Sinds een paar weken heb ik vrij vaak dat mijn Internetverbinding steeds heel even wegvalt. Ik heb dan nog wel wat verbinding, zo ook nu, maar het gaat supertraag. Het lijkt alsof Chello overbelast is. Meestal duurt dit verschijnsel een dag. De volgende dag(en) is het meestal weer normaal. Wie herkent dit en heeft er nog meer last van?
Romkabouter
Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek
Geplaatst: 12-08-02 11:44
Dan heeft weer 1 of andere knp-kneuter de verkeerde kabel doorgeknipt i guess Of bij jou is Chello
BartVB
Eigenaar
Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem
Geplaatst: 12-08-02 11:51
kijk eens met traceroute waar de vertraging optreed (tracert onder windows).
Sundancer
Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.
Geplaatst: 12-08-02 11:51
Ja hier soms ook bijna elke weekend....ik wil ASDL!!!!!!!
Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01
Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-02 11:52
Ja, Chello is zeker De helpdesk zegt (als ik er eindelijk doorheen kom) dat het aan mijn firewall ligt. Dat ik die beter kan de-installeren. Da's toch grote bullshit? De laatste dagen had ik een prima verbinding, lekker snel ook. Op het modem gaat er steeds heel even het rechterlampje uit, maar komt daarna vrijwel meteen weer terug. Dit verschijnsel heb ik vorige week (toevallig ook op maandag) ook gehad.
Romkabouter
Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek
Geplaatst: 12-08-02 11:54
De helpdesk bij CHello zit vol met idioten. En een paar goeie. Als je mazzel hebt tref je die. Gewoon zeggen dat je geen firewall hebt
Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01
Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-02 13:51
Ja idd en je moet maar "geluk" hebben dat je sowieso iemand aan de lijn krijgt. (irritant muziekje trouwens). Op dit moment zit ik via een andere verbinding. Mijn kabelmodem kan nu het netwerk niet meer vinden. Hmm, ben benieuwd of deze flauwekul ooit opgelost wordt
Esther
Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek
Geplaatst: 12-08-02 17:00
Leuk he chello, bij ons liggen we er ook regelmatig uit, dat is ca. 10 km van D'chem. Maar ik moet zeggen dat het de laatste tijd bij ons beter gaat. Ze hebben wel een keer bij chello ons ip adres losgekoppeld van het een of ander iets iig konden we niet meer op internet, voordat ze daar achter waren, ik geloof dat het 2 maanden geduurd heeft, en niet denken dat je dan geen abonnement hoeft te betalen....
jamylover
Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02
Geplaatst: 12-08-02 17:07
Bij mij is de chello-verbinding altijd optimaal (= super) Kijk anders even op www.chello.nl vanuit daar kan je een email sturen met je kl8.Wij hebben een keer 3 dagen met een dode telefoonlijn gezeten
Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01
Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-02 17:30
Ja, Jamylover, ik kan dus niet op www.chello.nl komen om een e-mail te sturen als ik geen verbinding met Chello heb. Ze hebben de site alleen opengesteld voor abonnees
En Esther, ja het is hier in de Achterhoek niet zo best gesteld met Chello. Laatst zeiden ze wel iets over een storing in Zutphen, daar kwam de oude Tebenet-verbinding vandaan. Het afgelopen weekend, vrijdag t/m zondag, deed ie het keurig normaal en op snelheid.
Joyce
Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01
Geplaatst: 12-08-02 18:16
ik denk dat dat betekend dat je teveel achter je pc zit
grassie
Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01
Geplaatst: 12-08-02 19:43
Dribbel schreef:
ik denk dat dat betekend dat je teveel achter je pc zit
hahaha , dat zal het zijn
ukkie
Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede
Geplaatst: 12-08-02 19:46
Bij ons is chello ook heel erg slecht geweest... Maar ik moet zeggen dat het de laatste tijd weer redelijk gaat (ik zal het wel afkloppen)
Percy
Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België
Geplaatst: 13-08-02 00:21
Dat programma tracert doet het bij mij niet. Flits alleen even op om meteen weer te verdwijnen. Jammer, want ik had ook wel eens willen ontdekken waarom internet de laatste tijd wat trager is. Ik heb ADSL en normaal gesproken is dat echt supersnel. Ik heb zelfs een andere computer na de problemen met de vorige (lag toch aan het moederbord). Daar kan het niet echt meer aan liggen mag ik hopen.
Romkabouter
Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek
Geplaatst: 13-08-02 00:24
Dan moet je even een dos-schermpje oproepen en het daarin vullen Percy
batje
Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam
Geplaatst: 13-08-02 09:01
Maak je borst maar nat.. Bij UPC zijn bijna alle helpdesk medewerkers ontslagen, krijg je alleen nog maar uitzendkrachten te spreken
Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01
Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 09:30
Daar ben ik dan klaar mee, Batje. Dus het komt nooit meer goed met Chello?
batje
Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam
Geplaatst: 13-08-02 10:37
Nóóóóóóit meer
Nee, serieus, UPC is overgenomen en al mijn oud collega's staan op straat. Ze huren waarschijnlijk een ander callcenter in dat voor chello en UPC de vragen beantwoord. Helaas is met alle ontslagen ook alle expertise de deur uit gegaan..
Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01
Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 10:43
Nou, soms tref je wel een goeie helpdesk-medewerker. Dat verhaal over de firewall van Bart was vrijwel hetzelfde wat ze van Chello tegen mij zeiden.
batje
Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam
Geplaatst: 13-08-02 10:44
Ze gaan ook pas vrijdag weg..
BartVB
Eigenaar
Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem
Geplaatst: 13-08-02 11:49
@percy Voer het programma command uit (of cmd als je Windows XP gebruikt) Type in dat venster: