hoe gaan jullie paarden de trailer in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-01 23:30

zondag moet honey zo'n 3 kwartier in de trailer naar Lonneke. Ik zit erg te twijfelen of ik haar in de trailer bandages om doe.
Honey houdt echt niet van bandages of wat dan ook op haar achterbenen. Maarja, aan de andere kant, ze hoeft maar 1x haar evenwicht te verliezen en haar voet verkeerd weg te zetten om kreupel de trailer uit te komen. Daarbji is het niet zo dat ze wekelijks in de trailer staat.
Sinds ik haar heb welgeteld 3x (in 4 jaar).

Wat ik me hierbij ook afvraag, is hoe jullie paarden op de trailer gaan. Omdat je soms paarden ziet waarbij je door alle bescherming geeneens een paard meer ziet. Dat lijkt me toch overdreven en niet prettig voor het paard (kap tussen de oren, banmdages met daar overheen beenkappen, 6 dekens, staartbandage, met daarover staartkoker, etc etc)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 23:42

Met haar normale beenbeschermers om (peeskapjes of westernbeschermers) of gewoon met helemaal niks. Ook geen gedoe om de staart oid. Gewoon geen gezeur en rijen met die hap!
Ik vind transportbeschermers onzin; moet je eens kijken hoe die dingen "beschermen" als er echt wat gebeurt, laat me niet lachen! Die krengen zitten alleen maar in de weg en scheuren toch af, als ze al niet afgezakt zijn. Ik vind transportbeschermers gewoon kakkerige modeartikelen!
Wij moeten nog veeeeeel langer met de beesten op de wagen voor we bij Ada zijn, maar je zult zien dat ze niet meer omhebben dan (maximaal!) hun rij-bescherming en als het erg warm is niet eens!

Sonja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 00:01

Ik bandageer altijd eerst, daarover gaan hele stevige etra lange transportbeschermers met kroonrandbescherming. Dekentje is afhankelijk van het weer. Voor lang ritten gaat de staat in een bandage. Er gaat ook altijd een hooizak in de tailer mee zodat de paarden wat te doen hebben onderweg.
Ik pak mijn paard dus helemaal in. Het is een kleine moeite en je hebt er een groot plezier van. Paarden die ongeduldig worden raken zichzelf makkelijk. Als je de spullen netjes aanbrengt heb je ook geen last van afzakken oid.
Het heeft niets met kak of mode te maken maar eerder een kwestie van je gezonde verstand gebruiken.


kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 00:06

kvika gooi ik zo de trailer in Haha!
helemaal niets er om of omheen.
lekker makkleijk
( ken eigelijk zeer wienig ijslander mensen die hun paard inpakken)

tja....

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 08:06

Als ze een hekel aan bandages heeft zou ik geen bandages gebruiken.
Je kunt bijv. wel peesbeschermers of andere beschermers gebruiken. Bandages gaat ze misschien zelf er af proberen te krijgen, en als ze los schieten in de trailer... nee liever niet denk ik?
Andere beschermers krijgt ze zelf niet zo snel er af.
Misschien dat je van tevoren eens haar in de wei kunt zetten met de beschermers die je om wilt doen, kijken hoe ze reageert erop? Kan ze vast wennen aan die dingen en zal ze zich er minder aan ergeren misschien wanneer ze in de trailer staat.
Succes tijdens de rit!
Groetjes, Dorine.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 08:33

Ik ga helemaal met Jippie mee.
Ik heb stevige transportbeschermers ze lopen hier en daar wel krassen op in de rijd dat ik ze heb maar kapot zijn ze niet te krijgen.
voor de kroonrand heb ik springschoenen (regelmatig scheurd ereen als ie op z'n eigen voeten gaat staan)
Een staartbandage (bij een wedstrijd blijft z'n staart zo schoon en het is bescherming)
en een deken tja in de winter wel dan staat ie op stal met dek en dan zou ik 'm zonder dek op de trailer zetten? mhhh niet verstandig in de zomer een vliegendek Omdat ie vrij kort vaststaat en dus niet veral bij kan om ze te verjagen.

Tja argumenten als ik rijd heel voorzichtig en mijn paard staat heeeel rustig heb ik heel vaak gehoord.
Ik was ook zo van pffff al die onzin.Alleen bij lange ritten ging er en transport beschermertje om.

Tja totdat je een ongeluk krijgt met de trailer, nalatigheid van de garage hij was net een maand geleden nagekeken en we waren net van de snelweg af toen er een as brak trailer hing scheef op z'n kant met merrie en veulen erin.Tja gelukkig niets erg maar ze zaten wel onder de wondjes...
Die verkomen konden worden.
Je kan zelf net zo netjes rijden en het paard o zo rustig staan maar als een gek de voorrangs weg opschiet waar jij netjes 80 buiten bebouwde kom rijd sta je echt wel vol op de rem om die banketstaaf te ontwijken ook toen ging het goed alleen Floor lag wel ondersteboven in de trailer (goed ingepakt dus ze was alleen maar goor).
Tja op de snelweg ook wel eens gehad dat we in file vorming terecht kwamen en dat iedereen hard ging remmen ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik rem hard mee en mijn vader gelukkig ook.
Kijk iedereen moet het zelf weten maar ik ben altijd heel blij dat er alleen maar een springschoen is gesneuveld.

