blikseminslag in Benneveld

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

blikseminslag in Benneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 00:26

Ik zit nu precies een week in Benneveld en tot nu toe had het onweer ons overgeslagen. Een paar keer 15 km verderop in Emmen noodweer geweest, maar niet bij ons. Vanavond werd dat dubbel en dwars ingehaald, met grote gevolgen.

Tegen een uurtje of 8 begon het te rommelen, daarna barstte het los. En net toen ik een bord pasta zat weg te werken, hoorde ik een enorme klap aan de overkant en tegelijkertijd zag ik een flits. Alsof het vlakbij was ingeslagen. Ameretto staat aan de overkant maar ik voelde gek genoeg meteen dat met hem niets mis was. Verder zat ik op Brenda (Tender) te wachten die om 8 uur zou langskomen en eigenlijk meteen na die klap kwam ze hier de oprit oprijden. Ze was nog niet binnen of ik zag de stalhoudster en een stalgenootje voorbij lopen richting buurboerderij...

Wij ook in de stromende regen naar buiten en ja hoor, we zagen de zwaailichten al: de bliksem was ingeslagen in het rieten dak van de grote boerderij schuin aan de overkant, twee huizen bij de stal van Ameretto vandaan. Er stonden twee brandweerwagens (gelukkig is de kazerne van Zweeloo hier maar anderhalve km vandaan) en de politie kwam ook net aan. Er was weinig te zien aan de boerderij, geen uitslaande brand dus, maar geleidelijk aan kwam er steeds meer rook uit de punt van het dak. Lekker dan... onder zo'n dak is het een en al hout (hanebalken) dus ook al is er geen vuur, het smeult wel lekker...

We hadden weinig zin om voor ramptoeristje te spelen (ondertussen was zo'n beetje het hele dorp uitgelopen) en ook werden we behoorlijk nat van de regen, dus zijn we na een minuut of 10 weer naar binnen gegaan. Net was het te donker om nog te gaan kijken, maar volgens de laatste berichten ligt er nu een zeil over het dak en smeult het niet meer. Morgen maar weer eens kijken hoe de boel ervoor staat.

Wel vreemd dat het nou juist daar moet inslaan terwijl er allerlei hoge bomen om die boerderij heen staan... Brrr... moet er niet aan denken dat het bij stal was gebeurd, of in 'mijn' huisje...

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 09:32

Jakkes, dat is schrikken zeg!
Ik was gisteren net aan het rijden toen het zo begon te regenen en onweren. Gelukkig was het niet te dicht bij ons in de buurt...

Moet je ook niet aan denken, dat je op vakantie bent en dat de bliksem inslaat bij het huis waar je logeert.
Gelukkig is het goed gegaan!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 11:24

Dat is schrikken!
Gek genoeg gaat het noodweer hier in Assen ook steeds aan ons voorbij, wel regen en onweer maar niet het noodweer wat je in de rest van Nederland hebt of hebt gehad.
Wees blij dat het niet bij jou of Ameretto was, en dat de brandweer zo snel ter plaatse was. Brenda zal ook wel geschrokken zijn toen ze die klap hoorde terwijl ze nog in de auto zat Scheve mond
Verder een gezellige avond gehad?

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 11:55

boe, dat is eng....
gelukkig was het niet waar je paardje stond........

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 12:13

Wij in Emmen hebben geen onweer gehad rietlanden wel hoorde ik van Saffielover.....

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 12:22

Oef eng! Bloos Ik scheit altijd zeven kleuren als het onweert Schijnheilig Ow wat heb ik daar een hekel aan zeg Misselijk Gisteren op de manege bij ons was het noodweer Huilen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 17:15

getsie wat eng zeg!wij hebben eens in ons rijtjes huis twee huizen naast ons een inslag gehad.echt eng!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 19:13

Het is zelfs op de kabelkrant en op de site van RTV Drenthe:


Noodweer in Zuidoost-Drenthe
ASSEN - Noodweer heeft vrijdagavond voor veel overlast gezorgd in Zuidoost-Drenthe.

Door blikseminslag brak brand uit in twee woningen. In Oosterhesselerbrug ging een rietgedekte boerderij verloren en in Benneveld kon de brandweer voorkomen dat een woning verloren ging, maar her huis liep wel forse schade op. Verder sloeg de bliksem in een boom in Coevorden. Die kwam op een geparkeerde auto terecht. In Gees viel in korte tijd 53 millimeter regen.


Jaja, Benneveld staat op de kaart Tong uitsteken