Hoe klanten krijgen voor pensionstal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Hoe klanten krijgen voor pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 11:33

Ik sta op een hele fijne en leuke pensionstal vlakbij Apeldoorn (Loenen).
Alles is nieuw en goed geregeld, de staleigenaar is ook een hele fijne man.

Alleen wil het nog niet lukken met de pensionklanten. Ik ben tot nu toe de enige. Hij heeft plaats voor 8 pensionpaarden en hij is helemaal niet zo duur vind ik (180 euro all in)

Ik probeer hem een beetje te helpen met het zoeken naar pensionklanten, maar dit schijnt erg moeilijk te zijn. Hij adverteerd al op marktplaats, soms in de krant en hij heeft advertenties opgehangen in ruitersportzaken/maneges.

Kan het zijn dat tegen het eind van de zomer/begin herfst er meer reacties zullen komen, omdat de paarden weer op stal moeten? We snappen er echt niets van dat er bijna geen reacties komen.
Hoe zouden we nog meer 'reklame' kunnen maken?

edit: Link naar advertentie [EA] Pensionstalling in Loenen (Apeldoorn)

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 12:19

Ik denk dat het gewoon nog wat meer bekendheid moet krijgen, dus ik denk dat je vooral moet doorgaan met op maneges in de buurt, superkrant, krant enz. moet adverteren. Het is nu ook vakantietijd, dus in het najaar zou je misschien meer reacties kunnen krijgen.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 12:24

supermarkten, maneges, ruitersportzaken en voer handels dat moet werken.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 12:27

Dit is een heel bekend probleem voor de beginnende pensionhouders.
Lamber (de vorige eigenaar van Pinky) had ook 9 stallen gebouwd voor pension. Gigantisch veel geld in gestopt, het was super mooi, en nog goedkoper dan bij jullie.
Helaas kwam er alleen een moeder en dochter met 2 paarden en bleef het voor de rest leeg. Toen heeft hij het verhuurd aan iemand met een kleine manege.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 13:50

Misschien een inkoppertje, maar hebben jullie al een advertentie hangen bij Kruitbosch ('t Molenhuis)? Zal vast al wel, maar mocht 't nog niet zo zijn, zeker doen. Daar komen zo veel (paarden)mensen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 13:55

onze pensionstal staat in de zomer ook helemaal leeg hoor, er zijn dan wel vaste mensen en die komen vanaf half september weer vanaf het land binnendruppelen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 22:31

Het hangt er van af of er genoeg goede, niet te dure plek is bij jullie in de buurt of niet. Daarnaast is bekentheid en dan vooral via mond tot mond reclame belangrijk. Een bord aan de weg met daarop pensionstalling wil ook nog helpen. Vermelding in de gouden gids en/of telefoonboek (cd-foon) (daar zoeken mensen ook als ze stalling nodig hebben)

Daarnaast is het waarheid als een koe dat er meer mensen stalling nodig hebben in het najaar. Weilanden moeten leeg, de winter met de slechte bak komt er weer aan...
Maar het beste blijft positieve mond tot mond reclame! Vertellen waar je staat en hoe leuk, goed, mooi, gezellig en goedkoop het er is Knipoog Op wedstrijden, bij les, op maneges, tegen (vage) kennissen... En mensen die belangstelling tonen vooral uitnodigen. Als ze met iemand mee kunnen is de stap soms kleiner om te kijken, en dan zien ze zelf of het wat voor hun is!