Te weinig afrekenen. Wat doe je?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Te weinig afrekenen. Wat doe je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 00:52

Wat doen jullie als de cassiére te weinig aanslaat?

Was vandaag wezen winkelen in Bataviastad, je moet toch wat op zondag. Leuke rode capribroek van jackpot gescoord. Ding was maar 17,50 euro dus dat vond ik al niet echt veel. Ben ik bij de kassa, slaat die miep 7 euro aan... Zat een grote, knaloranje sticker op het label, bijna niet te missen, ze had dat label zelfs nog in d'r handen om met zo'n scanner van een of ander papier de streepjescode te scannen (barcode zat dus niet op het label van de broek). En toen ze broek opvouwde stond die 17,50 dus ook nog recht voor d'r neus, echt niet te missen! Zag haar zelfs nog kijken toen ze 'm in een tasje schoof.
Bliep, gescand, 7 euro alstublieft. Ik dacht nog, ik zal die 10,50 wel niet verstaan hebben, druk in de winkel, veel rumoer. Wil pinnen, moet ze het bedrag nog een keer intoetsen in zo'n apparaat, ja hoor, weer 7 euro. Bon komt uit apparaat, ze kijkt nog naar de bon of ik wel betaald heb en weer ziet ze het niet!
Nou, dan moet ze het ook maar zelf weten hoor! Ik ben er echt niet op uit om mensen te belazeren, maar als je zo kippig en suf bent....
Kan er er dus totaal niet mee zitten, zeker in zo'n outletstore niet, proberen nog even winst te maken met hun afdankertjes. Heb ook wel eens in de supermarkt een krat bier meegenomen en maar 1 flesje afgerekend. Had 1 flesje op de band gezet, krat onder op de kar, gezegd dat ik een krat had, prima, miep kijkt op een lijstje en slaat iets aan, dus ik denk zal wel goed zijn. Afrekenen, prima (Ik ben echt een sufferd met geld, het viel me echt niet op dat het toch wel wat weinig was). Thuis eens kijken op de bon, heeft ze dus maar 1 flesje aangeslagen Verward Nou, ik heb m'n goede wil getoond hoor en ik ga echt niet meer terug!
Daarentegen zeg ik het weer wel als er in een restaurant bijvoorbeeld een drankje te weinig op de rekening staat.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 01:31

Groot gelijk!! Zou ik ook niet doen. Teveel terug geven zeg ik meestal wel...
Ach, toch mooi een broek voor 7 euro *LOL*

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 06:55

Als ze een fout op de kassa maken zeg ik er niets van, is nml gaan kasverschil voor de cassiere, alleen verlies voor de winkel Haha! (kleine winkels zeg ik het wel)
Als ze te veel teruggeven zeg ik het altijd wel..

Ik zou gewoon blij zijn met je broek van 7 euro Knipoog

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 08:28

Wij waren laatst in bataviastad, en de vrouw in de vreetschuur (American foodstore ofzo?) die zei zo 6 euro, en sloeg maar 5 euro aan, ik zei dat dus zo, en toen verbeterde ze het snel (dan kan ze dus die euro in der eigen zak stoppen) Later zaten wij te eten, en zagen dat ze dat bij heel veel mensen deed! (ieder menu een euro, dat schiet lekker op!)

Heb ook een keer een truitje gekocht, was iets van 50 gulde ofzo, en ik had er nog een kettinkje bij, scant ze 2x het kettinkje en ik betaalde zo, en stond al te kijken van huh? ouja, zal wel kloppen, kijk ik buiten op de rekening....
Nouja, ben ook maar een arme student Knipoog

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 08:29

Ik ben zelf caissiere en ik weet hoe het is om een stuntelende beginneling te zijn... Haha!
Ik heb ook wel eens een fout gemaakt die ik zelf wel zag, maar waarvan ik niets durfde te zeggen... Frusty
Nu doe ik dat wel, dan zeg ik: "Sorry meneer/mevrouw, maar ik heb iets verkeerd aangeslagen, zou u dat nog even apart af willen rekenen?" En als ze ja zeggen doen we dat en als ze nee zeggen, dan zeg ik: "Prima, dan houd ik het artikel hier en hier heeft u uw geld terug". En meestal gaan ze dan alsnog sputteren. Haha!

