fjordenjaarling.......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

fjordenjaarling.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 08:52

Ik wil volgend jaar een fjordenjaarling aan gaan schaffen. ben nu al een beetje rond aan het kijken op keuringen en heb al wel wat leuke fjordjes gezien. ik zit nu nog steeds te twijfelen over het geslacht, ik weet wat de voordelen zijn van een merrie en van een hengst, maar ik weet nog niet wat ik nu het liefste heb. een hengst zou ik laten casteren, later geen gezeur met hengstigheid, maar het nadeel is, dat ik ook merries thuis heb lopen........bovendien zijn die helemaal niet lastig wanneer ze hengstig zijn.
Weten jullie wat een goede prijs is voor een jaarling merrie en jaarling hengst met leuke papieren. ik heb het idee dat ik voor 400 euro wel een leuk veulen kan kopen dus een jaarling zal wel duurder zijn.
Hebben jullie misschien adressen van fokkers van leuke fjordjes met goede papieren???
Nou alvast bedankt!!!

alweer een jaar samen Lachen


chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 09:17

dan kun je toch ook een jaarling ruin kopen met leuke papieren wwant je laat hem toch castreren


mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 09:27

ja dat kan ook, maar ik vind het zelf wat vroeg om hem na een jaar al te castereren, hoe langer hengst hoe mooier ik ze vind. ikl zou de casteratie dan een half jaar uit willen stellen. (niet dat dat half jaar zoveel verschil zal maken.....)

alweer een jaar samen Lachen

ikke

Berichten: 37462
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 11:20

Ik zou gaan voor een jaarling met een lekker bekkie, wat er dan tussen de achterbenen zit zou ik van minder belang vinden.
Nog een tip: Papier is geduldig en doet niet aan erflijkheid, paard is belangrijker dan papier, op een papier kun je immers niet rijden.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 11:40

Mocht je nou wel voor een hengst kiezen dan is er ook nog de mogelijkheid om hem in een hengstengroep te zetten tot ie 3 jaar is of bij iemand die zelf geen merries heeft, en dan pas met 2/3 jaar castreren, misschien is er iemand in je omgeving die ook hengstjes heeft? Dan kun je misschien wat regelen. Succes!

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 12:15

hehe, daar heb je gelijk in op een papier is inderdaad niet te rijden nee, maar ik zoek wel een fjord met leuke papieren, zoals ik al zei heb ik alle tijd, dus kom ik hem volgend jaar niet tegen dan maar een jaar later. kunnen jullie me misschien iets over de prijzen van een jaarling vertellen???

alweer een jaar samen Lachen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:39

voor een jaarling hengstje met een leuk papier moet je denk ik rekenen op 600 euro
aangezien je hem wil laten castreren ben je waarschijnlijk nietop zoek naar een hengstjewat zo super interresante bloedlijnen dat ie voor de HK interresant is want dan betaal je meer denk ik
een merrie van een jaar oud is denk ik wel zo,n 750 euro
groetjes sonja
a

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:50

Je kan ook op de zuidlaarder markt kijken volgend jaar.
wel iemand meenemen.

Ik heb toen ook een leuke 2 jarige merrie gezien voor 1500 gulden maar heb haar toch laten staan toen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, miepmier26, s0173957 en 9 bezoekers