hoe kan ik mijn webcam gebruiken (dell XPS)?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Adamootje

Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

hoe kan ik mijn webcam gebruiken (dell XPS)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-12 15:06

Hoi,

Aangezien ik absoluut niet technisch aangelegd ben, heb ik een vraag. Mijn laptop heeft een ingebouwde webcam. Ik zou nu heel graag mijn webcam willen opstarten, maar ik heb geen flauw idee waar ik op kan klikken zodat ik dat beeldschermpje krijg? Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Volgens de computer doet de webcam het gewoon, maar ik weet gewoon niet waar ik op moet klikken om dat ding op te starten.

Wie oh wie helpt mij???

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!


RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: hoe kan ik mijn webcam gebruiken (dell XPS)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:09

Misschien bij 'zoeken' even 'cam' in typen, misschien vind je de webcamprogramma daarmee?

Adamootje

Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-12 20:11

Computer says no. Dan zie ik alleen: eigenschappen van apparaten. Ik kan dan helaas niets aanklikken en zelfs geen snelkoppeling maken.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: hoe kan ik mijn webcam gebruiken (dell XPS)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:21

al je hele 'start' doorgezocht? :P


Adamootje

Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-12 20:25

ja, ook gedaan. Overal gekeken. Ik heb alleen gevonden dat de webcam het doet en de eigenschappen. Kon helaas geen snelkoppeling maken, vreemd genoeg. Laptop is een tijd terug weggebracht omdat de harde schijf niet goed was. Ik vraag me af of het daardoor komt dat ik niet bij de webcam kan. Voorheen kon ik er wel gewoon op.

ik geef het op, ik verklaar mezelf officieel a-technisch.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: hoe kan ik mijn webcam gebruiken (dell XPS)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:43

Vreemd! Ken je geen computernerd?

Annabel

Berichten: 4867
Geregistreerd: 17-03-11

Re: hoe kan ik mijn webcam gebruiken (dell XPS)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:45

Wil je op een programma cammen?
Zoja, vraagt hij naar je Webcam, en dan toestaan en dan is ie aan :)
Je hebt overal wel een webcam tekentje staan lijkt mij :)

Adamootje

Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-12 20:53

ik wil gewoon mijn webcam aanzetten, that's all. Ik kan echt nergens op klikken zodat hij het doet.

Ik zal even kijken of ik een computernerd kan strikken.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

FirebirdM
Berichten: 536
Geregistreerd: 15-12-06

Re: hoe kan ik mijn webcam gebruiken (dell XPS)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:21

Is het inmiddels al gelukt?

Ik weet niet welke XPS je hebt, maar op de mijne staat een programmaatje 'Dell Webcam Central' (map Dell Webcam, onder programma's). Dat staat er natuurlijk alleen als je geen schone windowsinstallatie hebt gedaan, anders kan je het er via de Drivers & Utilities cd-rom (of op internet als je die er niet bij hebt besteld) weer opzetten.

Sar·chasm ('sär-"ka-z&m): the giant gulf (chasm) between what is said and the person who doesn't get it.

Adamootje

Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-12 21:23

Nee, het is nog steeds niet gelukt helaas. Ik heb er al iemand naar laten kijken die wat meer verstand van computers heeft dan ik. We hebben geprobeerd een programma te installeren, maar die vind de webcam niet. Nu moet ik via een installatie cd software gaan installeren voor de webcam. Leuk hoor, maar ik heb die cd niet. Dus ik moet Dell even bellen, en hopelijk kunnen zij het probleem vanaf een afstand oplossen. :D

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

FirebirdM
Berichten: 536
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:40

Als je de cd er niet bij besteld hebt kan je de inhoud ervan online vinden:
http://www.dell.com/support/drivers/nl/ ... tSelection

Even je servicetag opzoeken om in te loggen, staat op de onderkant van je laptop. Je kan Dell bellen maar ik vermoed dat ze er weinig aan gaan doen, tenzij je webcam stuk is. Als je het hele programma niet kan vinden lijkt me dat niet het geval. Voor de zekerheid kan je even de zoekfunctie gebruiken, bij Windows 7 zit dat onderaan je startmenu. Als je daar Dell intikt zou er een lijst met Dellprogramma's moeten komen, maar dat is alleen als je de fabrieksinstallatie er nog op hebt staan.

Sar·chasm ('sär-"ka-z&m): the giant gulf (chasm) between what is said and the person who doesn't get it.

Adamootje

Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-12 21:49

ik wordt niet wijzer van de link (blame het op het A-technische). Ik vrees toch echt dat ik contact moet opnemen met Dell. Die kunnen veel doen vanaf een afstand. Zo niet, dan laat ik mijn laptop weer opsturen. Hij is al eerder opgestuurd omdat de harde schijf het opeens niet meer deed. Vandaar dat ik een aantal installaties kwijt ben geraakt. Pfff... ik blijf maar bezig met die laptop....

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

FirebirdM
Berichten: 536
Geregistreerd: 15-12-06

Re: hoe kan ik mijn webcam gebruiken (dell XPS)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:50

Als jij dat prettiger vindt moet je dat vooral doen natuurlijk. :)

Welk type heb je als ik vragen mag?

Sar·chasm ('sär-"ka-z&m): the giant gulf (chasm) between what is said and the person who doesn't get it.

Adamootje

Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-12 21:52

als ik op dell webcam center druk, dan staat er:

"niet ondersteunend webcam stuurprogramma gevonden. Installeer a.u.b. de webcam met de dell resource CD en start de webcam opnieuw."

het programma heb ik via de website van Dell gedownload, maar hij doet wat vaagjes....

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

FirebirdM
Berichten: 536
Geregistreerd: 15-12-06

Re: hoe kan ik mijn webcam gebruiken (dell XPS)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:54

Tsja, het wordt ook een beetje gissen als je niet weet wat er aan vooraf gegaan is en met welke XPS je van doen hebt. ;)

Dat programma dat je computerwhizzkid erop gezet heeft, is dat daarna ook weer correct verwijderd? Dat kan ook storen namelijk. Als je de driver (recent) van de Dell website hebt gedownload zou dat geen probleem moeten geven. Dat is het eerste wat je aan de telefoon te horen krijgt, dus voordat je belt is het wel goed om dat even na te gaan.

Sar·chasm ('sär-"ka-z&m): the giant gulf (chasm) between what is said and the person who doesn't get it.

Adamootje

Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-12 22:10

ik heb gisteren de software gedownload via de dell website, dat zal ik ook even vertellen tijdens het telefoongesprek. Als ik het programma moet verwijderen, dan zal ik dat ook doen maar ik wacht eerst even het telefoongesprek af. Misschien is het maar iets heel banketstaaf en kan het zo opgelost worden. :o

Voordat de laptop werd teruggestuurd werkte alles nog correct.

Ik heb trouwens een XPS 15. :D

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyceberends, Summerfly en 23 bezoekers