat een recept in "Pasta met vodka" het klinkt wat gek, maar wij hebben dit van het weekend gemaakt met een salade er bij en het was goddelijk! Je kunt dit gehele gerecht thuis maken en meenemen en opwarmen. Moet je maar even googlen!

Justredskinfrozenoak

FuGeLiCu
Berichten: 1376
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: Boven Groningen

Re: Diner voor 8 personen, van te voren klaar te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:31

Van die aviko aardappelschotel zakken. Zitten aardappeltjes, groente en btje vlees in. Als je met zo veel bent kun je miss zelfs 2 verschillende soorten maken. Desnoods salade en appelmoes er bij.
Soep met broodjes en salade is ook lekker! Of bij mooi weer buiten bbquen?

Voor nieuwe/ongebruikte babykleding maat 50-80 zie mijn advertenties.

daffodil

Berichten: 10431
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Diner voor 8 personen, van te voren klaar te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-12 12:33

Dank voor de suggesties, ga de pasta van Nigella even googlen maar de kip met aardappelschijfjes/aardappelschotel vind ik niet echt wat, ik wil wel graag wat luxer eten klaarmaken. Ik gok dat mijn moeder de vrijdagavond voor haar rekening neemt en die zal ongetwijfeld met kipkluifjes aankomen (whiiiiehhhh) dus daar blijf ik ver vandaan.

Ik vind het ontbreken van een goeie oven dus ook de handicap. Normaal nam ik dan mijn eigen tweede oven mee maar toen de vlammen eruit kwamen, heeft die een enkele reis gekregen....

MarrieLeen

Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:34

Ik heb gisteren tagliatelle met roomsaus en zalmsnippers/hamblokjes gemaakt voor 7 personen.
Je hebt van Honig een pakje voor de saus, daarop staan de ingrediënten. Twee pakjes kopen, ingrediënten verdubbelen,
alles bij elkaar in 1 pan en smullen maar. :D Niet echt van te voren klaar te maken, maar bereiden kost een half uurtje. :)

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

MarliesV

Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Diner voor 8 personen, van te voren klaar te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:39

Lekker een grote pan met Pilaf thuis maken en daar opwarmen en rijst er bij, evt frisse salade.

Pilaf is het lekkerst als het iig een dag heeft gestaan dus dat is top.

Even het recept zoals wij hem maken. Het doorwarmen kan je dus doen als je het opwarmt. Als je het lekkerdere vind kan je er ook bv kip in doen ipv varkensvlees. Recept is voor 4 personen dus voor jou even x2 doen.

Pilaf.

500 gr varkensvlees, wat boter om te braden
1 groot blik perzikken
1 klein blikje champignons
4 uien
3 eetl. ketjap
½ theelepel sambal
1 blikje tomatenpuree (klein)
Knoflookpoeder of een teentje
Peper,paprikapoder en zout
Evt. allesbinder , (doe ik nooit )

Vlees ¾ gaar bakken
Vlees uit de pan , dan de uien fruiten in het vet van het vlees.
Als dit klaar is het vlees weer toevoegen bij de uien.
Het sap van de perzikken er bij doen, 5 min. later het blikje champignons compleet toevoegen,
weer 5 min. laten sudderen/bakken .
Hierna ketjap en sambal en tomatenpuree toevoegen
De overige kruiden naar smaak toevoegen.
Als dit weer kookt de perzikken (in kleine stukjes gesneden) toevoegen.
Dit nog een paar min. doorwarmen en dan is het klaar.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:40

maaltijdsoep met belegde broodjes
pasta met bolognesesaus
Boef bourguignon
Barbecue meenemen?

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Diner voor 8 personen, van te voren klaar te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:29

Stamppot rauwe andijvie? (hoewel je dan weer wel in de stamppotten zit :)) )

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Diner voor 8 personen, van te voren klaar te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:33

een guiso, (argentijnse stoofpot)

gewoon goed gevulde soep koken met aardappels en tomatenpuree en verder kun je er alles ingooien wat je wilt. het is heel makkelijk, en je kan makkelijk voor 8 man koken (ik heb er welleens eentje voor 12 man gemaakt haha).

braooop

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Diner voor 8 personen, van te voren klaar te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:37

Je hebt van Honig zo'n pak voor mediteraanse macarani. Moet gehakt bij een een pakket met italiaanse groenten (kun je gewoon zo bij de Plus etc. kopen). In die groente mix zitten geen extreem 'rare' dingen, maar bv. worteltjes, brocolli en uien. Ik maak normaal 1 pak voor 3 personen, dus als je er drie zou maken heb je altijd (ruim) genoeg. Doe je er nog twee zakken macaroni bij en je bent binnen no time klaar. Je hebt wel een hele grote pan nodig, of het verdelen over twee pannen.

