Vrijspringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 09:43

Leuk, zo'n forum. Dat past wel bij mij, want ik ben druk bezig met vrijheidsdressuur, NH en al een heel klein beetje longeren met mijn haffie.

Nu waren we laatst in de bak een beetje aan het stoeien/opjagen.

Er stond nog een hindernis in de bak en die had ik op de hoefslag gezet. Ik had hem heel erg laag gedaan.

Ik 'joeg' hem over de hoefslag en hij ging netjes het hindernisje over. Maar hij rent verder en springt zo over de bakomheining heen! Dat is dus 1.40m net zo hoog als hem.

Afbeelding

Dit is dus in de bak.
Ik ben gelijk gestopt. Een week later probeerde ik het nog eens: precies hetzelfde!

Verder probeert hij nooit uit de bak te springen, alleen toen ik hem over een hindernisje liet springen.

Ik doe het nu dus ook niet meer. Maar wat ik me nu dus afvraagt: Waarom deed hij dit? Vind hij springen zo leuk? Of was hij bang en wou hij weg?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 09:55

Kan je zien aan heel zijn houding.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 10:07

Nou, hij bleef gewoon rustig. Hij was niet in paniek of iets dergelijks. Hij liet zich ook gewoon pakken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:47

je bent zelf zo bezig met NH,
was ie rustig na de sprong? voor de sprong? tijdens de sprong? of was ie naar de sprong toe gespannen, opgejaagd, etc
Vertoonde ie vluchtgedrag, of juist niet

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 11:07

Nee, absoluut niet. Hij was niet paniekerig, zenuwachtig ofzo, het ging allemaal heel erg ontspannen. Hij rende ook niet keihard op het hek af ofzo, maar heel rustig en ik dacht ook: ooh die stopt wel. Maar nee, hij ging erover heen.

Toch lijkt het me beter om dit niet meer te doen, dat hek zit vast en straks blijft hij erachter hangen.

Pas weer als ik erop zit, mag ie springen. Haha!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 17:47

Ik denk dat hij het wel oke vond dan. Toch kunnen paarden er cool uitzien maar het niet zijn.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 18:14

wow 1.40 springen!!! je hebt dus gewoon een superspringhaf gekocht! Haha! Wel jammer, want nu kan je ook niet gewone hindernisjes meer doen...

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 18:16

Met zo'n mooie kont zou ik ook een stuk hoger kunnen springen! Tong uitsteken