Joop is kwáád!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Joop is kwáád!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-02 13:31

*grinnik* Ik heb hem wel eerder over de zeik gekregen op deze manier, en elke keer weer vind ik het geweldig...
Nu is het niet zo dat ik hem sla ofzo, maar ik beledig hem wel even flink kennelijk, want hij laat duidelijk weten dat hij er niet van gediend is.
Dit weekend was hij helemaal alleen, en dat vond hij wel best, hij wilde niet de speelwei in alleen, maar verder deed hij alles, hij heeft zelfs de kletsnatte wei heel gelaten en gewoon gras gegeten (Voltrack kwam thuis, ging over het draadje de andere wei in neuzen, kreeg een tik v/d stroom en heeft m toen alsnog vakkundig omgeploegd).
Dus ik was best tevreden, gister ging ik nog even met hem rijden en omdat ik me niet helemaal lekker voelde (was ziek vorige week) ben ik maar gaan dressuren. Hij is dus een week niet naar het bos geweest en hij was helemaal verlaten. Eigenlijk vond hij zichzelf niet zo zielig, maar gister bedacht hij dat het wel handig was om zielig te zijn. Dus hij wilde eigenlijk helemaal niet, maar hij moest wel werken. En op een gegeven moment ontdekte hij dus dat hij gewoon keihard z'n best aan het doen was terwijl dat dus niet de bedoeling was. Ik was lekker tevreden aan het doorzitten en opeens zit ik als een idioot te stuiteren.
Ik vroeg me al af wat er aan de hand was, maar meneer was gewoon kwaad. Zijn manier van protest is zich als een klein kind gedragen, rug wegdrukken en keihard rondjes draven. Best idioot gevoel. Maar helaas voor hem gingen we galopperen, en ik had m best goed voor elkaar, dus ging hij met zijn kwaaie kop gewoon doen wat ik zei. Ik voelde hem helemaal koken onder me, zo kwaad werd hij. Toen we weer gingen draven deed hij het weer wonderbaarlijk goed, en hoe kwaad hij zich ook maakte, hij bleef gewoon keurig lopen.
Het leuke is dat als hij kwaad is hij tien keer beter gaat lopen, meer schwung, meer buiging en super achterbeen gebruik (is normaal al goed, maar dan is het echt geweldig). Dus ik heb een superdag gehad gister, en hij was natuurlijk helemaal op z'n teentjes getrapt, want het was m niet gelukt. Vaak is hij dan echt dágen kwaad en dan loopt hij dus geweldig. Gister had hij t me alweer vergeven, want hij wou toch wel eten geloof ik, maar vanochtend was het weer raak, meneer kwam niet uit zijn stal om even gedag te zeggen, ben je nou helemaal? Hij praat niet meer met me... *grijnz* en vanavond mag hij weer! Bovendien is Voltrack er weer, dus hij hoeft toch helemaal niet kwaad te zijn? Ik heb hem echt geen haar gekrenkt, hij heeft de hele dag buiten gelopen, in de wei. En ik heb hem heel eerlijk aan het werk gezet. Als hij vanavond vervelend is dan kan hij wel een paar boze opmerkingen verwachten, maar als hij alleen maar kwaad is... dan krijgt ie een kusje...
Ik heb er nu al zin in, ik durf te wedden dat hij met poetsen en zadelen al helemaal chaggie wordt... arme ziel, woensdag gaan we weer naar 't bos!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes



Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 13:35

zielige joop.... jammer voor hem dat jij t zo fijn vindt als ie boos is!! *LOL*

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, LuckySeven en 191 bezoekers