Verder maak ik altijd allerlei verschillende salades (tomaat/mozarella, komkommer/olijf of gewoon ijsbergsla), daar zit voor iedereen iets lekkers bij :)

Wat ook trouwens heel handig is, is taco. Dan moet je ook gewoon twee pannen met gehakt en groenten naar keus (zelf doe ik altijd mais, kidneybonen en paprika's of tomaten) maken, die kruiden met tacokruiden (zijn ook kant en klaar te kopen). Dan kun je er bv. frietjes bij maken, of wraps. En natuurlijk ook weer gewoon salade :)

A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:38

Een lekkere pastasalade, want hopelijk is het met pasen meer salade-weer dan stamppot-weet 8-)

Pastasalade

-Pasta gevuld met pijnboompitjes en basilicum (of mocht je dit niet lekker vinden, dan is penne een goed alternatief)
-Komkommer
-Rucola
-Tomaat(jes)
-Lente ui
-Rode pesto
-Pijnboompitjes
-Kaas

Pasta koken, en afspoelen onder koud water
Komkommer/rucola/tomaat/lente ui/pasta door elkaar husselen
Rode pesto er doorheen scheppen zodat alles bedekt is, en als laatste de pijnboompitjes en kaas er over

Uitgebakken spekjes zijn er ook erg lekker in, maar dan is het niet meer vegetarisch uiteraard :)

Sky_As

Berichten: 4665
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:44

MarliesV schreef:
Lekker een grote pan met Pilaf thuis maken en daar opwarmen en rijst er bij, evt frisse salade.

Pilaf is het lekkerst als het iig een dag heeft gestaan dus dat is top.

Even het recept zoals wij hem maken. Het doorwarmen kan je dus doen als je het opwarmt. Als je het lekkerdere vind kan je er ook bv kip in doen ipv varkensvlees. Recept is voor 4 personen dus voor jou even x2 doen.

Pilaf.

500 gr varkensvlees, wat boter om te braden
1 groot blik perzikken
1 klein blikje champignons
4 uien
3 eetl. ketjap
½ theelepel sambal
1 blikje tomatenpuree (klein)
Knoflookpoeder of een teentje
Peper,paprikapoder en zout
Evt. allesbinder , (doe ik nooit )

Vlees ¾ gaar bakken
Vlees uit de pan , dan de uien fruiten in het vet van het vlees.
Als dit klaar is het vlees weer toevoegen bij de uien.
Het sap van de perzikken er bij doen, 5 min. later het blikje champignons compleet toevoegen,
weer 5 min. laten sudderen/bakken .
Hierna ketjap en sambal en tomatenpuree toevoegen
De overige kruiden naar smaak toevoegen.
Als dit weer kookt de perzikken (in kleine stukjes gesneden) toevoegen.
Dit nog een paar min. doorwarmen en dan is het klaar.



iewwwww, ik wil dit recept nooit meer tegenkomen :x .... nog nooit heb ik vroeger iets te eten gehad waar ik zo misselijk van werd als dit recept :P haha

nee geintje, ik heb hier een trauma van opgelopen. Ik lustte vroeger al niet zo heel veel, maar dit sloeg alles, hier kreeg ik werkelijk :r neigingen van. En het ergste nog, ik moest het eten. (ik ga toch maar eens aan mijn ouders vragen waarom we dat toen regelmatig aten, en ze het nu nooit meer eten... volgens mij was het echt om mij te pesten).

Misschien vinden jullie het overigens wel lekker hoor!

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

daffodil

Berichten: 10431
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Diner voor 8 personen, van te voren klaar te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-12 14:00

Hahaha ik moest er ook om lachen want ik denk dat mijn zus helemaal gek wordt als ik dat zou klaarmaken. Die eet namelijk al honderd jaar Pilav bij haar schoonouders met de kerst........

Ik zie leuke suggesties maar zoek het toch nog net iets specialer!

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Diner voor 8 personen, van te voren klaar te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:15

Dat wordt een beetje een onmogelijke opgaaf.

Je wilt het speciaal hebben, maar je wilt ook geen uren in de keuken staan (en het dus simpel houden) en dan moet het, het liefste, ook nog eens van te voren al klaargemaakt kunnen worden :))

Misschien is de afhaal-chinees een idee?

Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:18

wat andere dingen (dan ook wel wat meer werk):
- raclette of kaasfondue met een heleboel lekkere dingetjes (standaard bij ons met skien)
- captain's dinner (kapucijners, gebakken aardappelen, speklapjes, gebakken uitjes (droog en zelfgemaakt), tafelzuur, gebakken appeltjes, preiringetjes, ...)
- een themadiner (land)
- kalfsgebraad in melksaus met gepofte aardappelen en verschillende salades (lang laten sudderen op fornuis)
- uitgebreide nasi goreng en/of gado gado


idd apple, dat was ook mijn reactie :D maar een aantal suggesties hierboven kun je wel simpel houden door eea kant en klaar te kopen.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 22-03-12 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

FuGeLiCu
Berichten: 1376
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: Boven Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:18

Een lekkere grote pan met tagiatelle is ook een goed idee idd! Of kaasfondue!

