Europese kampioenschappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
katjatencateJarig

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Leiden

Europese kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 23:11

Het ging heel goed in Hagen! Ik reed een hele goede, ontspannen dressuurproef, waarmee ik bij twee van de drie juryleden op de 1e plek stond!!! ( gemiddeld 74.8 Ziek Ik had zelfs een paar negens. Na de dressuur stond ik op een voorlopige tweede plek! (van de 52 deelnemers) Tong uitsteken
De cross was heel zwaar en technisch, maar wel heel mooi. Zo'n zware cross kom je in Nederland niet tegen. Bondscoach Jan Huizinga zei achteraf zelfs dat hij de cross zwaarder vond dan de 3 sterren militairy in Breda, voor de paarden. Ik heb de cross in totaal 5 keer gelopen en elke keer werd hij een stukje lichter. Er zaten 3 waterbakken in en veel hoge hagen met flinke gaten er voor. Ik was vooral bang voor hindernis 10, een heel smalle, hoge haag, die uitliep in een punt waarvoor je helemaal terug moest nemen en een scherpe boch van wel 90 graden moest maken! Gelukkig ging die goed en ik bleef foutloos!!!!! Ik had echt niet verwacht dat ik zo'n zware cross foutloos zou uitrijden! Ik had alleen veel tijdsoverschrijding, omdat de bodem erg zwaar was. Iedereen had trouwens tijdsoverschrijding, want de tijd was gewoon niet te halen. Na de cross stond ik op een voorlopige 4e plaats Tong uitsteken Toen zondag het springen. Het parcours ging eigenlijk heel goed, hij sprong fijn en ik had er een paar hele goede sprongen tussen zitten, maar op de 1e dubbelsprong kwam ik niet helemaal goed uit, waardoor hij de 1e en daardoor ook de tweede balk er af gooide... de balk die er af ging op hindernis 1 was gewoon een hele domme pech balk. Met 12 strafpunten zakte in van de 4e naar de 10e plek, maar dat neemt niet weg dat ik super tevreden ben! Haha! : een super dressuurproef, een foutloze cross, en een (voor mijn doen) goed springparcours. Bij de beste 10 van Europa !!! Een mooi EK-debuut !!! Party!! *LOL* Haha! Party!!
Alle Nederlandse eventers hebben het trouwens goed gedaan: 3 foutloos en 2 met 1 weigering !!!! Het team werd vierde. Met mij in het team zouden we echter brons hebben gehaald, maar ja, Jan moest nou eenmaal van te voren zijn team opgeven en kon toen natuurlijk niet weten dat het zo goed zou gaan.
De sfeer was ook super! we hadden een heel Nederlands kamp en elke avond werd er geBBQed. Super gezellig, een fantastische accomodatie, goede prestaties, kortom: een onvergetelijke week!!!!! Party!! Party!! Party!!
Laatst bijgewerkt door katjatencate op 06-08-02 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt


katjatencateJarig

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 23:27

Ik spring idd nog maar L, daarom heb ik vaak nog zo'n moeite met het springparcours, gewoon omdat ik daarin nog super weinig ervaring heb!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 23:37

hey! kei goed joh! Zou het al geweldig vinden om al op een ek te mogen rijden Schijnheilig !! Goed joh!en dan ook nog kunnen zeggen dat je bij de beste 10 (!!) van europa hoort! Cool Geweldig hoor! Echt gefeliciteerd Pling

groetjes iris

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 00:52

Super gedaan van je, Katja!
De bondscoach zal wel gebaald hebben dat hij jou niet had opgesteld in het landenteam...

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:03

Hey netjes man!!!! Gefeliciteerd hoor, dat is niet niks.

:evaw:

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 12:51

Heyhey

super!! Je zit bij de beste 10 van Europa! Ik ben helemaal blij, omdat Wolfer met Jordy 9e waren, want Jordy hebben wij gefokt! Maar ik dacht eerst dat Wolfer niet in het team zat, maar kennelijk dus wel!! Dus als ie het iets anders gedaan had, dan hadden jullie brons gehad! Maar ja, je weet nooit van te voren hoe iemand het gaat doen! Volgend jaar weer een kans Haha! Hoewel, waarschijnlijk niet voor jou, omdat je nu 16 bent, maar je bent wel een hele ervaring rijker!! Ik hoop dat Wolfer en Jordy volgend jaar nog mee kunnen doen Haha!

gr linda

katjatencateJarig

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 18:08

Jan zat te twijfelen of hij mij of Wolfer individueel zou laten rijden, omdat hij ons springen niet zo 'save' vond, maar wij zijn wel 9e en 10e geworden......

