Goed netto maandloon ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Goed netto maandloon ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-02 11:16

Het onderwerp waar veel mensen niet over willen praten :
Hun Loon.

Toch vraag ik me af hoe goed ik het nu eigenlijk heb , volgens mij verdien ik heel aardig en eigenlijk ben ik erg nieuwsgierig van welk bedrag andere mensen moeten rondkomen ,
vooral doordat ik op zoek ben naar ander werk Lachen

Ik werk in de tuinbouw , groenteteelt . Ben nu 22 maar toen ik begon 17 .

Op m'n 17e begon ik met nog geen 1000 gulden netto maandloon maar dat liep gelukkig snel op Haha! .

Anderhalf jaar geleden zat ik op een 1850 gulden netto per maand , en nu
op goed 1200 euro waarvoor ik ook wat minder uren werk , nu maak ik namelijk 34 / 35 uur per week en dat bevalt prima , anders zou ik dit werk echt niet meer volhouden

Elk jaar gaat het dus flink omhoog en in ieder geval volgend jaar en het jaar daarna nog , daarna zal het ook nog wel stijgen (als het goed is Tong uitsteken )
maar niet meer zo snel.

Ik werk van 7 tot 3 in de zomer en van 8 uur tot 3 in de winter voor hetzelfde loon dat nu dus op 1200 euro netto p/m ligt.

Ik ben bang dat ik er op achteruit ga als ik ander werk ga doen ,
Wat vinden jullie van dit loon ?


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:19

tja van mij mag je het weten hoor ik ben net 19 (verdien nog het zelfde als mijn 18e want ik werk hier nog geen jaar)
Heb hier geen speciale papieren voor
adminstratief 39 uur in de week.
ik hou een mooie 1100 netto over (euro)
en per jaar ga ik behoorlijk omhoog.
dus nee, ik zit zeker niet slecht Lachen

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:30

Ik verdien met 20 jaar 1375 bruto. Ben secretaressen en heb er ook geen papieren voor. Je gaat er heus niet zo vlot op achteruit als je ander werk gaat zoeken. Vooral administratief werk betaald best redelijk als je er geen papieren voor hebt Lachen

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:43

Wat ik verdien ga ik niet zomaar op bokt zetten, maar ik weet wel dat je minstens 1500 euro nodig hebt om normaal op jezelf te wonen. En dan heb ik het eigelijk nog niet eens over het hebben van een paard. En met die 1500 euro heb je het niet eens breed......

Oja, maar dan heb ik het wel over een huur van ongeveer 500 euro.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:51

Ik ben 21. Werk naast m'n studie, dus niet fulltime. Maar als ik 35 uur per week zou werken voor het loon dat ik nu krijg, dan zou ik fors hoger uitkomen dan 1200 euro netto. (En ja, dan heb ik het feit dat ik dan meer belasting moet betalen ook meegerekend.). En dan heb ik het 'gevonden geld' (de fooi Haha! ) nog niet eens meegerekend.

Nulla tenaci invia est via

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 12:02

Ik werk voor meer dan minimumloon, maar het is superweinig, bruto 816 euro in de maand voor 32 u/week.
Het staat niet in verhouding tot het werk wat ik doe, ik zou bruto zo maar 1200 euro moeten verdienen, maar helaas... ik ben dus ook op zoek naar ander werk als (directie)secretaresse, met een flink leuk salaris.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 12:13

Ik verdien 1210 euro bruto per maand. Moet mijn eerste loon nog krijgen, dus wat het netto word weet ik niet (kan ik dat ook ergens uitrekenen?) Hiervoor werk ik 32 uur per week als secretaresse en ga 1 dag (8 uur) naar school. (onbetaald...grrrrr)

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 12:35

Ik verdien 10 euro per uur en heb een ideaal contract (mag zoveel/weinig werken als ik wil) wanneer ik fulltime zou werken zou ik 1600 euro netto verdienen. Ik werk administratief/secretarieel

Prima; ik vraag me af hoe jij aan die 1500 komt voor op jezelf wonen. Ik ben van plan om op mezelf te gaan wonen maar hebdaar een ander bedrag aan gehangen... (met idd huur van 500) hoe kom jij eraan dat je minstens 1500 euro nodig hebt dan?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 12:52

Dan zouden er idd heel weinig mensen op zichzelf kunnen wonen, er zijn zelfs weinig mensen die zulk geld netto verdienen in de maand....

