Ik heb nu 4 katten...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Ik heb nu 4 katten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 21:21

Eigenlijk is dit wat voor het kattenforum. Ik zet het toch maar hier neer.

Wegens sterfgeval van mijn zwager heb ik aangeboden aan de schoonfamilue de zorg op me te nemen van zijn 2 poezen (moeder + dochter).
Poezen waren -zwaar ondervoed- al door de dierenambulance opgehaald uit zijn huis en ik heb ze dus uit het asiel moeten halen (en moeten betalen).
Nu blijken deze "wijffies" dus volledig a-sociaal te zijn. Van knuffelen hebben ze weinig kaas gegeten en tegen twee katertjes die ik al had kunnen ze alleen nog maar blazen.
De katertjes (15 en 1 jaar oud) zijn helemaal overdonderd door dit a-sociale poezen-gedrag en durven ook niet te meppen. Deden ze dat maar.
Ik heb werkelijk geen enkel idee hoe ik de poezen moet "integreren" tussen de rest. De oudste poes ligt alleen maar onder de bank en wil dan wel, als het haar uitkomt te voorschijn komen (met een hoop geblaas).

De jongste poes is bezig alles te terroriseren, zelfs de hond.
Ik weet ook niet of ik ze nu allemaal tegelijk eten moet geven en dat ze dan maar aan elkaar moeten wennen, of eerst de katertjes en dan de poezen? Help... Zucht... Verward
Aan de ene kant heb ik ook zoiets van; ze zoeken het maar uit. Aan de andere kant wil je toch ook dat iedere partij (poezen vs. katers) zich op het gemak voelt. Wie heeft er al eens zoiets meegemaakt?

De nieuwe "aanwinsten" dragen trouwens de namen Puk en (P)Lor Haha!

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 21:40

je moet ze gewoon laten gaan komt het allemaal vanzelf goed.er kunnen een paar maanden overheen gaan maar dan is er weer rust hoor.
ik heb 3 jaar geleden een kitten in huis genomen en had al een poes van 6 jaar die kleine mocht niet in de buurt komen maar na een maand of 3 lagen ze bij elkaar in de mand en kunnen nu niet zonder elkaar.
er is dus hoop hoor.

groetjes

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 22:36

Wij hadden eerst 2 katten (1 kater van 10 en 1 poes van 2). Toen kwam de poes (6 jaar) van mijn oma er bij. Ze was niet gewent aan andere katten. Ze sloeg onze katten en blies de hele dag door.
Ik dacht ook dat het nooit goed zou komen.
Maar nu (inmiddels 1 jaar later) gaat het prima. Ze zullen nooit tegen elkaar aan liggen ofzo, maar ze maken iig (bijna) geen ruzie meer.

Dus het zal wel goed komen. Ze wennen wel aan elkaar. Ik zou ze wel tegelijk eten geven, ander wordt er vast nog meer geruzied.

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 06:20

Geef het gewoon de tijd, iedereen moet weer even zijn plaats weten bij jou thuis en dan komt het vanzelf goed. Ik heb een poesje uit portugal meegenomen en bij mijn katten (broer en zus) gezet.
Eerst een paar dagen flink blazen en dan komen ze langzamerhand steeds meer tot elkaar! Nu liggen ze vaak met zijn drieën te pitten! Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 09:59

Idd geef het de tijd. Wij plaatsen ook altijd onze wilde katten uit het asiel bij mensen met hele tamme katten. Niet omdat ze hun gedrag overnemen, maar omdat dat altijd goed gaat. Hopen dat ze bijtrekken is de eneige oplossing!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 12:29

Ik heb nu ook sinds een paar dagen een katje erbij, enm ik wist ook niet wat met overkwam! *LOL* Blazen, slaan, grommen..(ze kon zo door voor waakhond! Haha! )
Nu gaat het al een heel stuk beter, ze moeten gewoon even aan elkaar wennen, meestal duurt dit toch een week of 3 voordat het ergste over is.... }>

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 13:29

sjeesus heb je nu nog meer beesten? Haha!
Straks moet je nog verhuizen.

Ik denk dat je alle katten tegelijk eten moet geven, maar niet te dicht bij elkaar.

Wat de andere al zeggen denk ik ook dat je et gewoon ff moet afwachten, poesies zitten natuurlijk ook behoorlijk in de stress.
Baasje overleden, tijd geen eten gehad, opgehaald door asiel, jij weer uit het asiel en dan zet je ze ook nog bij 2 andere katten en een hond neer Haha!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 13:33

Wij hadden een oudere kat die heel erg moeite had met al het jonge spul dat ineens door het huis denderde. Ze was heel erg dankbaar als ze af en toe even in een afgesloten kamer kon 'uitrusten' van de bengels..
Geen structurele oplossing, maar als je 2 katten het echt zwaar hebben stellen ze een pauze misschien wel op prijs Lachen