Kür vergeten!!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Kür vergeten!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-02 20:40

Ja echt waar, ik moest vandaag kür rijden en was hem dus ineens helemaal kwijt. Zo ongelooflijk stom van mezelf. Gelukkig hoorde ik aan de muziek al weer vrij snel waar ik moest zitten, heb hem daarvandaan weer opgepakt maar had wel mijn linkerschouderbinnenwaarts gemist. Ik heb me dus de hele proef suf lopen prakiseren waar ik die nou nog moest proberen in te halen, om hem te einde raad, vanuit een halve grote volte rechts in te zetten. Ik heb Eyes daarmee ongeveer tot wanhoop gedreven, want die vond het meer een mislukte travers ofzo. Vanuit die wending, dat zou geen jury snappen dat dat schouderbinnenwaarts moest zijn. Wel hoor, ik had van de ene jury een 5 en van de andere een 6 Haha! Anders waren het gewoon nullen geweest van niet getoond.
Ook ging 1 galopswissel mis en aangezien ik toch al lekker Scheve mond aan het improviseren was, heb ik er nog maar 2 extra gesprongen. Gevolg voor de eerste een 3, voor de tweede een 7 = gemiddeld een 5 dus toch weer een beetje opgehaald.
Kortom, superstom om hem te vergeten, maar voor mijn doen toch netjes opgelost. Ik snap alleen nog steeds niet dat het gelukt is om de draad kwijt te raken, maar het schijnt dus te kunnen gebeuren, ook bij mensen met zo weinig wedstrijdstress als ik.
Ik had ook nog een 'gewone' proef gereden, want dat moest, je mocht niet alleen kür en daarin was ik 5e met 195 punten, dus 2 winstpunten. Erg asociaal vind ik zelf, maar toch wel kicken om in de Z2 nog in de dubbele winstpunten te rijden.
Kortom, paard is topper, amazone.........., tja laten we dat maar in het midden houden. *LOL*

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 20:45

Balen dat je je kur was vergeten! Maar wel weer super dat je 2 winstpunten heb gehaald!! Dat bewijst maar weer dat paard én amazone toppers zijn!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 21:22

Wat heb je toch met die kuren, mevrouw rijdt op haar dooie gemakkie 195 punten in de gewone proef maar die kur..... Frusty . Overigens toch wel erg goed van je dat je zo hebt kunnen improviseren. En ach, aldoende leert men dus het zal een keer goed gaan. En als het goed gaat dan wordt het een knaller. Je kur zit goed in elkaar, Jepperdeklepper kan het technisch en de muziek is ook best aardig Schijnheilig }> .

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 21:27

Heel creatief Jasmijn! Zo zie je maar weer wie vergeetachtig is moet slim zijn. En gefeliciteerd met je winstpunten.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 21:36

Wat een nachtmerrie zeg; da's toch iets om 's nachts even wakker van te schrikken.
Gelukkig heb je het toch nog leuk om weten te lossen, knap hoor !
Troost je: het kan echt iedereen overkomen.
Zelf heb ik het eens gehad met een springparcours: ik had het tot 3x toe verkend, en ook nog de schets op papier bekeken.
Ergens halverwege het parcours, kon ik toch met geen mogelijkheid bedenken waar nu toch die verrekte volgende hindernis stond Verward
Pas na 2 volle ronden zoek- en speurwerk had ik de hindernis in het vizier; 'k schaamde me werkelijk dood, en begreep voor geen meter hoe dit nu toch kon gebeuren
En gefeliciteerd natuurlijk met je dubbele winstpunt, dat maakt je dag vast goed !

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 22:10

Hahaha.. inderdaad, daar zou ik me dus al weken vantevoren druk om maken... Wat als ik het niet meer weet halverwege de proef!!!!
Ontzettend knap opgelost.. en zeker dat je aan de muziek hoorde waar je weer verder moest.... TOP AMAZONE!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 23:20

Jammer van je kur maar zo leer je wel improviseren! *LOL*
En gefeliciteerd met je proef, wat een super resultaat!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 00:48

Vergeet je nou te vertellen Jasmijn dat er ook nog foto's komen Knipoog

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 03:14

Tsja....wat zal ik zeggen.
Proef goed gereden, wat kleine foutjes maar een goed en stabiel beeld. Het resultaat van de trainingsarbeid wierp zijn vruchten af.

