Laiser als proefkonijn, eh correctie proefpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Laiser als proefkonijn, eh correctie proefpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-02 19:55

Vanmiddag ben ik bij Laiser geweest. Ik heb hem voordat ik geen rijden als "proefkonijn" gebruikt om hetgeen wat ik over TTouch gelezen had in praktijk te oefenen. Eerst werd Laiser helemaal opgewonden toen ik bij hem wat TTouch deed.

Maar daarna werd hij superrelaxed. Hij liet zijn hele zaakje er zo uit floepen en zijn ogen stonden op geniet stand. Sterker nog het water liep letterlijk uit zijn mond.

Na dit alles heb ik hem gelongeerd. En dat ging lekker braaf.
Ik was van plan om hem ook balkjes te laten lopen. Maar ik was heel benieuwd hoe dit zou gaan. De vorige keer dat hij balkjes had gezien, was tijdens een spring les en die was niet zo best afgelopen. Ik liet hem na dat ik hem wat los gewerkt had over de balkjes stappen. Althans dat was de bedoeling. Eerst stopte hij en keek van "no way". Ik liet de longeerlijn heel losjes hangen en moedigde hem aan om er over te gaan. Zonder zweep, zonder druk op de longeerlijn, alleen met mijn stem en houding. En vrijsnel besloot hij om er overheen te lopen.

Het ging steeds beter en begon het zelfs leuk te vinden. Ook tilde hij zijn benen steeds beter op. En ik ben gestopt toen hij zelfs zijn rechtervoorbeen (blessure gehad in die schouder) ook heel mooi en krachtig naar voren stak. Dit deed hij zelfs nog beter dan ik had durven hopen. Zeker nadat ik hem gisteren gereden had.
Het leek wel alsof Laiser zelf verbaasd was van hetgeen hij net had laten zien. Lachen

Daarna heb ik nog lekker met hem aan een los lijntje gekuierd door de bak. En daarna? Toen heeft Laiser heerlijk genoeten van een lekkere emmer met slobber à la Laiser. Tong uitsteken

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 21:41

Fijn dat het zo goed gaat met "Laisertje" Haha!
Zo'n lange vakantie heeft hem vast goed gedaan, hopelijk is het blessureleed nu echt voorgoed verleden tijd !

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 21:50

Die Laiser heeft het maar getroffen met zo'n vrouwtje!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 07:10

Kan ik ook een cursusje van je krijgen als je helemaal klaar bent met je methodes??? Tong uitsteken

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 10:53

Jurga schreef:
Kan ik ook een cursusje van je krijgen als je helemaal klaar bent met je methodes??? Tong uitsteken

Tuurlijk Tong uitsteken
(Maar ik doe ook alleen maar wat ik gelezen heb hoor O: )

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 18:00

Ach gos,
Gisteren voelde hij zich nog zo trots.
En vandaag...
... wilde hij het zo graag goed doen tijdens het rijden dat hij struikelde over zijn eigen benen en viel.
Hij krabbelde weer op en was helemaal uit zijn doen. Hij was heel onzeker en durfde haast niet te lopen. Ik meteen tijdens het stappen hem wat gestreeld en van die TTouch beweginkjes op zijn hals. Hij reageerde er op en werd weer wat minder onzeker. Daarna heb ik dezelfde oefening nogmaals daan, zodat hij ook weer een succeservaring had.
(En nu hoop ik maar dat hij zijn spier (die herstellende is) niet gefroceerd heeft.)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 22:13

oei oei, da's minder, maar komt wel weer goed! Houd ik je aan, ik weet nog niks dusse...je kunt me altijd wat leren.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 22:15

als je er dan bent kom ik ook even met mijn pony langs Knipoog