Mode? denk het niet die beschermers van mij zijn hoog bejaard en zo lelijk als de pest tja misschien is antiek wel mode???

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 09:26

Sonja Sonja Sonja...ik ben het nou voor de verandering eens niet met je eens... Haha! Escala gaat zeker MET transportbeschermers de trailer in, maar dan wel met goede transportbeschermers met kroonrandbescherming zeg maar...maar ik zal wel als reden aanvoeren dat Escala echt gaat trappen enzo en hier mee kreeg ze in ieder geva;l geen wondjes en andere rare toestanden aan haar benen...maar goed, als Escala weer vertrouwens in de trailer heeft zou ik waarschijnlijk ook overwegen om "gewone" beenbeschermers om te doen omdat die meestal wel beter blijven zitten (in mijn ervaring), maar ach, Scaal heeft geen hekel aan getut aan haar benen dus ik krijg die transportbeschermers ook wel goed vast... Knipoog

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 12:34

Hoi, hoi,

Onze pony's gaan ook zonder iets de trailer in, maar wij rijden dan ook maar hele kleine stukjes, die om te lopen net iets te ver weg zijn.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 13:01

Sonja, helemaal met je eens!
Onze beide pony's gaan meestal helemaal zonder de trailer in, Amiga meestal voor wel peesbeschermers gewoon omdat ik het makkelijker vind ze thuis al om te doen Lachen
Ook op wedstrijd. In de drie jaar dat ik haar op wedtrijd rijd noooit iets gebeurd.

Jim heeft helemaal nooit bescherming om en in de trailer al helemaal niet. Als ze gewoon rustig staan, en dat doen de meeste paarden, is het inderdaad eerder gevaarlijk en lastig dan dat het nut heeft.
En anders voldoen gewone peesbeschermers/pijpkousen ook.

Bij een Shet zou ik het helemaal niet doen!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 14:06

Robin gaat met transportbeschermers de trailer in.. in de winter een winterdekentje natuurlijk en in de zomer een vliegendekentje.. en misschien dat ik z'n staart bandageer voor wedstrijden maar dat weet ik nog niet.. Party!!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 14:17

Ik ken wel een ijslandertje dat soms beschermes op krijgt. ik denk omdat hij gemakkelijk op zijn eigen voeten trapt of al een met zijn pootje stampt tegen de muur. Hij is ook nog jong.

al ser geen problemen zijn denk ik dat je paardje zo de trailer in mag.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 14:18

makkelijk Lachen
Hahah neej Pinky is pas 2 keer in de trailer geweest. 1 keer toen Inge een wedstrijd op Marjon ging rijden op de manege. (Pinky, het kleine duvltje kon nog nie zonder mamma Knipoog)
En nog een keer met Xander van Volumia! Op tv Lachen Die kocht Pinky toen op en toen moest hij dus ook de trailer in. Hij steigerde wel een keer, maar verder deed hij het prima.
PS ze gaan 'kaal' de trailer in, tot nu toe

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 14:53

ik heb van die harde vilten beenbeschermers met 'hoef' er aan vast. Die heb ik een keer gekocht op een duitse stand bij Paard ...., zijn erg stevig, makkelijk om te doen en ze waren ook nog goedkoop omdat ze er een beetje ouderwets uitzien.

Ik had ook van die hoge beschermers, maar dat stelt inderdaad niets voor, je paard trapt er zo doorheen.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 18:10

Mijn paard gaat op de trailer met bandages en vilten onderbandages en een deken op. Meer niet!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 18:14

Onze paarden gaan zonder beschermers, of wat dan ook, de trailer in. Een oom van mijn man besloot nadat ie z'n paardje had vervoert in de trailer, om beenbeschermers aan te schaffen omdat ze onder het vervoeren wat wondjes op had gelopen. Toen hij dat paardje weer ging vervoeren heeft ie dus de beenbeschermers omgedaan. Op de plek van bestemming aangekomen, had ze de beenbeschermers afgetrapt en had ze nog grotere wonden op haar benen, omdat ze de beenbeschermers niet gewend was. Ik denk dat het per paard/pony verschilt of je het wel of niet kan doen. Als je het voor jezelf prettiger vind om beenbeschermers om te doen bij Honey dan moet je het doen, maar ga misschien eerst effe oefenen voordat je haar met die dingen in de trailer zet. Veel geluk ermee in ieder geval...
groetjes, Caballo

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 18:32

ginger pakken we niet in want het is een tinker.
maar mijn andere paard een andalusier
doen we dat wel....
ik zou t voor de zekerheid wel doen.
hoefjes en groetjes
van siouxsie
van caballero
van ginger
van amber
en
goofy +
bonanza

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 19:13

Mijn paard gaat ook niet zonder beschermers de trailer in.
Ik heb van die hoge met kroonrandbescherming en ze blijven heel goed zitten.
Ook een dekentje, ligt natuurlijk aan het weer, maar altijd wel iets. Als het warm is een heel dun katoentje of een vliegendeken.