Aan de andere kant: als ik zelf klant ben zou ik er geloof ik niks van zeggen. Zo'n voordeeltje van € 10,50 is natuurlijk mooi meegenomen... Haha!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 08:55

Het overkomt me redelijk vaak, maar ik kan mijn gezicht dan niet in de plooi houden. En ben dus bang dat ze het wel aan me zien, dat er iets niet in orde is, dus zeg ik het meestal maar.
Ik heb het wel een keer gehad in een snackbar, ik kocht voor een tientje en betaalde met 50 gulden. Hij gaf me f90,- terug. Pas thuis kreeg ik het in de gaten en ben er niet mee terug gegaan. Voel me er soms nog schuldig om!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 09:04

Het hangt er soms een beetje van af in wat voor een situatie het is. Soms twijfel ik eerst aan mezelf... als het nu een hele bijdehandte cassiere is, dan hou ik mijn mond, moet ze maar opletten. Datzelfde met een "gratis" kratje bier bij de super. Dat ding zet ik altijd op het kinderzitje -dus die kun je niet over het hoofd zien- en ik zeg het altijd, maar toch blijkt dat ding heel vaak niet op de bon staat. Verward

Verder loop ik dan ook niet te zeuren als ik thuis kom en er staan bv. 2 paprika's op bon terwijl ik er maar 1 heb.

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 09:23

hehe ik zou blij zijn met het mazzeltje.
zolang ik maar eerlijk ben geweest en het de fout van de cassiere is voel ik me er niet schuldig over moet ik eerlijk zijn. Haha!

ken nog wel een leuk verhaal van mn vriend, hij werkte bij een boer, die boer had de gewoonte zijn personeel te testen door ze teveel uit te betalen.
mijn vriend kreeg dus ook in zijn loonzakje 100 gulden teveel, hij ondekte dat thuis en belde de boer op.
de boer vertelde dat ie het mocht houden omdat ie zo eerlijk was het te vertellen Lachen
anderen die niet zo eerlijk waren werden ontslagen. Extreme duivel

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 09:30

In kleine winkels geef ik het eigenlijk altijd terug. Mieperige cassieres bij de supermarkt die niet opletten hebben daarentegen pech.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:29

Het ligt er een beetje aan........
In het geval van Margreet zou ik ook gewoon "dank je wel" hebben gezegd.
Het ligt er voor mij aan of mensen er door benadeeld worden (beetje krom omschreven).
Bijvoorbeeld als ik 10 euro af moet rekenen en het staat ook zo op de kassa, ik geef 20 euro en krijg er 40 terug.
Dan zeg ik er wel wat van, want waarschijnlijk heeft de kassiere aan het einde van de dag een probleem.
Met prijzen ben ik overigens best wel sullig hoor, ik denk dat ik vaak ook teveel afreken, ben niet zo prijsbewust.
Vrijdag bij de AH had ik een hele kar vol met boodschappen, zegt de kassiere "da's dan 55 euro nog iets....".
Ikke lekker suf: oh, da's weinig, klopt dat wel ? Verward Haha!
Ze vond het wel leuk, want ze vertelde dat ze sinds de invoering van de euro alleen nog maar mopperende klanten kreeg die alles te duur vonden.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:38

Ja... ik vindt dat die cassiere's dan ook maar op moeten letten hoor.
Laatst was ik in een winkelen en ik kocht een strippenkaart.
Dus ik betaal met 20 euro en ik krijg diezelfde 20 euro terug + nog eens 4 euro Verward
Maar ik lette daar niet op... want ik moest de metro halen, maar toen ik in de metro zat kreeg ik het ineens door... ja dan heeft het ook geen zin meer om terug te gaan.
Maar op het bonnetje stond gewoon de normale waarde die ik terug moest krijgen.
Ik denk dat ze er niet met haar hoofd bij was en die 20 euro die ik had gegeven gewoon teruggaf + het wisselgeld dat ik idd zou moeten krijgen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 10:52

Pinky_girl schreef:
Teveel terug geven zeg ik meestal wel...


Als ik het doorheb zeg ik dat meestal ook wel, maar vaak heb ik het niet eens door.... Bloos

Laatst op m'n werk een bijdehante actie. Vrouw moest 5 euro nog wat afrekenen. Dus zij geeft mij 10 euro en ik geef haar kleingeld terug. En ze blijft haar hand maar ophouden Verward Dus ik zeg tegen haar dat ze het wisselgeld al heeft hoor 'Nee hoor, ik krijg nog 10 euro van je, ik betaalde met 20 euro' Heel bijdehand! Jammer voor haar was dat ik die 10 euro nog in m'n hand had, ik berg geld altijd pas op als ik het wisselgeld heb gegeven en als de klant heeft gezien dat het klopt. En toen ze dat zag bond ze ook gelijk in, stom wijf! Het was geen foutje van haar, ze was er duidelijk op uit om me te belazeren. Toch goed dat ik het geld zolang in m'n handen houd, zie anders maar eens hard te maken dat ze echt 10 euro gaf en geen 20.

