Er zijn hier in de buurt (Noord-Holland) wel al de nodige stallen die maatregelen hebben getroffen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gamble schreef:amazing_lady schreef:Pfff ... Misschien ben ik hier gewoon te nuchter voor. Elk jaar zijn er uitbraken en tot nu toe maak ik me nog niet zoveel zorgen. Paardjes gaan gewoon de wei op aan de weg. Heb vanmorgen ook gewoon een rondje buiten gereden. 2 meisjes die mijn pony rijden mogen gewoon blijven komen. Natuurlijk heb ik ze wel gevraagd om schone kleren aan te doen als ze komen. Ik rij op dit moment toch nog geen concoursen dus dat scheelt. Maar me zorgen maken doe ik nog niet. Misschien als iedereen eens ophoudt met domweg banketstaaf en rustig afwacht wat er gaat gebeuren. Niet zo paniekerig doen en in het wilde weg wat beginnen te roepen. De media is daar dol op, dat weet toch iedereen.
Ik zal wel te nuchter zijn en dom ofzo.
Nee gewoon boeren verstand gebruikt, niks mis mee!
Yelly schreef:Er gaan ook de nodige geruchten rond met betrekking tot mijn omgeving.. Hopelijk zijn dit inderdaad maar geruchten
aletniessen schreef:Over ons bedrijf gaat ook het verhaal dat we rhino hebben omdat we een bord aan de weg hebben gezet dat er alleen toegang is voor pensiongasten, uit voorzorg dat de paarden hier geen besmetting oplopen. Ze mogen ook het erf niet af.
Bij deze heel duidelijk wij hebben GEEN rhino op ons bedrijf.
Wel hebben we uit voorzorg het bedrijf op "slot" gedaan en mogen alleen de eigenaren van de paarden nog komen.
Vanmorgen stond er iemand van TV Gelderland voor het hek om ons te vertellen dat wij verdacht waren, het moet niet gekker worden.
Het koste ons behoorlijk wat moeite deze man ervan te overtuigen dat hij het toch echt mis had. Wist hij ons nog te vertellen dat het zo jammer zou zijn als dit miste en het morgen naar buiten zou komen, ja tuurlijk.
Alsof het voor de bedrijven en eigenaren al niet rot genoeg die getroffen zijn. Triest hoor.
Stoeterij Willemien
Robin schreef:Ik heb even een vraag:
Mijn verzorgpony staat op een privestal met nog 4 andere paarden. Een meisje dat daar ook een pony rijdt, rijdt nog een ander paard en krijgt daar les mee op de manege. Nu zijn die lessen afgezegd maar wilt die instructrice les komen geven bij ons op het terrein. Kan dit kwaad? Of is het verstandiger om maar even geen les meer te nemen?
aletniessen schreef:Over ons bedrijf gaat ook het verhaal dat we rhino hebben omdat we een bord aan de weg hebben gezet dat er alleen toegang is voor pensiongasten, uit voorzorg dat de paarden hier geen besmetting oplopen. Ze mogen ook het erf niet af.
Bij deze heel duidelijk wij hebben GEEN rhino op ons bedrijf.
Wel hebben we uit voorzorg het bedrijf op "slot" gedaan en mogen alleen de eigenaren van de paarden nog komen.
Vanmorgen stond er iemand van TV Gelderland voor het hek om ons te vertellen dat wij verdacht waren, het moet niet gekker worden.
Het koste ons behoorlijk wat moeite deze man ervan te overtuigen dat hij het toch echt mis had. Wist hij ons nog te vertellen dat het zo jammer zou zijn als dit miste en het morgen naar buiten zou komen, ja tuurlijk.
Alsof het voor de bedrijven en eigenaren al niet rot genoeg die getroffen zijn. Triest hoor.
Stoeterij Willemien
MssMaris schreef:Zuid Holland.
Mag je trouwens wel bericht uit de media overnemen waar nog niet de bevestiging is, maar wel een zwaar vermoeden? Of mogen die ook niet geplaatst worden?