Te duur voor het goede doel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Te duur voor het goede doel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 11:14

Ik werk in een jachthaven en daar is ook een post van de reddingsbrigade gevestigd, hartstikke aardige jongens die heel goed werk verrichten en altijd geld nodig hebben (ontvangen geen subsidies, bewust niet, om onafhankelijk te blijven).
Nou krijgen wij vaak gratis aanstekers van leveranciers. En als klanten dan om een vuurtje vragen kunnen ze voor 1 euro een aansteker krijgen en die euro gaat dan naar de reddingbrigade (staat een bunkerbootje op de bar, mogen ze het zelf ingooien). De meeste mensen stoppen er zelfs meer in als ze weten waar het voor is en vinden het een heel goed initiatief.
Gisteren weer Nederland op z'n smalst hoor: Jongen vraagt om een vuurtje, dus ik draai het verhaal over de aansteker en de euro voor de reddingsbrigade af. Krijg ik de volgende reactie 'Wat?! Zo duur! Daar kan ik een liter benzine voor kopen!' (In welke tijd is hij blijven steken?! Haha! ) Nou, dan niet hoor. Dus ik neem de aansteker weer mee, roept hij me na of hij nog wel even z'n vuurtje mag.... Nederland op z'n smalst!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 12:29

Nou inderdaad!!! Jemig he!
Leuk initiatief trouwens om zo geld bij elkaar te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 12:51

Tssjt, wat een flapdrol die gast. Een euro voor het goede doel en nog een aansteker ervoor krijgen dat is veel zeg.. Echt ongehoord.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 13:33

hehe sneu! En? heb je hem nog een vuurtje gegeven? Ik had het echt niet gedaan.

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 14:38

waarschijnijk loopt de Puch van die gozer op diesel en was hij daar om naar andermans bootjes te kijken.

K kan t best begrjipen, 1 euro is best wat voor iets wat je als een gunst kan zien... net als dat je bij de kroeg een euro zou moeten dokken om naar de WC te mogen. Alleen dit is dan voor n goed doel.Jammer dat hij zo reageerde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 14:47

Death_Squad schreef:
K kan t best begrjipen, 1 euro is best wat voor iets wat je als een gunst kan zien... net als dat je bij de kroeg een euro zou moeten dokken om naar de WC te mogen. Alleen dit is dan voor n goed doel.Jammer dat hij zo reageerde


Ik vind naar de wc moeten of een vuurtje om te kunnen roken toch wel andere zaken. Als je geen zin hebt om 1 euro aan een goed doel te geven kan jer ervoor kiezen om later een pafje te nemen. Als je nodig naar de wc moet is het een stuk lastiger om het uit te stellen.

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 15:08

point taken..... al moet ik zeggen dat 1 euro best wat is. Al maakt t nogal wat uit of t n bouwvakker was of n type "mijn boot heeft lekker 301PK en die van jou maar 300" typ!

Maar t initiatief is lovenswaardig!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 16:10

Natuurlijk heb ik 'm z'n vuurtje niet gegeven! Kom op zeg, laat 'm maar bij iemand anders op het terras een vuurtje bietsen, er zaten er genoeg te roken. Wat ik 'm overigens natuurlijk niet verteld heb is dat ze bij de mini-market die naast ons zit ook gewoon aanstekers verkopen, voor veel minder, maar dan is het ook niet voor een goed doel.
Gewoon in de winkel zou ik een euro voor een aansteker ook veel te duur vinden (ik rook niet eens, maar ok), maar als het voor een goed doel is vind ik het toch een ander verhaal. Zeker in een jachthaven is de reddingbrigade toch een doel dat dicht bij de mensen staat en dat aanspreekt. Die gozer heeft overigens zelf ook een boot.
Heb het er nog met m'n werkgever over gehad en hij doet dit al zo lang als hij daar in de haven zit (20 jaar ofzo) en hij heeft nog nooit meegemaakt dat mensen moeilijk deden over het feit dat ze iets aan de reddingbrigade moeten geven in ruil voor een aansteker. Veel mensen legen zelfs hun portemonnee en storten al hun kleine geld erin, zijn ze daar ook weer vanaf.