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:58

Margreet schreef:
Laatst op m'n werk een bijdehante actie. Vrouw moest 5 euro nog wat afrekenen. Dus zij geeft mij 10 euro en ik geef haar kleingeld terug. En ze blijft haar hand maar ophouden Verward Dus ik zeg tegen haar dat ze het wisselgeld al heeft hoor 'Nee hoor, ik krijg nog 10 euro van je, ik betaalde met 20 euro' Heel bijdehand! Jammer voor haar was dat ik die 10 euro nog in m'n hand had, ik berg geld altijd pas op als ik het wisselgeld heb gegeven en als de klant heeft gezien dat het klopt. En toen ze dat zag bond ze ook gelijk in, stom wijf! Het was geen foutje van haar, ze was er duidelijk op uit om me te belazeren. Toch goed dat ik het geld zolang in m'n handen houd, zie anders maar eens hard te maken dat ze echt 10 euro gaf en geen 20.


haha er zijn veel mensen die dat proberen! Haha!
vandaar dat mij ook geleerd is altijd het geld wat je krijgt niet meteen in de kassa te stoppen, maar er eerst op te leggen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 11:07

Vooral toen die euro-biljetten er net waren maakten mensen veel van dat soort fouten. Dan denken ze dat ze 20 geven terwijl het maar 10 was en zo. Vooral 5 en 20 werden nog wel eens door elkaar gehaald omdat ze qua kleur een heel klein beetje op elkaar lijken. Of dat mensen gewoon vergeten wat ze je geven. Maar echt doelbewust proberen om je te belazeren heb ik nog niet meegemaakt.
Ik ben zelf ook zo'n sufkvt die als ik het niet in m'n handen houd nog wel eens vergeet wat ze me ook al weer gegeven hebben Bloos

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:11

met kleding doeik het meestal niet, mar met andere boodschappen wel! kleding is altijd mooi meegenomen... Haha!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:48

Toen ik met mijn vriendinnen van Tilburg naar Eindhoven ging met de trein, gingen we kaartjes kopen aan het loket. We waren met 6 en je kon een 5-ritten kaart kopen ofzoiets en dus zou er nog iemand anders een losse moeten kopen. Dus wij naar het loket en dat moest je dus in 1 keer betalen dus we zeggen zo een 5 rittenkaart en een enkele. Maar die enkele hoefde niet want iemand had niet genoeg contant geld dus die ging het bij de automaat halen en toen legde we allemaal ons geld daar maar ik wachtte alles maar af hoe het gebeurde enzo. Nou toen hadden we eindelijk alle kaartjes en gingen we gauw naar de trein. In de trein gingen we kijken hoeveel we elkaar nog moesten terug betalen. Iedereen had genoeg betaald maar ik had nog steeds niet aan iemand mijn geld gegeven.

Waarschijnlijk snappen jullie niets meer van dit verhaal en dat is ook waarom ik nog met het geld zat. Wij waren daar zo verwarrend bezig geweest dat we te veel geld hadden terug gekregen. We hadden toen mijn geld over iedereen verdeeld. Iedereen had iets van 5 gulden korting.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:52

Nou, misschien ben ik dan asociaal, maar als ik teveel terug krijg zullen ze me niet horen, en ook niet als er een drankje te weinig op de rekening staat in het restaurant. Is hun eigen fout.

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:55

Ik zou er ook niks van zeggen!Het is hun eigen fout!
Groetjes Julie

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 12:05

jammer voor ze maar ik zeg er alleen wat van als ik te weinig terugkrijg. Als ze vragen "gaf je nou tien of twintig euro" dan ben ik wel eerlijk. (hoewel ik het een erg stomme vraag vind, moeten ze maar opletten)

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 12:27

Ik zou er ook niks van zeggen nee, 't is hun fout niet de jouwe!

Zo hebben wij ook een keer 2 koffers gekocht, 70 euro. Bleek er in die 2 koffers nog 2 koffers te zitten. En in die 2 koffers zaten nog 2 koffers. En in die 2 koffers zaten nog 2 tassen.
Bij elkaar dus 6 koffers en 2 tassen, en we hadden maar 2 koffers afgerekend.
Mijn probleem niet, hadden ze maar beter moeten opletten!! Ze waren dus gewoon vergeten op die koffers uit elkaar te halen, want aan die koffers die erin zaten zaten ook prijskaartjes.