Einzelgängers unite!!
Think outside the box...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 12:52

Nou ik geloof dat ik heel snel ander werk moet gaan zoeken, als ik dit zo lees!!
Marloes waar werk jij, daar wil ik ook wel werken!
Ik ben ook 19 en werk ook als secretaresse (ook geen officieele papieren) en verdien 640 euro!! Dat is dus veelste weinig als ik dit zo lees??!!
Moet ik maar eens met m'n baas gaan praten denk ik Verward als ik zo rond moet komen schiet het helemaal niet op!
p.s. ik maak een werkweek van 32 uur, soms meer!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 12:57

youngster: wat voor diploma heb je (ik heb VWO afgerond, 8 maanden werkervaring nu), hoe lang werk je al?
Is 640 bruto of netto?
Bruto is het minimumloon, netto zou het net zoiets zijn als ik (816 euro bruto).
Als je je werk goed doet en veel verschillende taken hebt, dan is het zeker weinig. Ik kan hier iig niet van rondkomen en woon noodgedwongen nog thuis, toen ik hier begon werd mij een loonsverhoging in het vooruitzicht gesteld (na 6 mnd, vond ik al lang), en ik zei dat ik echt uit huis wilde en daarvoor meer moest verdienen (flink meer). Vervolgens heb ik dus geen loonsverhoging gehad (terwijl ik dat écht waard ben, 8 euro bruto per uur is 'n heel normaal loon) en zegt mijn baas het nooit beloofd te hebben. It figures dat ik hier niet meer voor m'n lol zit en op zoek ben naar werk waarbij ik niet uitgemolken wordt. Hier voel ik me flink gebruikt.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 13:06

Anne Marie schreef:
Dan zouden er idd heel weinig mensen op zichzelf kunnen wonen, er zijn zelfs weinig mensen die zulk geld netto verdienen in de maand....


nou, ik denk dat best veel mensen dat verdienen, Is geen vreemd salaris hoor met een volle baan en een behoorlijke vooropleiding.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 13:36

Ik woon ook op mezelf en heb een huur die veel hoger ligt dan 500 euro. Mijn vriend sturdeert en brengt dus geen geld in het laatje. Maar rondkomen doe ik (soms met moeite) toch wel. Dus het is een beetje onzin om te zeggen dat je daar 1500 euro per maand voor moet verdienen. Ik snap niet waarop dat gebaseert is.

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 13:50

off-topic->Als je gaat praten over het op jezelf wonen zal je er rekening mee moeten houden dat de vaste lasten in alle gemeentes/steden verschillend zijn.
Het ligt er dus ook aan waar je woont.

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 14:26

Ik ben 23 jaar, en werk als Directie Secretaresse waarvoor ik MEAO Secretarieel heb gedaan. Ik verdien nu ong. € 1800,-- BRUTO per maand, o.b.v. een 40-urige werkweek. Omdat ik in Utrecht werk en in Arnhem woon, heb ik een lease-auto plus tankpas, erg handig.

Over het op jezelf wonen; denk er niet te gemakkelijk over, hoor! Het is echt heel erg duur. Ik en mijn vriend hebben een huurhuis, voor € 520,-- per maand, en dat is niet alles. Iedere keer als je boodschappen gaat doen, ben je echt een behoorlijke smak geld kwijt, en dan niet eens met gekke dingen hoor. Denk daarnaast aan je gas, water en licht (indien niet inclusief bij de huurprijs) gemeentelijke gelden, telefoon, allerhande zaken in huis, koelkast een keertje stuk, kastje wat vervangen moet worden, verzekeringen .... er gaat echt heel veel geld in zitten. Wij bezuinigen niet omdat we goed rondkomen samen, maar we geven ook niet onnodig bakken met geld uit, en toch gaat er erg veel geld inzitten per maand!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 14:29

Jeetje Laui! dat is inderdaad weinig. Ik kom gewoon van de Mavo af, heb niet veel werkervaring en begin nu dan als secretaresse in opleiding.
Ik verdien € 9,45 per uur bruto.
Maar ik werk dan bij de belastingdienst en dat is overheid.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 14:32

Ik krijg netto ongeveer 1300 euro, 40 uur p.w. (HBO - functie). Dit is mijn eerste jaar, komend jaar ga ik veel omhoog waarschijnlijk.

:evaw:

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-02 14:42

Toch nog wel forse verschillen als ik het zo lees Lachen

Ik vind op zich een 1200 euro al heel acceptabel om van rond te komen ,
als ik op mezelf ga ben ik aan huur een 350 euro kwijt , en dan de verdere kosten van vastrecht , rioolrechten , kabel enz. erbij , een 150 euro per maand aan m'n paardje en eten en drinken , huishouden , kleding (heb toch geen dure smaak Lachen ) volgens mij red ik dat prima met 1200 euro.

Sommige mensen verdienen best erg goed met administratief / secretaresse-werk en andere weer helemaal niet , dat valt me erg op....

Tja een HBO-functie verdient erg goed natuurlijk , maar dat is ook logisch...

