Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Mellanie

Berichten: 2509
Geregistreerd: 11-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:10

nu de ongevoerde regendeken op gedaan, 200 gram was ook nog te doen met haar maar kon merken dat ze sloom was.

als het iets kouder word kan ik de ongevoerde regedeken nog omwisselen voor eentje met fleecevoering, maar we zullen zien

Zanora1
Berichten: 831
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:34

Mijne staat ook onder een ongevoerde, bij ons op stal waait het altijd iets. En heb niet de mogenlijkheid om 2 keer per dag heen te gaan.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:35

Mijn paardje toch maar bloot gezet vanaf gisteren! Zolang er geen regen of harde wind voorspelt wordt laat ik het zo. Ze verhaart als een gek en heeft overal kriebels, een stuk lekkerder dus zo :)
Volgens mij maakt het met dit weer ook niks uit of je nou ongevoerd of bloot staat :)

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:47

Gisteren heeft mijn paard overdag weer even bloot gelopen, maar aan het einde van de dag toch de ongevoerde deken erop gedaan. Daarvoor stond hij onder een 200 grams, dus zijn langzaam aan het afbouwen!

Sanniejtjuh

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-12-06

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:03

Die van mij had het gister avond nog bloedheet onder een ongevoerde regendeken toen ik op stal kwam....Vind het lastig te bepalen of de nachten nog niet te koud zijn om hem bloot te zetten..op tv zeggen ze nachts vier graden...maar gister avond na 10uur gaf mijn auto nog 12 graden aan! Nu het zo windstil is ga ik hem vannacht maar bloot zetten...

2005

Berichten: 2147
Geregistreerd: 28-07-09

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:07

Mijn paard krijgt 's nachts een deken op, overdag gaat deze er af. Het is hier echt warm in de zon!

Paddenpad
Berichten: 1405
Geregistreerd: 23-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:11

Die van mijn staat sinds eergisteren zonder deken,een zwetend paard overdag met deken aan is erger dan wanneer ze het een beetje fris hebben s'nachts.
Gisterenavond was het nog 14.5graad om 22.30u gaf mijn auto aan.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:14

Die van mij staat al weer een tijdje zonder deken dag en nacht, ze staat op een geissoleerde stal en als alle deuren dicht zijn wordt, het er met deze temperaturen overdag, 's nachts ook niet onder de 10 graden.

lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:17

Die van mij staat heel de winter al zonder deken, bevalt wel goed alleen met rijden wat minder.
Ze is nu al wel heel erg in de rui dus krijt al heel dun vachtje, maar we hebben warme binennstallen en staat overdag van 11.00 tot 5uur buiten dus ook lekker in het zonnetje :j

Volgend jaar wrs wel scheren maar wordt moeilijke keuze met de dekens aangezien de schuur heel warm is en buiten vaak zo koud.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:17

Ja het is alleen tegen 5.00 in de morgen vaak het koudst en dan begint het ook weer op te warmen, naar mijn idee kan een paard daar prima tegen. Zeker de paarden die niet geschoren zijn en ook die wat voor december geschoren zijn.
Rond de 5 graden vinden paarden vaak juist een fijne tempratuur.
Anders zouden de paarden die al weken zonder deken lopen toch doodziek moeten zijn.
Ligt er wel een beetje aan hoe je hebt afgebouwt met de diktes.

Paddenpad
Berichten: 1405
Geregistreerd: 23-02-11

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:29

Ik heb afgebouwd van 500 naar 150grams en nu staat ze lekker in haar blootje,alhoewel ze van zichzelf nog een dun fleecedekentje heeft die nu lekker in de rui is. :D

Beestje kan nu even een paar maandjes genieten zonder deken en dan moet die vervelende vliegendeken weer op tegen de horzels en muggen en vliegen,zo hebben we voor ieder jaargetijden en temperatuur een beschermend dekentje om het zo comfortabel mogelijk te houden dat ze toch lekker buiten kan genieten wanneer ze op de wei of in de paddock staan.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:44

het is hier 18gr en uit de wind nog warmer, en nog zie ik paarden met dekens op in de wei staan 8)7
ik heb zelf net in een T-Shirt van stal naar huis gefietst en had het warm zat :j

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:47

Heerlijk alweer een 2,5 week zonder deken en ze vinden het heerlijk.
Zelfs de bejaarde dame staat zonder.