Navragen is beter dan afvragen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 19:23

"Mijn" Fjord gaat op de terugweg de trailer in met de 3 in 1 beschermers van Maaike *LOL*

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 19:38

Transportbeschermers over knie/srponggewricht en kroonrand, zweetdeken op (ligt aan weer) En zo gaan ze op jacht met de vrachtwagen.
Ik ben absoluut voor beschermers!!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-01 19:40

euhm, zijn nu een paar dingen die ik me afvraag.
Waarom een shet of tinker niet inpakken, en andere rassen wel?
En Cody, waarom alleen op de terugweg?

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 20:11

Ik doe Beau ( Shet) alleen gewone bandages om waar ik ook geen onderleggers onder doe. Ik weet eigenlijk niet of dit goed is maar onderleggers heb ik gewoon niet. Beau staat met zijn bandages zo`n 1,5 uur op de trailer en hij heeft er nooit wat aan over gehouden. Het probleem bij mij is meer: hoe krijg ik hem erin? De heenweg gaat meestal nog wel maar op de terugweg moet hij er echt door twee personen ingetild worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 20:22

hoi
Kawa gaat naar de les met peesbeschermers om omdat ik daar ook mee rij.
maar naar concours heeft ie nix om.
Maar toen ie met een ander paard op de trailer stond hadden ze allebei peesbeschermers om plus voor en achter transportbeschermers.Maar met 2 paarden doe ik het zodat ze elkaar niet kunnen trappen.
Kawa alleen staat muistil op de trailer dus die zal zichzelf niet beschadigen.
En met een ernstig ongeluk helpt nix naar mijn idee.En als ie nog warm is doe ik altijd een (dunne)deken op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 21:38

Citaat:
Op 2001-05-26 09:26, schreef vikki:
Sonja Sonja Sonja...ik ben het nou voor de verandering eens niet met je eens... Haha! Escala gaat zeker MET transportbeschermers de trailer in


Maar de vraag was "hoe gaan JULLIE paarden op de trailer", en ik heb geantwoord hoe MIJN paarden op de trailer gaan. Dus wat een ander daarvan vindt.... tja, als je wilt dat het met mijn paard anders gebeurt, doe maar een bod, misschien verkoop ik haar wel *LOL*

Haha, nee effe serieus, jouw paardje is wat minder makkelijk op de trailer als de mijne, dus da's alleen maar verstandig, om haar goed te beschermen.
Maar als ik zo eens om me heen kijk, dan ken ik heeeel veel mensen met heeeel MOOIE spulletjes. Want als je halstertje blauw is, moet het touwtje ook blauw, en je beschermers ook. Dus wat koop je dan? BLAUWE beschermers ipv GOEDE!
De meeste beschermers die ik gebruikt zie worden in mijn omgeving, zouden het geen middag in de wei uithouden, en dat betekent dat ze het ook bij een ongeval NIET DOEN zoals ze het HOREN te doen. Vandaar dat ik de meeste van die dingen KAKKERIGE MODEVERSCHIJNSELEN vindt! Slechte zaak dus!

Overigens zijn er ook goede beschermers, en die zijn natuurlijk gewoon GOED, dus verstandig dat je die gebruikt.
Maar als je nou zelf wilt weten of die van jou van die .... modedingen zijn of goede, gooi je paard er dan eens mee de wei in. Als de flappen niet los gaan, ze scheuren niet, zakken niet af etc, dan heb je goede. Als ze dat niet doen (ben bang dat dat bij veel mensen het geval gaat zijn) dan zou ik het heel sportief vinden als je dat hier neerzet, en toegeeft dat je aan uiterlijk vertoon meegewerkt hebt en dus eigenlijk hier een beetje een schijnheilig verhaal opgehangen hebt....

Ben benieuwd!!!

Sonja

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 21:53

Sonja, je hebt helemaal gelijk!
De meeste beschermers zijn echt van een flutkwaliteit waar je akelig van wordt. Daarom heb ik ook die niet elegante maar heel functionele kunststof met vilt gevoerde beschermers. Fitz ziet er misschien niet zo popie uit maar is wel goed beschermd, en dat was toch het oorspronkelijke idee van transportbeschermers??

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 22:07

sonja, ik ben het <i> himmel </i> met je eens (haha himmel heb ik van yvonne geleerd).

Ik heb tussen al de transportbeschermers maar 1 paar goede gezien en ik kan je verzekeren ik heb er misschien wel 50 paar gezien.
DAt waren van die dingen die tot over de hoef tot boven de knie langsgingen. Superdik en supervast zitten ze. Ze lopen er zelfs een beetje moeilijk mee in het begin.
Groetjes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dolce_pony, SamsonLot en 66 bezoekers