OPSPORING VERZOCHT!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsking
Berichten: 34
Geregistreerd: 19-03-02

OPSPORING VERZOCHT!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 02:02

wie kan mij helpen met informatie over de merrie WESTERN SUNSET?
geboren in canada in jan 1982 bij jimmy stickler.
kleur sorrel, registratienummer:1846367
de laatst geregistreerde eigenaar is in canada maar ze is nu in nederland (of europa). wat ik gehoord heb is dat ze in de buurt van Schiphol heeft gestaan en daar een hengstveulen van Ricky Stardust heeft gekregen.
dit is al zeker 4 a 5 jaar geleden. de hengst ken ik en is inmiddels geruind maar hij heeft een zeer mooie merrie voortgebracht bij een merrie met papieren en de wens is deze merrie geregistreerd te krijgen in Amerika.Alle tips en infoos zijn van harte welkom!!
e-mail:eukie@planet.nl

DubbelFun

Berichten: 88665
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 09:52

HORSE OWNERSHIP SUMMARY
REG. NO. HORSE'S NAME----COLOR------------SEX DATE FOAL ST
1846367 WESTERN SUNSET CHESTNUT MARE 04/01/1982 CA

SIRE-----------------------DAM---------------------MATERNAL GRANDSIRE
1307516 WESTERN DOC 0767111 SUNSET DEE 0099999 BEN BAR

DESCRIPTION NAME ADDRESS DATE OF SALE DATE TRANSFER RECORDED
BREEDER : JIMMY STICKLER SAN LUIS OBISPO, CA N/A N/A
CURRENT OWNER : WAYNE & CAROLYN RATLIFF LOS OSOS, CA 04/25/1986 N/A
2ND PREV OWNER : JIMMY STICKLER SAN LUIS OBISPO, CA 04/01/1982 N/A
Ze is dus als 4 jarige verkocht aan fam. Ratcliff en op papier nog steeds officieel van hun.

Er is geen veulen van haar geregistreerd bij de AQHA.
Veulens ouders dan 48 maanden kunnen niet meer geregistreerd worden. Mocht ze jonger zijn dan loop je tegen het probleem aan dat de merrie eerst op naam van de huidige eigenaar getransferd moet worden met een datum die ligt vóór de dekking van de merrie of je moet een ondertekend bewijs hebben van de eigenaar uit amerika dat de merrie gedekt is door RS. Al met al behoorlijke kansloos om dit veulen geregistreerd te krijgen.

jolly
Berichten: 20
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: badhoevedorp

western sun set

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 23:22

howdy ik denk dat jij jan bent waar ik de hengst van deze merrie aan verkocht hebt ik heb nog geprobeert om de heer slootwijk te vinden wie deze merrie in bezit heeft als het goed is maar die blijkt van dezen planeet verdwenen te zijn . hoe gaat ie . alles kits er zijn net weer 2 veulens bij me geboren .

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 00:07

Misschien kun je proberen via de gemeente waar deze meneer het laatst heeft gewoond. Bij verhuizing moet het nieuwe adres aangegeven worden. Eventueel wil de gemeente wel meewerken als je de reden van het verzoek aangeeft, dit i.v.m. privacy etc.
Succes ermee

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 01:07

Áls het al kan lukken (en ik ben het met SM eens dat het nagenoeg onmogelijk is omdat het om een kind zonder papier ván een hengst zonder papier gaat. Je zult dus bewijzen moeten hebben voor beide paarden zonder papier...) zul je de hele verkoopgeschiedenis van de merrie moeten achterhalen en op papier zetten... dus beginnen met de eigenaar die nu nog op het papier staat, die aanschrijven en laten verklaren dat ze destijds de merrie verkocht hebben en aan wie, en dan díe eigenaar weer aanschrijven, enz. Dan zul je zwart op wit moeten hebben dat RS de merrie gedekt heeft (staat ze op z'n Breeders Report, dat zijn ze verplicht... élke merrie die een hengst gedekt heeft moet op het report) en eventueel ouderschap bevestigd hebben d.m.v. DNA. Als ze dat accepteren zul je daarna dus een bewijs moeten hebben dat dié hengst die AQHA merrie gedekt heeft. Omdat dit dus een hengst zonder papier is, zal er geen Breeders Report zijn, dus bewijs kan alleen door DNA geleverd worden (van vader, moeder én veulen dus). En dat alles moet de AQHA dus accepteren...
GOOD LUCK!!