Tancreda4

Berichten: 24047
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:35

Nog steeds bloot, ook snachts! En ze voelt zich goed en blinkt beter dan ooit!! Ze begon de laatste tijd wat doffig eruit te zien met deken op. Maar nu ze bloot door de modder kan rollen glimt ze opeens je tegemoed :+ Het is ook warm zat, ze is lekker soepel. Eindelijk deken af :D

Calice

Berichten: 9839
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:01

Overdag nogsteeds heerlijk bloot :D , en ze genieten zo erg :):) .
Voor de nacht nog wel even een dekentje op aangezien ik ze beiden geschoren heb staan en ze 24/7 buiten staan :j .
Maar hier word je toch vrolijk van <3 .
Afbeelding

amber_steph

Berichten: 2876
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: roosendaal en moerstraten

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:15

Hier sinds gisterenmiddag ook bloot.
Kwam gisteren avond nog op stal, en was nog lkkr warm.
Verder nog even aankijken

ingetje3012

Berichten: 464
Geregistreerd: 22-04-08
Woonplaats: Limburg

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:32

Mijn paard staat 24/7 buiten en is een maand geleden nog geschoren.
Heb haar vandaag de 100 grams onderdeken onderuit gehaald. Ze heeft nu alleen nog de amigo lite regendeken op. Overdag is zelfs dit nog warm.
Ze heeft een loopstal, dus als ze het s nachts koud krijgt gaat ze hopelijk daar in staan. Maar denk dat het wel mee zal vallen.

max66
Berichten: 3581
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: op stal

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:08

bij ons hebben ze nog een deken op, best een dikke/zware (weet niet hoeveel grams). Ze staan in ieder geval niet te zweten onder de deken, al denk ik wel over een weekje de deken eraf te laten.

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:48

de mijne heeft vanmiddag lekker een uurtje in de blote kont gestaan nu weer een 0 grams regendeken op

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:37

Mijn geschoren haflinger staat nu dag en nacht bloot. als het wat kouder wordt gaat er een regen deken op.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:40

hier vandaag buiten in het zonnetje ook lekker bloot! *\o/*
het was echt warm, heerlijk!
Afbeelding

vanavond op stal katoenen zomerdekentje erop, meer niet, was nog warm zat binnen...

amj
Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-05-07

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:52

Mijn merrie heeft 's nachts nog een dekentje op, overdag staat ze lekker bloot.

karinxeowyn
Berichten: 100
Geregistreerd: 21-03-12

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:14

In de winter had ik eerst een deken van 200gr en een regendeken, toen het wat warmer werd, deed ik alleen nogde regebdeken en nubloopt ze al een weekje zobder deken buiten

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:37

Als ik er ben trek ik ook de deken eraf :) Hij staat nu onder een ongevoerde regendeken (geschoren, snachts op stal overdag buiten)

Anoniem

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 08:30

Die van mij ( geschoren in november) staat nu ook weer dag en nacht bloot. Ze staat eigenlijk nog vrij kort in dr vacht maar ze had 't avonds gewoon al te warm onder haar 0grams deken. Ze heeft het sowieso niet gauw koud volgens mij want hoefde haar met die enorme kou ook niet te warm in te pakken. Staat gauw in het zweet! Ook haar glans komt alweer terug en ze voelt zich duidelijk lekkerder zonder de deken. Mocht het nou echt vies weer worden met regen en wind, gaat hij nog wel op! Maar dat zie ik nog niet gauw gebeuren de komende week.