Gezocht: Lekker scherp artikel

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Gezocht: Lekker scherp artikel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 20:50

Zie topic "als dit paardrijden is ga ik wel dammen"

Ik denk dat de beste actie (achteraf) is om een artikel of kopietje van iets uit een boek bij hun in het kastje te leggen wat betrekking heeft op de situatie. (achterwaarts gaan, paard dwingen en meppen en zoals zij het zegt 'breken' ) Liefst lekker sarcastisch over hoe het níet moet (zoals zij het doen dus)

Wie o Wie helpt me aan de tekst? Haha!

(Edit: Misschien weet iemand een stukje tekst over het paard van Jos Lansink? Die gebruikten ze namelijk om hun gemep goed te praten 'hoe denk je dat Libero (?) bij Jos Lansink aan de top is gekomen? Omdat ie nu niet meer gebroken wordt presteert ie niet meer')

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 21:17


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 21:38

Sla er eens wat Bit of IDS bladen op na!

Een stuk van Offereins of Albert Voorn doet wonderen!

janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 21:53

c
Laatst bijgewerkt door janna op 06-05-22 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 22:58

er heeft een tijdje geleden (ik meen in de IdS van december 2000) een stuk over de Sjiem gestaan. Die moest je dus juist niet breken, volgens zowel Jeroen Dubbeldam als zijn vorige berijdster (van de Sjiem Haha! ) Anne van Vulpen, en die doet het toch ook niet slecht dacht ik zo.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 06:30

Stuur een brief naar Jos Lansink, of naar Bit waar je het hele probleem voorlegt, misschien willen zij een artikel schrijven (evt. mbv Jos Lansink) voor al die mensen zoals jij die dan een kopie van het artikel aan dat soort mishandelaars kunnen geven.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-02 07:33

Tsja ik heb helaas geen bit of IdS dus ben nog niks tegen gekomen Boos!
Lando heet dat paard van JL?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 07:38

Lando was van Albert Voorn, het paard waarmee hij zilver won in Sydney. Ik zal wel even kijken of ik iets kan vinden.

PS ik interpreteerde lekker scherp artikel in 1e instantie als flinke sporen of zo Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 11:05

In een nummer van Politie, dier & milieu heeft een keer een heel goed stuk gestaan incl. de artikelen van de Dierenwelzijns Wet.
Ik ga voor je kijken of ik dit nog kan achterhalen.
Er worden daar voorbeelden als jouw verhaal in beschreven maar ook zaken als beleid op sommige manege´s, het was een erg intressant artikel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 09:51

Ja, ik heb het gevonden.
Artikel 36 van de Gezondheids-en Welzijnswet voor dieren zegt:
1. Het is verboden on zonder redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel toelaatbaar is, bij een dier pijn of letsel te veroorzaken dan wel de gezondheid of welzijn van dit dier te benadelen.
2. Dit lid noemt een aantal gedragingen ten opzichte van bepaalde dieren die in dit verband niet van belang zijn.
3. Een ieder is verplicht hulpbehoevende dieren zorg te verlenen.

Ik heb al een paar artikelen voor je verzamelt, als je me even je adres per PB stuurt stuur ik ze naar je op.


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 20:01

Libero H....
Pfff, zei ze dat echt? Wat ik begrepen heb is dat de grootste rotknol op deze wereldbol (maar ik ben ven! Ik hou daar nl wel van), en ik dacht dat Jos niet eens een zweepje mee hoefde te nemen, dat pikte hij gewoon niet. Hij vond springen geweldig, maar dreef dat vaak iets door. Allemaal van horen zeggen, kan wat opgehemeld zijn, want ikke is natuurlijk grote Libero H fan, zoals ik al zei!
Het belangrijkste aan zijn niet-presteren is dat hij gewoon oud is, tegen de 20 al, en springpaarden gaan gewoon niet zo lang mee. Maar goed, ik denk dat hij ook wel een beetje op was. En daarbij komt nog dat je een paard niet naar Wereldkampioen slaat....

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:14

Ik heb de artikelen op de post gedaan Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics, Vagabondo en 27 bezoekers