Zo hadden we ipv 250 euro maar 70 euro afgerekend Haha!

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 13:57

heb ik pas gelden ook gehad...ging op de markt even stof halen voor een nieuwe rok was iets van 5 meter voor 27,50 dus ik betaal met 50 euro maar die patser was te druk bezig met patserig doen dus lette hij niet goed op kreeg ik 52,50 terug!!! *LOL* nix van gezegt natuurlijk moettie maar opletten Haha!
maar die vrouw was dan wel heel erg dom als ze zo vaak naar die prijs kijkt en dan nog te weinig rekent

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 15:54

Hangt een beetje van mijn bui , de winkel , degene achter de kassa , eigenlijk van vanalles af Lachen

De ene keer , bv. bij Zeeman een paar mooie skeelers die vet in de aanbieding waren voor 99 gulden 95 .
Ik wil pinnen , ze toetst 9,95 in , kwam net als in jouw verhaal verschillende keren het prijsje tegen en ik stond echt te kijken van is ze nou blind of niet ? Nee hoor ik kon ze echt voor 9,95 krijgen.

Stommerd die ik ben zeg ik het toch maar , mesije schrok zich rot , werd Zooooo klein en vuurrood , was dolblij dat ik het eerlijk zei...tja....

Maar ook wel eens in een supermarkt dat ik dus idd 1 pak melk neerzet op de band en duidelijk zeg dat ik er totaal 8 heb , als ze dat dan niet afrekenen dan hebben ze ook pech hoor.Heb ik toch niet direct in de gaten en ik heb m'n best gedaan.

Of als ik bv. 50 gulden gaf en ik kreeg 2 briefjes van 25 terug , zulke dingen , als ze het zelf echt niet in de gaten hebben en haast hebben pak ik het wel aan.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 17:48

Misschien banketstaaf, maar ik zou het lekker zo laten }> Het is me regelmatig voor gekomen en dan was het vooral in situaties dat ik iets kocht wat eigenlijk te duur voor mijn portomonnee was maar ik het toch graag wilde hebben , is het gewoon een lekkere financiele meevaller:D

Net als die keer dat ik twee Pikeurjasjes kocht.....2 x gevraagd of deze ook bij de afgeprijsde tweedjasjes hoorden (tijdens de tentenkamp Haha! ) het meisje achter de kasse vroeg het ook nog een keer aan die vent maar de zei: "ja hoor die horen erbij!" Kon het me echt niet voorstellen (en dat meisje ook niet!) , waren namelijk jasjes van 550,- piek per stuk maar ik heb ze voor 5 gulden het stuk meegenomen en toen ik de winkel uit was heel gauw naar mijn auto gerend en plankgas gegeven Haha! Ja, moeten ze maar niet zo stom zijn Tong uitsteken

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 19:02

Overkomt mij ook geregeld. En ik zeg er eigelijk nooit wat van, tenzij ik ze goed ken. Of die leuke wisseltrucjes. (laatst bij de lunch; ik moet afrekenen 2.40 euro. Gaf 5.40 en kreeg 4 euro terug, nadat ik zei van: ik geef u 5.40 en dan kunt u me 4 euro terug geven!

En wat ik ben trouwens ook nog eens iemand die echt over op afdingt. (helemaal nadat ik in turkije kom) en weetje wat? Het werkt ook nog eens (en ja zelf in de AH is het mij eens een keertje gelukt)
Ik had eens 1 keer voor een gigantisch bedrag kleren gekocht. En pak paar overhemden en een paar schoenen en een riem. Toen ik wilde afrekenen vroeg ik of ik die das van 50 euro erbij kreeg, aangezien ik voor 1500 euro die rommel wilde aangaffen. Antwoord was:"nee!" Na wat aandringen wilde ze het nog niet doen. Toen heb ik alles laten liggen en ben weggegaan. Het feit dat zo een dasje nog niet eens 25 euro inkoop kostte en ze zeker 750 euro winst konden pakken!! Dom dus. Ze stonden wel raar te kijken. Pech, zo ben ik nou eenmaal. Kosste me wel moeite want dat pak was erg mooi.....

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 21:08

als ik in de ruitershop ben dan vind ik het echt niet zo erg om minder te betalen,fout van mij he?