Voor nieuwe/ongebruikte babykleding maat 50-80 zie mijn advertenties.

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re: Diner voor 8 personen, van te voren klaar te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:22

Wokgroenten, gebakken aardappels en biefstuk of varkenshaas met bijv. stroganof saus.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Diner voor 8 personen, van te voren klaar te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:33

Captains Dinner :9

Je kunt ook nog voor Mexicaans gaan :-)
- Wraps
- guacamole
- creme fraiche
- iets met kip
- iets met gehakt
- mexicaanse mix (bonen/mais)
- ijsbergsla
- minimaiskolfjes

En iedereen lekker zn eigen wraps laten knutselen.

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:39

Thuis een paar hartige taarten bakken:
Klassiek Quiche Lorraine, of wat bijzonderderder, bloemkool/broccoli/kaas-quiche, 'leeky pie' (preitaart), quiche met Spaanse of Italiaanse worstjes en verschillende kleuren paprika, Gorgonzola/spinazietaart, mozarella/tomaattaart, of of of...

daffodil

Berichten: 10431
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Diner voor 8 personen, van te voren klaar te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-12 19:39

Nou onmogelijk wordt het niet hoor, maar ik wil geen uren in de keuken staan maar goed ik kook redelijk vaak dus in een uur moet ik een hoop voor elkaar krijgen toch? En ok ik weet ook dat ik niet voor alle vier de dagen van te voren iets klaar kan maken.

Denk dat moeders de vrijdag neemt, dus dan blijven er nog 3 dagen over. Ik gok op één dag makkelijk want ja we zijn wel een weekend weg en dan blijven er nog twee over.

Vind het mexicaanse idee wel heel leuk eigenlijk, staat ook gezellig al die bakjes op tafel!
Vorige keer (12 man) heb ik tagliatelle met broccoli, kip, champignons en kaassaus gemaakt, ging schoon op hahaha!
Wokken zit ik ook aan te denken, lekkere groenten met iets erdoor ofzo.
Hartige taarten zijn mijn specialiteit :D die maak ik met mijn verjaardag in meestal zo'n 8 a 10 verschillende versies, dus dat kan maar vind ik voor de Pasen minder geschikt. Daarbij mag mijn moeder geen eieren dus voor haar wordt het me dan wat te beperkt.

Kaasfondue lijkt me helemaal geweldig, die ga ik sowieso voorstellen. Dat geeft ook veel minder "lucht" dan de bakplaat op tafel toch?!

De chinees zou worden toegejuicht maar ja dat lust ik zelf niet _O-

xJolijn

Berichten: 2932
Geregistreerd: 15-03-09

Re: Diner voor 8 personen, van te voren klaar te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:52

Iets van een broodje (of bolletje) met een frikadel/hamburger/kroket/kaassouflé en een lekkere, frisse salade (of evt fruitsalade of bowl).
Wat mijn moeder ook nog wel eens maakt is een uientaart. Het is een soort van hartige taart maar dan zonder ei. Het is heel simpel, de bodem is precies hetzelfde als hartige taart, maar je gebruikt (verschillende soorten) uien (en wat paprika erdoor is ook heerlijk, vooraf even bakken natuurlijk) voor de opvulling. De taart niet te dik maken en flink wat ui (en paprika) erdoor, geen ei erbij en in de over :9
Het is niet een hele stevige taart maar o zo lekker :9

https://www.instagram.com/brunosbelevenissen/

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Diner voor 8 personen, van te voren klaar te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:11

Zalmpakketje met boursin uit de oven, met een lekkere zelfgemaakte salade en dan krieltjes erbij ofzo?
Is zo klaargemaakt, 20 minuutjes en je hebt eten op tafel. :)

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com


Lynn_Nikita

Berichten: 25424
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Diner voor 8 personen, van te voren klaar te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:17

ik heb eergisteren moussaka gemaakt
Soort lasagne idee maar dan met aardappelen en aubergine

Aubergine in plakken snijden, zout erover, 10 minuten laten staan en grillen of bakken, uitlekken op keukenrok
gehakt bakken,Tomatenblokjes en/of puree erdoor doen, beetje paneermeel, lepel kaneel, pepr en zout.
beetje bouillion en laten sudderen

Dan laag aubergine in ovenschaal, laag aardappelen,laag gehaktmengsel, aubergine aardappelen en gehaktmengsel en daaroverheen bechamelsaus en geraspte kaas
45 minuten oven in


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 13 bezoekers