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 15:22

Ik ben zelf management assistente en heb een HBO diploma bedrijfskunde. Ik ga niet op Bokt zetten wat ik precies netto verdien maar het ligt tussen 2.100 - 2.600 netto/maand. En dan gaat het over een administratieve functie met 40 uur per week voor iemand van 25 jaar. Het ligt helemaal aan de functieomschrijving waar je onder valt want je hebt secretaresses en secretaresses. De ene heeft helemaal geen eigen verantwoordelijkheid en fungeert meer als tiepmiep en de ander heeft veel verantwoordelijkheid af te leggen aan de directie en haar functie is dan vaak zwaarder en omvat veel meer taken. Bij ons wordt het salaris gebaseerd op takenpakket en niet op functie. Hoe uitgebreider, hoe hoger het salaris. Ik kan hierna nog 1 schaal stijgen binnen dit bedrijf, namelijk naar directie assistente en daar komt dan nog een salarisverhoging bij maar dat weet ik nog niet of ik dat wil want ik wil wel genoeg tijd over houden voor mijn paardjes.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 15:30

Poeh Pmarena als ik dat zo lees mag ik wel eens naar mijn baas.
Ik zit ook in de tuinbouw(chrysanten ) ben 26 en verdien 60 euro minder dan jij Verward en ik maak 38 uur in de week.
Ik zit nu 3 ,5 jaar in de chrysanten(heb alleen salaris verhoging gehad door verandering CAO) en daarvoor 2 jaar Rozen.
Volgens mij doe ik iets fout Haha! Verward
Ik ben nu op zoek naar een woning en ik denk dat ik het ook best ga redden zo. Ik zal misschien nog wat keuzes moeten maken wat paarden en auto betreft maar het gaat wel lukken.
Maak me er niet druk om en een groot geld uitgever ben ik niet.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 15:36

Hmmm, ik werk 32 uur in de week en ga 1 dag per week naar school (HBO opleiding). Ik verdien bruto ongeveer 1800 euro per 4 weken (dus 13e maand) en ik ben 22 jaar.

Volgend voorjaar heb ik dus mijn HBO diploma en dan wordt ook mijn contract verlengd (ahum, als het goed is dus,... Haha!). Dan maar weer even rond de tafel gaan zitten voor de salarisonderhandelingen,.... *LOL*

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-02 16:43

Ik heb een hele goeie baas Cowgirl Lachen
en ik krijg echt per maand uitbetaald he , geen 4 wekelijks , dat scheelt misschien ook ?

Ik val in het CAO onder Teeltmedewerker A , dat is wat omvangrijker als Productiemedewerker en verdient ook iets beter.
Misschien dat jij onder Productie valt ?

Groetjes !


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 17:03

Ok hoe kom ik aan dat bedrag:
huur/hypo 500
gas water licht: 100
tel:50
eten: 300
gemeentelijke belastingen:50
kleding: 50
ziekenfonds:25
vervoermiddel:100 minstens!!!!
dat is al 1225.
Daar komt bij: evt spaarplannetjes die je hebt lopen. (zeg 50 euro) 50 euro sparen per maand voor onvoorziene kosten.

Dan heb ik het nog niet over aflos studiefinanciering debetrente voor die 1000 euro die je misschien wel mag rood staan. Misschien koop je wel eens wat meer kleren als voor 50 euro per maand. Misschien heb je wel een mobieltje of kabel televisie of mxstream. En wie weet heb je wel een paard! (minstens 300 euro in de maand) Of misschien moet je wel geld reserveren voor een leaseauto(zoals ik). Of misschien eens een keertje uiteten, of tanken met je auto (100 euro in de maand)of brommer. Misschien rook je wel (100 euro). Of misschien wil je ook wel wat zakgeld voor de lunch op je werk (a 2 euro per keer)

Nou ik kan nog wel ff zo doorgaan. Onze vaste lasten, je mag het best weten, zijn 2250 euro. dan ga ik wel uit van een huur/hypo van 850 in de maand.


Oja, dan heb ik het nog niet eens gehad over het hebben van een beetje zakgeld voor jezelf of het geven van een feestje of het betalen van een verjaardagcadeau!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 17:53

ben oproepkracht, en verdien bruto 8.90 euro per uur. Maar netto verdienen we meer (vakantiedagen, reiskosten, etc) en dan komen we neer op 10 euro per uur.

All your horses are belong to us! Knipoog

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 18:06

Prima, jij woont in Bussum, dat kan je kosten verklaren...
Ik woon in Friesland, die prijzen liggen heir beduidend anders, in mijn voordeel, gelukkig...

On topic; wat ik verdien is per jaar verschillend, ik ben ondernemer. Het is nu nog niet officieel bekend wat ik verdiend heb in het jaar 2001. Ik neem ongeveer 1100 euro netto op uit het bedrijf.
Mijn vriend is ook al zo'n grootverdiener (orderpicker bij slaatje-maker), die verdiend ongeveer datzelfde ook netto. Samen kunnen we de boel hier oke draaiende houden, maar sparen?, helaas....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloesem21, ComscoreBot, Eapy, ImkeTarek, Josien_, Kaetibangsi, Love_Rosie, Maanon_, Malissaa1, MissMarije, MuffinX, Sababber en 58 bezoekers