Doorgereden plek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Doorgereden plek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-02 12:10

Sinds kort heb ik last van een doorgereden plek, zeg maar op de overgang van bil naar been Haha! (lekker duidelijk) aan de achterkant van mijn rechterbeen.

Hebben jullie nog tips hoe ik dit het beste kan behandelen en, niet onbelangrijk, in de toekomst kan voorkomen?
Volgens mij helpt een seatsaver en een wielrenbroekje hier niet voor omdat het net te laag zit.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 13:12

Je hebt er speciaal spul voor bij de ruiterzaak.
Heb je wel eens een broek met een leren zitvalk gebruikt? Misschien dat dat helpt.
ook al eens je zadel bekeken of er toevallig niet een naatje zit wat een beetje stuk is ofzo.
Heb je het wel vaker? of is dit de eerste keer?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 13:45

Talkpoeder voordat je je kleren aantrekt, dat absorbeert het zweet. Werkt bij mij in ieder geval prima.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 14:22

het goede ondergoed dragen... dus niet iets synthetisch... maar katoen, en dan nog het liefst een broekje

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 14:56

Zit die plek op het randje van je onderbroek, dan helpt een onderbroek met van die pijpjes misschien?

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 18:38

Natusan babyzalf, klinkt vreemd, maar het helpt als een tierelier Haha! Standaard in m'n tas vroeger op ruiterkamp...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 18:42

's avonds voor je naar bed gaat een beetje uierzalf (ongeparfumeerd) erop, maar wel 's morgens heel goed afwassen met zeep. Voor je je rijbroek aantrekt talkpoeder erop, absoluut geen vet want dat gaat broeien en schuren. Talkpoeder absorbeert vocht en verzacht de schrale plek wat.
Om te voorkomen, denk ik eens kritisch naar je ondergoed kijken. Ik moet altijd 's avonds ander ondergoed aantrekken, want met wat ik normaal buiten 't peerdespul aanheb, hoef ik echt niet in het zadel te gaan zitten, dan rij ik me echt op elk randje en elk kantje open.
Ik vind Sloggi het allerlekkerst rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 19:33

Ik reed me een tijdje geleden ook door op de randjes van mijn onderbroek.
Heel vaag want toen ik er 4 tot 6 per dag reed had ik het nooit Verward
Nu gebruik ik sloggies met lange pijpen, echt to bijna mijn knie.
En dat gaat geweldig.
Ik had er eerst gehad met van die korte pijpjes maar die rolde op en dan zat er een hele dikke frot Lips are sealed

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 19:45

Auw. pijnlijk hè? Ik leef met je mee, heb er momenteel voor het eerst in mijn precies 19-jarige ruitercarrière ook eentje...

De mijne zit wat hoger, halverwege rechter bil, en is veroorzaakt door spijkerstof in combinatie met een scherpe ruggegraat. Ik dacht dat dat wel kon, even zonder zadel stappen in een spijkerbroek. Never nooit meer dus Haha!.

Ik smeer er vaseline op, uierzalf of Purol kan natuurlijk ook. Goed blijven behandelen, die zalf zorgt ervoor dat de huid niet nog schraler wordt.

Enne... sterkte gewenst van een mede-doorrijdplekje! Lachen

monty
Berichten: 85
Geregistreerd: 04-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 19:55

Je hebt er zo'n speciaal spulletje voor, saddle sore heet het naar mijn weten. Verder goed doorlaatbaar ondergoed dragen. Het liefste zou ik je een zakje aloe vera gelly willen geven, dat werkt zo ontzettend goed! Ik heb ooit eens gratis van die monsters gekregen, als ze op zijn ga ik dat zeker bestellen! Ook is calendula heel goed spul.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 04:31

Bedankt voor alle tips. Ik denk dat ik idd maar ondergoed met lange pijpen Haha! ga aanschaffen en goed smeren met een vettig spulletje.

Karin, jouw mede-doorrijdplekje ook veel sterkte! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 09:36

Zinkzalf hielp bij mij altijd heel erg goed.
Veel sterkte ermee!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:14

Monty > Saddle Sore is juist voor het paard, als die een zwelling heeft van de singel o.i.d. Ik denk dat jij Compeed bedoelt, dat is speciaal bedoeld voor mensen. Als je op 'Compeed' zoekt op Bokt, kom je wel wat topics van mij tegen.

Overigens heb ik er gisteren (niet lachen!) een Compeedje op geplakt, het is tenslotte een soort blaar. Maar eens kijken wat dat gaat worden, ik voel 'm al wel werken (het vocht trekt namelijk in het materiaal, waardoor je daar een bobbel op krijgt).

Ondergoed met lange pijpen heb ik zelf niet zulke goede ervaringen mee, dat kruipt bij mij altijd op. Ik rijd altijd met (zachte) string, heb zo nooit ergens last van (tja, behalve dus als ik in spijkerbroek zonder zadel ga hobbelen). Met gewone onderbroeken kan ik niet rijden, dan krijg ik dus ook last van die randjes.

Zinkzalf lijkt me trouwens ook een goede optie, iig om genezing te bevorderen!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:20

Kamfer spiritus kopen bij de drogist en dat er 's avonds opsmeren, krijg je een hardere huid van, werkt prima!
Er is er ook nog een, huid-fix, werkt ook goed.
Ik rijd me op dat soort plekken nooit door, bij mij is het allemaal wat lastiger, en daar kun je geen zalfjes op smeren!
Ik heb me ook aan de binnenkant van mijn bovenbenen doorgereden, kwam door een fout zadel, daar hielpen kamfer spiritus en huid-fix heel prima. Nieuwe rijbroek hielp nl niet...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:17

Au ja da's een pijnlijke plek Scheve mond
Laatst heb ik ook donderdag's een rit van 2 uur gemaakt, vrijdags de strandrit op Ameland en die dag erna nog een 1,5 uurs rit en toen had ik op precies dezelfde plek als jij een zere plek zitten. Van de randjes van het ondergoed kon het niet zijn want ik rijd bijna altijd met string maar het was inderdaad de plek overgang bil-been *LOL*
Even een bontje op je zadel is dan wel erg lekker, en geregeld van rijbroek wisselen want de een zit toch weer anders dan de andere wat voorkomt dat je steeds op dezelfde plek doorrijdt.
Succes Knipoog

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 21:32

Volgens een vriendin krijg je op den duur wel eelt op je achterste, als je een paar keer hebt opengereden Lachen
Wij hebben onlangs een driedaagse gedaan in de Ardennen en toen was het ook wel 'op het randje'... De laatste twee dagen veel talk aangedaan voor het rijden en na het rijden met 'calendula' ingesmeerd en eh... ik heb voor de moment nog geen eelt op die plaats Lachen

groetjes!

AGlaranna