Wat bijvoeren (voor meer energie)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Wat bijvoeren (voor meer energie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-02 08:20

Nu Jamy Rodin heeft en hijz o groot word en onwijs veel eet, heb ik een beetje het gevoel dat Jamy nog maar weinig energie overhoud. Dat merk ik o.a. onder het rijden, ze was nooit een van de snelste of energievolste (bestaat dat woord Verward) maar nu heeft ze gewoon bijna geen energie meer volgens mij. Dus ik wou haar (naast haar gewonen voer die ze krijgt) haar nog wat te geven waar ze meer energie van krijgt (en het hoeft niet eens zoveel per dag te zijn als het maar helpt) Zodat Jamy niet als een half dood paard in dr stal hoeft te staan, en dus nog een beetje energie overhoud van het veulen voeren enzo

Dus wat kan ik dan het beste geven? of moet ik helemaal niks geven erbij? Ik heb niet zoveel verstand van voer dus ik dacht ik vraag het wel ff, misschien dat jullie iets weten.


Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 08:40

Toen mij pony een beetje futloos was heb ik dit gekocht: Equion Vitamine Supplement,dit kost € 40.82.Te koop bij Hyporama en Divoza.

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 08:45

Camilla is op stal ook heel sloom, en met wandelen ook, maar zodra ik erop zit heeft ze ontzettend veel energie. Ze krijgt heel veel brok nu, dus gewoon puur krachtvoer, maar na de keuring wil ik dat toch wel heel erg verminderen, geen zin om elke dag te racen. Knipoog
Maar ik voer Camilla Gold Mix bij, ook een vitamine supplement, en dat kost 15 euro bij de ruitersportwinkel.

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 10:14

Geplette haver werkt bij mijn paardje heel goed om wat meer energie te krijgen.....

Er gaat niets boven een Tinker met goede achtergrondmuziek....

Floor_Robby
Berichten: 38
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 12:00

Wat ok een idee is ,is gewoon wat vaker per dag kleine beetjes voeren en geplette haver worden ze meestal ook wel wat fitter van.

Het kan oook zijn dat ie zich verveeld in de stal en dat ie iets nodig heeft waar mee hij kan spelen. Zoals een groote plastic appel in de stal hangen of gewoon een hooinet met een paar ballen er in.


groetjes claire

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 12:17

Veulens vragen enorm veel energie van de merrie vooral als ze groter worden en dus meer melk drinken.
Nu rijd jij er dus ook nog op en heeft ze dus nog meer nodig.

Ik zou haar gewoon meer biks geven, ik heb geen idee wat je nu geeft.
ik zou beginnen met een kg per dag en misschien moet je dat later wel opvoeren.
Dat ik nog paarden met veulens op stal had kregen de merries wel 4kg biks en dan werd er nog geen eens op gereden.
Vergeet ook niet wat extra hooi te geven.
Mischien kan je een kg sportbrok geven naast je basis brok.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-02 15:36

ze krijgt geloof ik 3x ¾ per dag aan biks en 2x hooi, en volgens mij krijgt ze wel extra hooi. Iemand op stal zei dat ik ook kruiden mix kon geven omdat daar ook haver inz it waar ze meer energie van krijgen maar ook onwijs veel vitanmine enzo dus ik ga kijken of dat was is voor dr

en een speel bal ofzo is niks, Jamy vind dat helemaal niet leuk.


stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 21:00

derbybrok van Havens, geeft veel energie en bevat weinig eiwitten!

Het houden van paarden is geen hobby, maar een virusbesmetting waar ik nooit meer vanaf kom

Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 21:40

Zogende merries horen speciale merrie brok te krijgen...
Al de energie die de merrie nu toegedient krijgt zuigt dat veueln er gewoon uit.
De oplossing ligt dus niet in extra hever voeren, maar die merriebrok halen, en de dosis verhogen. Merriebrok is speciaal ontwikkelt om de merrie genoeg voedingsstoffen te geven voor haarzelf en het veulen. Gewone onderhoudsbrok of sportbrok volstaan niet.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 16:21

Ik heb nu gewoon die kruidenmelange ofzo gekocht met haver, omdat de staleigenaresse zei dat die speciale merriebrok niet nodig was en toen kwam ernog een heel verhala achteraan, maar daar kwam het op neer en hier zit toch wat meer in als die stimex die ik gaf, dus het is iig beter

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 16:35

Merriebrok? ach ja ik heb merries met veulen gewoon op een basis brok gehad en dat ging prima.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 18:59

Lotte haar pony staat bij ons op stal.Wij voeren haar 3 kg brok per dag.Voordat ze naar buiten gaat krijgt ze een flinke hoeveelheid kuilgras.Ze staat van 9.00 tot 19.00 buiten in het gras en om 22.30 krijgt ze nog kuilgras.Lotte voert haar zelf nog bij.Ze krijgt beslist genoeg voer.De reden dat ze wat sloom is is vermoedelijk dat ze bijna de hele dag met haar veulen in het zonnetje op het land staat,terwijl dat normaal maar een uurtje of 3 in de paddock is.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-02 11:32

ja nou jah, ik voer dan nu dat nieuwe en ik kijk wel hoe het gaat.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 22:00

He kim!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 35 bezoekers