wie (her)kent afstamming Snoocky (Welsh B)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

wie (her)kent afstamming Snoocky (Welsh B)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-02 14:00

Snoocky is een welsh B. schimmel geb.08-05-1997.
vader: steehorst Showman welsh B. naam:eyarth Harlekin.
vader daarvan, is steehorst welshB. naam: Free Bird.
moeder Snow Girl Naam: Bleu Angel.
moeder daarvan is. Emir.
Snoocky heeft een brandmerk een soort plantenblad met nummers erop.
deze namen moeten allemaal aan elkaar verwant zijn: FAMILIE
Eyarth Celebration
Weston Twiggy
Bronwll Cha-Cha : is ook een schimmel
Roman Colubine
Blue Diamond
Keston Roal
Leighon Glamour
Weston Chilo
Liysun Bleu Mist
Criban Recorder
Coed C.Perwyr
Revel Tobias : is een welsh a.
Bleu Domino ox
Ambria ox
Godolphun Romulus
Rhiwnat Shan
allen zijn welsh b pony`s op 1 uitgezonderd.
ook de nummers van de pony`s zijn bij mij bekend, wie heeft er ooit van een van deze namen gehoord, of kent ze, offf heeft er een van in zijn/haar bezit.
ik zou het leuk vinden om dan foto`s uit te wisselen van deze pony`s

[Edit] titel [/edit]

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»


Ufo
Berichten: 6
Geregistreerd: 25-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 17:44


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 19:54

De ox is geen welsh. Dat zijn arabieren.

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-02 12:19

Yootha schreef:
De ox is geen welsh. Dat zijn arabieren.
dus als ik het goed begrijpt, zit er iets van arabier in snoocky, daarom kan ze soms zo lekker pittig zijn. Lovers

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-02 12:21

Ufo schreef:
http://www.dmtc.com/pedigree/allbreed/

Hier vindt je de afstamming en enkele foto's.
he bedankt, maar ik wil weten of iemand een naam of iets dergelijks herkent, maar toch bedankt. ik ga zeker op deze www kijken.

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 12:33

Heb je een mailtje gestuurd met een foto! Naar je mns adres!!
Groetjes marielle

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Re: wie (her)kent afstamming Snoocky (Welsh B)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 12:35

snoocky schreef:
Snoocky is een welsh B. schimmel geb.08-05-1997.
vader: steehorst Showman welsh B. naam:eyarth Harlekin.
vader daarvan, is steehorst welshB. naam: Free Bird.
moeder Snow Girl Naam: Bleu Angel.
moeder daarvan is. Emir.
Snoocky heeft een brandmerk een soort plantenblad met nummers erop.
deze namen moeten allemaal aan elkaar verwant zijn: FAMILIE
Eyarth Celebration
Weston Twiggy
Bronwll Cha-Cha : is ook een schimmel
Roman Colubine
Blue Diamond
Keston Roal
Leighon Glamour
Weston Chilo
Liysun Bleu Mist
Criban Recorder
Coed C.Perwyr
Revel Tobias : is een welsh a.
Bleu Domino ox
Ambria ox
Godolphun Romulus
Rhiwnat Shan


Ho, een klein beetje een rommeltje hier Knipoog

De naam is overigens Eyarth Harlequin. Hij is een heel beste hengst die terug is naar het moederland. Ik neem aan dat de vader van Snoocky dus Steehorst Showman is. Showman is een zoon van Harlequin en Steehorst Freebird. Freebird was nationaal kampioene.

Verder nog wat spelfouten:

Llysun Blue Mist
Keston Royal Occasion (as gestorven in Australië, net staat vol met foto's)
Coed Coch Perwyr
Godolphin Romulus
Roman Columbine
Bronllwyn Cha-Cha (Duitsland, zie ook daar foto's)

Blue Domino en Ambria zijn trouwens de ouder van Blue Diamond, die weer de vader is van Fair Diamond?

De namen Blue Angel en Emir klinken weer heel NRPS achtig.. In ieder geval dat Brandmerk is niet Welsh, komt ze misschien uit Duitsland?


Dat helpt om wat de speuren op het internet..Knipoog
[/quote]

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

bedankt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-02 19:32

ja dat klopt van die spelfouten ( volgens mijn moeder ) maar onwijs bedankt voor de informatie en ja het staat ook in de paieren wat je schreef over mijn Snoocky, ik vind dit leuk om zo meer over haar te weten te komen, bedankt Sanne.
o. ja ze komt inderdaad uit Duitsland.

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»


snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

reactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-02 19:42

waarin was zij nationale kampioene? en waar staan die foto`s, op wat voor website?
alvast bedankt.

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 21:53

Hallo hier heb je een foto van de arabier blue diamond ox:

Afbeelding[/img]

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 22:29

snoocky"]
[quote="Yootha schreef:
De ox is geen welsh. Dat zijn arabieren.
dus als ik het goed begrijpt, zit er iets van arabier in snoocky, daarom kan ze soms zo lekker pittig zijn. Lovers
[/quote]

Even een kleine opmerking, ALLE (echte) Welsh pony's voeren ALLEMAAL Arabierenbloed Knipoog
Een Welsh zou ontstaan zijn onder invloed van Volbloed, Arabieren en Berber-bloed, Arabier vindt je met name goed terug in hun hoofd, de ruime borst (die dus erg veel zuurstof kan bevatten waardoor je een Welsh erg moeilijk "kapot" krijgt, ik spreek uit ervaring, is ook een erfsel van deze opgenoemde 3. Deze 3 moeten erg lang en/of hard kunnen lopen dus moeten ze veel zuurstof kunnen opnemen)
Berber en volbloed zie je er natuurlijk niet erg meer aan, maar sla de boeken er maar op na dat de Welsh van deze 3 afkomstig is.
Welshjes zijn dan ook (enorm) pittig met een fenomenaal uithoudingsvermogen en harde werkers al zeg ik het zelf.En ik denk dat er enkele Welsh-houders zijn hier op bokt die dat kunnen beamen.

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

reactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-02 12:51

ik, kan dit zeker beamen Lovers

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 13:00

laurake schreef:
Even een kleine opmerking, ALLE (echte) Welsh pony's voeren ALLEMAAL Arabierenbloed Knipoog
Een Welsh zou ontstaan zijn onder invloed van Volbloed, Arabieren en Berber-bloed


Idd, heel waar. Maar, toch nog even iets toevoegen voor de volledigheid: bijna alle warmbloedpaarden voeren wel ergens Arabisch bloed. Engels volbloeden zijn bijvoorbeeld met behulp van Arabieren gefokt en Engels volbloed kom je bijna bij ieder warmbloedpaard wel tegen.

Maar: sinds 1956 is er geen invloed van van Arabieren e.d. meer toegestaan in de sektie's A t/m E. De sektie K is een ander verhaal, maar dan zijn dan ook geen zuivere Welshes (en is alleen bij een stamboek in de wereld genoemd als sektie). De laatste invloeden van Arabieren en Berbers vind je dus typisch door Incoronax, Cairo, King Cyrus en Sahara. Incoronax was de vader van Ceulan Silver Lustre. Via die lijn zie veel sektie B's, maar ook de Rondeels/Twyford/Ceulan "C" lijn. Cairo voornamelijk door Tan-y-Bwlch Penwen, die voorkomt in B's, maar ook in A ponies als Clan Pip. King Cyrus door zoon Craven Cyrus, die je tegenkomt in vrij veel A en B lijnen. Sahara voornamelijk via zoon Tan-y-Bwlch Berwyn, vooral gebruikt op Coed Coch en terug te vinden in A en B lijnen. Als je teruggaat naar de 19e eeuw, vinden we nog meer Arabieren, maar toen werd er niet al te goed geregistreerd. Ook werden soms hengsten uit het Hackney stamboek ingezet. Sommigen daarvan waren zuivere Welshes, andere waren echt toch wel Hackneys.

Laurake: als je in Gregs stamboom gaat spitten, kom je Clan Dubail tegen als vader van Twyford Merrythought. Clan Dubail was een kleinzoon van Craven Cyrus. Ook komt je Sahara tegen via Craig Bach Mountain Glory, twyford Gurkha- Twyford Puzzle-Coed Coch Pwffiad-Coed Coch Pw-Coed Coch Pelen-Coed Coch Pioden-Tan-y-Bwlch Pranchio-Tan-y-Bwlch Berwyn...

Overigens in sommige B's kom je nog wel eens Bwlch Valentino tegen. Valentino was net oud genoeg om een paar dochters registreerd te krijgen voor het Welsh hulpboek. Bwlch Valentino is verder veel bekender door de sektie K.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 21:28

Helemaal juist Joost, zoals gewoonlijk Haha!

Heb me er net weer mee bezig gehouden op de Allbreed pagina en nou ben ik al wel heel ver terug kunnen gaan in z'n stamboom (en er is een vriendelijke persoon geweest die Greg z'n stamboom heeft vervoledigd in de eerste 5 generaties)
Goed, dit zou een foto moeten zijn van die Tan-Y-Bwlch Berwyn

Afbeelding

Z'n vader Sahara

Afbeelding

King Cyrus bracht geen foto's op, wel van zijn ouders maar we gaan niet te ver afdwalen van het onderwerp...Hier echter wel een foto van zijn zoon Craven Cyrus
Afbeelding

Je hebt ook gelijk wat de Hackney's betreft, ik ben er een paar tegengekomen..zoek maar eens op Comet Bach Mare, maar liefst 4 hackney pony's staan daar in haar stamboom (en dan is geeneens heel de stamboom ingevuld)
Welsh Jack idem dito, de vader van z'n oma is Comet Bach, een hackney..

Maar zulke dingen hoeven we jou niet meer te leren, het is echter wel heel leuk om zo ver terug te gaan in een stamboom.
Op een gegeven moment heb je niets anders dan Arabieren, raar als je bedenkt dat er nou een verre afstammeling van bij me in de stal staat die er toch echt wel heel anders uit ziet...

In ieder geval ik heb geloof ik weer 50 stambomen van voorouders van Greg bij. Ik zit nu ergens medio 1800 (meer terug kan ook, het is een beetje onoverzichtelijk aan het worden) heb ook enorm veel foto's bij dus als je ooit eens iets moest zoeken dan kan ik je er misschien wel aan helpen Knipoog

Tis enkel jammer dat het stopt bij Charley...Zou de vader moeten zijn van Flower of Wales die op zijn beurt grootvader is van Dyoll Starlight, meer is er van deze Welsh niet bekend en das wel jammer...


Klopt het trouwens dat er erg veel Welsh Cob in de Welsh A gefokt is? Ik kom er een heleboel tegen als ik terug ga (zoal Welsh Jack, Old Comet, Brown Bess etc...)
Je moet wel een heel eind gaan hoor, ergens omstreeks 1860.
Kun je me daar de reden van vertellen of ben ik gewoon ergens verkeerd gegaan tijdens het doorspitten?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: karinna en 56 bezoekers