rijden chaps --> laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

rijden chaps --> laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 21:39

Ik rij al jaren en altijd met leren laarzen.

Wegens een blessure aan mijn enkel heb ik een tijdje uberhaupt niet kunnen rijden en daarna alleen met chaps (zeker zo'n 6mnd)

Vanavond heb ik eindelijk weer eens met laarzen gereden...en wat viel dat tegen, ik had het idee dat mijn been zo ontzettend wapperde en ik voelde mijn beugels nauwelijks.

Ik vond dit zo'n vreemde gewaarwording.
Telkens als mijn paard schrok en er vandoor dreigde te gaan had ik het gevoel...daar ga ik Scheve mond

Voor die tijd had ik nooit met chaps gereden (alleen bij buitenritten maar dan heb ik de beugels stukken korter ivm de noodsprongen..haha) alleen maar met laarzen.

Wie herkent dit?

Ik baal er wel een beetje van......het voelde alsof ik een beginner was Huilen
en ik rij toch al jaren in de Z en krijg van iedereen altijd complimenten voor mijn houding etc.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 21:54

Ik heb met laarzen idd dat ik mn beugels niet zo voel en dat ik snel de neiging heb om mn hakken op te trekken. Ik rijd met leren kappen-chaps; best of both worlds Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 22:23

Ik rijd/train altijd met chaps (wel kwalitatief heel goede met fijne pasvorm, niet van die suede vormloze dingen) maar als ik wedstrijden heb kan ik niet zeggen dat ik last heb van de omschakeling ;?

Margaret
Berichten: 174
Geregistreerd: 11-07-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 22:30

ik rij nu ook met leren gladde chaps en bevalt me stukken beter als de suede, veel meer het gevoel dat ik beter zit en rij dan met de suede, want daar had ik ook het gevoel dat mijn benen veel te veel aan wapperen waren.

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 06:44

Sjuimpje schreef:
Ik rijd/train altijd met chaps (wel kwalitatief heel goede met fijne pasvorm, niet van die suede vormloze dingen) maar als ik wedstrijden heb kan ik niet zeggen dat ik last heb van de omschakeling ;?


Hoe zien die chaps er dan uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 10:20

Ik rij wel met suede chaps maar die van pikeur en die zitten zo heerllijk!!
Maar ook ik heb geen last van de omschakeling.

Ik moet wel met iets rijden, want ga ik voor de flauwekul zonder iets zitten

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 11:22

Zania schreef:
Hoe zien die chaps er dan uit?

Kijk even in mijn profiel, op de meeste foto's draag ik ze.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 11:42

Ik rijd ook met leren chaps en met leren laarzen, ik moet zeggen dat leren chaps beter rijden dan suede die heb ik daarvoor gehah. Ik heb nu veel meer het gevoel dat mijn benen vaster tegen het paard liggen.

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 10:36

Lientje schreef:
Ik rijd ook met leren chaps en met leren laarzen, ik moet zeggen dat leren chaps beter rijden dan suede die heb ik daarvoor gehah. Ik heb nu veel meer het gevoel dat mijn benen vaster tegen het paard liggen.


Zo met 'rekkers' aan de zijkant? Die heb ik in het suede met de 'rekkers' in leder. Omdat ik dacht dat die lekkerder gingen zitten? Verward