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 18:15

yep, jullie waren de beste! En zoals ik het in de Paardenkrant las, had ie dit allemaal niet verwacht he! Echt goed!! Ik hoop niet dat Wolfer nog veel gaat groeien, anders kan ie volgend jaar niet meedoen. En anders doet zijn broertje het over een jaar of 3 denk ik!! Is Jordy nog maar 11! Die pony gaat bij hun nooit meer weg denk ik!

linda

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 22:12

Gefeliciteerd, super prestatie !!!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 18:40

Gefeliciteerd Party!! Super joh!!!! Ik was al op zoek naar een verslagje(ben niet nieuwsgierig...*LOL* )
Die hagen stonden er vorige keer ook in, erg pittig ja...Bloos Ik zou er op dit moment toch liever omheen rijden Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Mer1980

Berichten: 18809
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:04

Gefeliciteerd zeg! Echt super gedaan!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 23:31

waaaaaauw gaaaaaf Jaloers *LOL*

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 23:37

Party!! Gefeliciteerd, echt een super prestatie Party!!

katjatencateJarig

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 13:53

iedereen bedankt voor de complimentjes! Tong uitsteken

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 15:08

Hey harstikke goed! Ik had er graag bij willen zijn dit jaar, helaas lukt dat niet. Hoop voor je dat je volgend jaar wel in het team zit! Coach balen zeker dit keer?!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 16:46

Mirte schreef:
Hey harstikke goed! Ik had er graag bij willen zijn dit jaar, helaas lukt dat niet. Hoop voor je dat je volgend jaar wel in het team zit! Coach balen zeker dit keer?!

volgend jaar kan niet meer denk, dan is ze 17 denk ik.

enne de coach was super tevreden heb ik gelezen, vorig jaar kwam er bijna niemand rond!

katjatencateJarig

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 18:09

klopt, volgend jaar ben ik 17
de coach heeft achteraf wel tegen mijn vader gezegd dat hij een verkeerde beslissing had gemaakt door mij niet in het team te zetten (anders hadden we brons gehad), maar dat kon hij van te voren natuurlijk niet weten...bovendien vond ik het helemaal niet erg dat ik niet in het team zat, het is gewoon super gegaan en het was een hartstikke toffe week...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 22:03

ach ja, ook als Wolfer niet in het Team gezeten had, hadden jullie dan ook bronds??

maar ik vond ik het helemaal super van jullie!! Van allemaal

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 22:12

Hoe kwam de rest eigenlijk uit in het klassement Verward *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


katjatencateJarig

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-02 10:12

Wolfer de Jonge --> 9e : goede dressuurproef (13e), foutloze en snelle cross, 1 balk
Ik --> 10e : goede dressuurproef (2e), foutloze cross, 3 balken
Bas Theeuwes --> 16e : redelijke dressuurproef (25e), foutloze en snelle cross, 3 balken
Bente Kuipers --> 23e : redelijke/goede dressuurproef (20e), 1 weigering in de cross, foutloos springparcours
Marie-José Calis --> 33e : slechte dressuurproef (49e), 1 weigering in de cross en erg veel tijdsoverschrijding, foutloos springparcours

Mij ipv Wolfer in het team had niks uitgemaakt, maar wel mij ipv Bente of Marie-José....maar ach, wat maakt het uit...het was gewoon super gaaf!! Haha! Tong uitsteken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 12:50

In het team of niet, je hebt gewoon hartstikke goed gereden, en dat neemt niemand je meer af!! Party!! Gefeliciteerd!

katjatencateJarig

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-02 14:21

In de nieuwste hoefslag staat een grote foto van mij en een heel verslag Party!! Haha! *LOL* Knipoog Tong uitsteken ze hebben alleen de verkeerde naam onder de foto gezet, dr staat dat ik Wolfer de Jonge met Jordy ben.... Boos!
Maar wel een mooie foto! Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 15:56

katjatencate schreef:
In de nieuwste hoefslag staat een grote foto van mij en een heel verslag Party!! Haha! *LOL* Knipoog Tong uitsteken ze hebben alleen de verkeerde naam onder de foto gezet, dr staat dat ik Wolfer de Jonge met Jordy ben.... Boos!
Maar wel een mooie foto! Haha!


sorry, ik denk eerder de verkeerde foto Haha! Ik zal maandag eens bellen, dit moeten ze wel ff rechtzetten he!!!

maar wel een mooie foto!

katjatencateJarig

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-02 18:11

liberty schreef:
sorry, ik denk eerder de verkeerde foto Haha!


ja, dat kan natuurlijk ook Tong uitsteken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers