Firewall

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Firewall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 18:20

Ok kan iemand van de computerkenners mij misschien uitleggen hoe het komt dat ik als de firewall aantstaat op pagina's met plaatjes hooguit een plaatje zie? verder zie ik ook heel veel van die icoontjes als profiel en antwoord niet. Is dit misschien te verhelpen of is dit een van de nadelen van een firewall?
Mocht het van enig belang zijn ik gebruik de firewall van norton

Bvd en tot slot een verzoek om eventuele antwoorden niet teveel met vakjargon in te kleden want dat snap ik toch niet Tong uitsteken

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 18:21

Waarom gebruik je eigenlijk een firewall?

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 18:24

ik weet niet waarom ik een firewall gebruik die zat in het pretpakket van norton zeg maar. Wat mensen die iets meer van computers weten hebben dat geadviseerd.....
Waarom is het volgens jou niet nodig dan?

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 18:28

Mij is ook een firewall geadviseerd omdat ik een kabelverbinding heb.
De "helpdesk" van Chello adviseert overigens om dat ding te de-installeren omdat die veel meer tegenhouden, ook noodzakelijke dingen voor de verbinding.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 18:50

Mijn ervaring is dat die 'personal firewalls' meer ellende veroorzaken dan dat ze goed doen. Verder snap ik het nut van die dingen ook niet echt, een windows machine heeft vrijwel geen 'poorten' open staan, het enige dat soort van 'gevaarlijk' zou kunnen zijn is poort 139 (filesharing e.d.) maar dat is uit te zetten en is ook geen probleem als je geen bestanden of mappen deelt.

Als je windows 95 of 98 hebt is er niets aan de hand, zelfde geldt voor NT en XP als je geen rare services/servers hebt geinstalleerd.

Maw, ik zou die firewall er niet op zetten, geeft meer problemen dan het problemen oplost.

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 18:50

Marsje schreef:
Mij is ook een firewall geadviseerd omdat ik een kabelverbinding heb.
De "helpdesk" van Chello adviseert overigens om dat ding te de-installeren omdat die veel meer tegenhouden, ook noodzakelijke dingen voor de verbinding.

chello beweerde ook dat zone alarm en chello niet samen gaan ofzo..
volgens mij gewoon een excuus voor de slechte verbinding Tong uitsteken

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 18:54

Nope.
Waarschijnlijk is het zo dat de helpdesk helemaal gestoord werd door mensen die in paniek opbelde door vage meldingen van ZoneAlarm of mensen die een hoop dingen niet meer konden doen omdat ZoneAlarm dat niet nodig vond.. Als ik op een helpdesk zou werken zou ik het ook wel weten Haha! Brrr, personal firewalls zijn evil, vooral als ze gebruikt worden door mensen die niet weten wat ze doen of hoe ze werken (no offence BTW).

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 19:16

Wij hebben norton prsonal firewall en het werkt goed hoor,laatst een paar dagen uitgestaan en we hadden honderden virussen binnen Boos!

Hendrik

Berichten: 234
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 19:27

denz, misschien heb je dan ook je virusscanner uitgezet want een firewall zorgt ervoor dat er geen vreemde mensen in je computer kunnen snuffelen. virusen kunnen dan nog gewoon in je pc komen. Houd er dus even rekening mee dat als je een firewall hebt dat je zeker niet goed tegen virusen bent beschermd

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 19:43

Nee maar wat doet een firewall dan ik bedoel ik zit op de comp van m'n broer en hij heeft er een af en toe laat ie me een scherm zien en daar staat soms in hoeveel aanvallen en inbraakpogingen zijn verijdeld dat is toch nuttig om te weten dat je veilig achter je computertje kan zitten want die firewall houd ze buiten je computer.Wat mij wel trouwens opvalt is dat er wel heel erg veel gebruik word gemaakt van trojaanspaard Bah!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 19:51

Marketing bla.. Als iemand kijkt welke poorten er op je Windows machinetje open staan dan wil ik dat geen 'aanval' noemen... De gemiddelde firewall laat allerlei interessante waarschuwingen en aanvallen zien maar er zit maar bar weinig tussen dat ie ook echt tegen moet houden. Zolang je je software (besturingsysteem, browser, email client) een beetje up to date houdt en je geen wazige bestanden zomaar opstart kan je weinig gebeuren.

BTW een Trojaans paard (naam impliceert het al) doet pas iets als _jij_ dat ding zelf binnen gehaald hebt.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 18:27

Hendrik schreef:
denz, misschien heb je dan ook je virusscanner uitgezet want een firewall zorgt ervoor dat er geen vreemde mensen in je computer kunnen snuffelen. virusen kunnen dan nog gewoon in je pc komen. Houd er dus even rekening mee dat als je een firewall hebt dat je zeker niet goed tegen virusen bent beschermd


Ja je hebt gelijk ik vergis me,ik bedoelde dus norton antivirus,sorry(we hebben ze alletwee)