De kür??? Daar hebben we het nodige al over gezegd vlak na de kür. Ik was idd niet blij, vooral niet omdat de omstandigheden ditmaal redelijk goed waren. Jep redelijk relaxed, jij ook, en dan zo'n stomme fout. Ja, ik heb idd even tot mijn schepper gesproken en de nodige (inwendige Schijnheilig ) gvd's geuit.
Positief punt....... je hebt in ieder geval geprobeerd je fout nog tijdens de kür te herstellen maar het is niet overbodig om ook wat 'calamiteitentraining' in te lassen. Maar goed, volgende keer beter.

Gelukkig was mijn dag toch weer goedgemaakt dat in ieder geval een kür van mij heeft gewonnen met een muzikale interpretatie van 2x8 Knipoog .
Winnares was Saskia Meinema met haar sterhengst Maurits van de Oostwal waarvan ik toch even wat foto's wil plaatsen die ik die dag genomen had. Deze combinatie was vorig jaar in de Z1 KNF-kampioenschap reservekampioen (ja ja, een Fries die een heel KWPN-veld achter zich laat) en gaat dit jaar ook naar Ermelo voor het Z2 kampioenschap. Weliswaar heeft Saskia natuurlijk een schat aan kür-ervaring, zowel met Friso van de Oostwal (loopt momenteel succesvol in het ZZ-zwaar ZZGP) als met Maurits van de Oostwal (winnares Waarland, Oostveen, etc etc). Oefening baart kunst.

Afbeelding

Afbeelding

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 04:02

2 winstpunten in de Z2, dat is wel ongelooflijk aso!!!
Dat zijn dingen waar ik alleen maar van kan dromen. Je had vast een goede voorlezer Schijnheilig

En ach, over die kür, dat had ik in Hoofddorp ook. Je kent hem helemaal uit je hoofd, pas voor pas en op het moment supreme vergeet je een SB of in mijn geval ga je zelfs de verkeerde kant uit en kun je dus geen SB meer rijden.
Ik vind het echt super van je dat je de tegenwoordigheid van geest had om nog ergens een SB in te plakken, alleen had ik ook zoiets van: "wat is dat nou, een renvers of zo" Verward
Gelukkig voor je dat de jury er meer kijk op heeft dan Eyes en ik en dat je toch nog een 5,5 gemiddeld kon scoren er voor.

En Eyes, die kür van Saskia is ook echt heel gaaf, maar volgens mij heb jij wat met de speaker Schijnheilig want die zat wel heel veel veren in je r... te stoppen!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 07:06

Ik kan me jouw reactie goed voorstellen hoor Eyes, ik wist dan ook al toen het fout ging wat je ongeveer zou zeggen en dat het geen 'jammer maar helaas' zou zijn, maar dat het er op dat moment in iets heftiger bewoordingen aan toe ging Haha! . Na de proef was je wel meteen heel relativerend, van dat kan de beste overkomen. Jij was er gelukkig eerder overheen dan ik.
En Saskia met haar Fries, supertopper, allebei. Hele mooie fries die rijtechnisch echt super voor elkaar is. Zo ver zijn wij nog lang niet, al heb ik dan wel een chique KWPN-er. Haar kür liep als een klok en ze was dan ook duidelijk de terechte winnares.

En natuurlijk hebben het voorlezen van Fitz en de uitgebreide foto sessies van Orri mee gedragen aan het succes van de eerste proef Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 07:32

Zo super hoor Jasmijn! Knap dat je het zo op wist te lossen, volgende keer beter!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:00

zonde maar wat super dat je het zo kunt oplossen ik zou door de stress de rest ook maar meteen vergeten.
ik wil nou echt een keertje komen kijken gewoon 2 punten in de Z2 das toch onwijs gaaf!